جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ابتلای چند فوتبالیست در ایران به کرونا!

سایت رسمی باشگاه سپیدرود، خبر داد در پی افزایش ابتلاع به ویروس کرونا و گستردگی آن در استان گیلان چند تن از فوتبالیست های این تیم به علایم اولیه ویروس کرونا متبلا و تحت درمان قرار گرفته اند. این باشگاه خواهان لغو مسابقات خود شده است
ابتلای چند فوتبالیست در ایران به کرونا!

بخش ورزشی: خبرگزاری ها از لغو مسابقات ورزشی در نقاط مختلف جهان خبر می دهند و امرو نیز خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که  هفت بازی مسابقات لیگ فوتبال ژاپن که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به خاطر افزایش نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا لغو شده است. در این خبر آمده است که سازمان لیگ فوتبال ژاپن همچنین عدم برگزاری همه بازی‌های داخلی این کشور را تا پایان نیمه اول ماه مارس بررسی می‌کند.

در ژاپن ۸۵۰ مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده که چهار نفر از این بیماران فوت کرده‌اند. این ویروس پیش‌تر مسابقات سری A ایتالیا را لغو کرده و اکنون زنگ خطر را برای برگزار کنندگان مسابقات المپیک ۲۰۲۰، به صدا درآورده است. این در حالی است که کامسونوبو کاتو، وزیر سلامت کشور ژاپن روز سه‌شنبه گفته بود که صحبت درباره لغو المپیک ۲۰۲۰ توکیو خیلی زود است.

اما بنظر میرسد در جمهوری اسلامی ایران، تمایلی برای لغو مسابقات بعضی از رشته ها دیده نمی شود و امروز سایت وزارت ورزش و جوانان نوشت مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش با اشاره به اینکه مسابقات فوتبال را نمی توان تعطیل کرد، از ادامه یافتن اردوهای المپیک و پارالمپیک خبر داد.

خلیلیان عنوان کرد: مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال مسأله ای نیست که به زودی بتوانیم تعطیل کنیم، در خصوص بقیه رشته ها با توجه به نظر فدراسیون ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می شود.

وی تاکید کرد: در استان ها هم خواهش کردیم که کسی رأسا در خصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد. البته در خصوص مجامع ورزشی، کنگره ها و دوره های مختلف مربیگری و داوری اتفاق نظر وجود داشت که فعلا برگزار نشود.

نامه باشگاه قدیمی به سازمان لیگ درپی ابتلای چندعضوش به کرونا

باشگاه سپیدرود از سازمان لیگ خواستار لغو بازی های این تیم شد.

به نقل از سایت رسمی باشگاه سپیدرود، در پی افزایش ابتلاع به ویروس کرونا و گستردگی آن در استان گیلان مدیرعامل باشگاه سپیدرود با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان تعلیق بازی های سپیدرود تا مهار این بیماری ناشناخته شد. این درخواست پس از آن صورت گرفت که در بازگشت از سفر بابل تیم سپیدرود چندین نفر از اعضای این باشگاه به علایم اولیه این ویروس مبتلا و تحت درمان قرار گرفتند.

متن کامل نامه مدیرعامل باشگاه سپیدرود به شرح زیر است:

“ریاست محترم سازمان لیگ. با سلام و احترام . به استحضار می رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاد جامعه، استان گیلان و کلانشهر رشت به عنوان یکی از مناطق پرخطر انتقال این ویروس شناخته شده و تمامی مراکز آموزشی، ورزشی و اماکن عمومی به صورت تعطیل درآمده است.

باشگاه سپیدرود در جهت حفظ سلامتی جامعه در مسابقه یکشنبه گذشته در بابل کاروان هواداران این باشگاه را در حالی که آماده حرکت از رشت به سمت بابل بودند را از اعزام به این شهر باز داشت، که البته این مسابقه بر خلاف دستور سازمان لیگ بدون حضور تماشاگر برگزار نشد و تعداد زیادی از هواداران میزبان از راه های غیرقانونی خود را به محیط ورزشگاه رسانده بودند.

در بازگشت از بابل چندین نفر از بازیکنان و اعضای تیم سپیدرود با بروز علایم اولیه این بیماری ناشناخته بستری و تحت مداوا قرار گرفتند و برای حفظ سلامت سایر اعضای تیم تمرینات سپیدرود به حالت تعطیل درآمده است و علاوه بر آن تمامی مراکز ورزشی به دستور استاندار محترم و ریاست محترم ورزش و جوانان استان بسته شده و امکان برگزاری تمرین وجود ندارد.

لذا به جهت حفظ سلامت اعضای تیم مهمان و میزبان، داوران، مسئولین برگزاری مسابقه و خبرنگاران و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در بین جامعه ورزش کشور از مسئولین برگزاری مسابقات درخواست می شود که همگام با سایر اعضای جامعه برگزاری مسابقات فوتبال را تا ریشه کن شدن و کنترل این بیماری به حالت تعلیق درآورده شود که همه به خوبی می دانیم هدف والا و اصلی ورزش کمک به شور، نشاط و حفظ سلامتی جامعه است و اگرما باعث به خطر افتادن امنیت روانی و سلامت شهروندان شویم بدون شک از اصول و روح ورزش فاصله گرفته ایم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود
افشین ناظمی”

https://akhbar-rooz.com/?p=21142 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x