شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابراز نگرانی ۵۰۰ فعال مدنی و هنرمند از وضعیت زندانیان سیاسی

این نامه پس از انتشار نامه «نرگس محمدی» که از علایم ابتلا به ویروس کرونا در خود و هم‌بندیانش در زندان زنجان خبر داده بود، نوشته و به وضعیت این فعال حقوق بشر هم اشاره شده است

حدود ۵۰۰ فعال مدنی و جمعی از هنرمندان در نامه‌ای به «ابراهیم رئیسی»، رییس قوه قضاییه، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی که با علایم ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند، شده‌اند.
در میان امضاکنندگان این نامه، نام «فائزه هاشمی»، «فخرالسادات محتشمی‌پور»، «عمادالدین باقی»، «لاله اسکندری»، «مهناز محمدی»، «عفیف نعیمی»، «مینو مرتاضی»، «نوشین احمدی خراسانی»، «پرستو صالحی» و شمار زیادی از فعالان مدنی، سیاسی و حقوق بشر دیده می‌شود.

این نامه پس از انتشار نامه «نرگس محمدی» که از علایم ابتلا به ویروس کرونا در خود و هم‌بندیانش در زندان زنجان خبر داده بود، نوشته و به وضعیت این فعال حقوق بشر هم اشاره شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«ریاست محترم قوه قضاییه
جناب آقای ابراهیم رئیسی
با سلام و احترام،
به استحضار می‌رساند که اخیراً اخباری از داخل زندان‌ها و از جانب خانواده‌های برخی از زندانیان به گوش می‌رسد که با شیوع تب و نشانه‌هایی از بیماری کووید-١٩، احتمالا افرادی به این بیماری مبتلا شده و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند که متاسفانه امکانات لازم جهت انجام آزمایشات و درمان نیز برای آن‌ها ایجاد نگردیده است.

از آن‌جا که با توجه به گسترش دامنه انتشار این ویروس در روزهای اخیر، محیط بسته زندان، به‌خصوص بندهای عمومی به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و درمانی، بسیار پرمخاطره‌تر می‌باشد و نیز از آن‌جایی که حفظ جان و سلامت زندانیان از جمله وظایف مهم قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود، قرار دادن زندانیان در معرض خطر جانی و اپیدمی خطرناک توجیه‌ناپذیر است.

با توجه به این مهم، تقاضا داریم شرایطی مناسب جهت پیش‌گیری و مداوای زندانیان در محیط خارج از زندان، در راستای حفظ جان آنان تا پیش از وقوع حوادثی غیرقابل جبران فراهم شود تا شاید بخشی از نگرانی‌های خانواده‌ها و نزدیکان این زندانیان نیز برطرف گردد.

ما امضاکنندگان این نامه خواستار آن هستیم که هم‌چنان‌که در آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ نسبت به آزادی و اعطای مرخصی به زندانیان اقدامات شایسته و مسوولانه‌ای صورت گرفت، با توجه به عدم مهار این بیماری و جدی بودن خطرات ناشی از آن، اعطای مرخصی‌ها و آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی هم‌چنان جدی گرفته شود و استمرار یابد.

به ویژه خواستار اعطای مرخصی استعلاجی به خانم نرگس محمدی هستیم که بنا بر اعلام خانواده ایشان، هم اکنون در زندان عمومی زنجان دچارعلایم این بیماری بوده و با توجه به بیماری زمینه‌ای ریوی، در معرض خطر جدی می‌باشد.

به امید آن‌که به این درخواست خیرخواهانه و انسان‌دوستانه پاسخ مثبت و سریع داده شود.»

https://akhbar-rooz.com/?p=40372 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x