پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحادسراسری بازنشستگان ایران: از مطالبات بازنشستگان حمایت و در کنارشان باشیم

Bildergebnis für تصاویر اعتراضات بازنشستگان

در دوم دی ماه ۱۳۹۹ بازنشستگان، با صدها امضا، مطالبات خود را طی بیانیه‌ای اعلام داشته ودرپایان ،اظهار داشتند «چنانچه به این مطالبه‌های برحق بی‌توجهی شود، این حق و گذشتن از مرزهای رعایت پروتکل‌ها را با همه خطرات ناشی از آن به جان خریده و با استفاده از هر شیوه‌ی ممکن و مقدور، فریاد اعتراض خود را سر خواهیم داد.»
این خواسته‌ها عبارت بودند از:
۱- نرخ سبد اعلام شده در اوایل سال از سوی شورای عالی کار حدود ۵ میلیون تومان برآورد شده بود و این در حالیست که گرانی و تورم روز به روز افزایش می‌یابد و مستمری بازنشستگان پاسخگوی هزینه‌های معمول و جاری زندگی نیست. طبق برآوردهای جدید ،سبدمعیشت به ۹میلیون تومان رسیده است .ما خواهان افزایش مستمری بازنشستگان با لحاظ کردن نرخ واقعی تورم هستیم.
۲- با متناسب سازی!!! مستمری‌ها تنها بخش بالایی مستمری‌بگیرها مورد عنایت قرار گرفته است. ما خواهان اجرای متناسب سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت خانوار در نیمه دوم سال ۹۹ و برابر با حقوق حداقل بگیران و میانه بگیران بازنشستگان کشوری، زیرنظر نمایندگان واقعی بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم. ما تبعیض در ضوابط متناسب سازی وهمسان سازی در میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را نمی‌پذیریم.
۳- دولت میلیاردها تومان به صندوق‌های بازنشستگی و بویژه به صندوق سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. براساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بر مبنای ارزش واقعی روز، تا پایان سال ۱۳۹۸ به ۲۹۴‌هزار‌ و ۴۰۵ میلیارد تومان رسیده است. دولت باید بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی و بویژه به صندوق سازمان تامین اجتماعی بپردازد تا منابع لازم برای تامین هزینه‌ی بهداشت و درمان کلیه بیمه شدگان و همچنین پرداخت مستمری‌ها تامین گردد.
۴- ما با هرگونه واگذاری منابع صندوق‌های بازنشستگان از سوی دولت – که در واقع خیانت در امانتی است که به دست حکومت‌گران سپرده شده است – مخالفیم و خواهان توقف بی‌چون و چرای واگذاری‌ها در قالب بودجه‌ریزی دولتی هستیم
۵- ما خواهان ابقای شورای عالی تامین اجتماعی با حضور نمایندگان واقعی کارگران و بازنشستگان هستیم و ادامه مدیریت به شیوه هیئت امنایی را متضاد با منافع کارگران و بازنشستگان می‌دانیم.
۶- ما کانون‌های وابسته به خانه‌ی کارگر را نمایندگان خود نمی‌دانیم و خواهان انحلال آن‌ها و برگزاری انتخابات آزاد و خلع‌ید از نمایندگان وابسته به خانه کارگر هستیم.
۷- ماخواهان واکسیناسیون فوری و رایگان برای همه‌ی ساکنان ایران با توجه به اولویت‌ واکسینه شدن کادر درمانی، بیماران خاص و سالمندان و از جمله بازنشستگان که به دلیل شرایط سنی و ابتلا به بیماری‌های حرفه‌ای ناشی از سال‌ها کار و زحمت و فرسودگی ناشی از آن؛ در معرض این بیماری واگیردار قرار دارند، هستیم.
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران ضمن حمایت از این خواسته ها اعلام می‌دارد در هر کجا که بازنشستگان برای کسب این مطالبات حضور یابند، در کنارشان خواهد بود.
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران از کلیه بازنشستگان درخواست می‌کند در صورت تمایل به تجمع اعتراضی کلیه‌ی پروتکل های لازم را برای ایجاد مصونیت خود و خانواده‌هایشان در برابر ویروس کرونا رعایت کنند .
رفاه، بهداشت، سلامت کرامت انسانی حق مسلم ماست
اتحادسراسری بازنشستگان ایران
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=103396 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x