چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه ی آزاد کارگران: نهادهای امنیتی قصد کشتن جعفر عظیم زاده را دارند

جعفر عظيم زاده فعال کارگری زندانی که به بيماری کرونا مبتلا شده و يکشنبه شب به بهانه ی انتقال به بيمارستان او را از زندان اوين خارج کرده اند اکنون در سلول های انفرادی زندان گوهردشت کرج بدون اجازه ی ملاقات با خانواده زندانی و در خطر جدی قرار دارد. اتحاديه ی آزاد کارگران ايران و سنديکای کارگران شرکت واحد نسبت به وضعيت وخيم اين فعال کارگری هشدار داده اند
حقوق بشر در ایران | جعفر عظیم زاده, زندانی سیاسی در پرونده جدید ...

خبر رسیده است جعفر عظیم زاده فعال کارگری زندانی که به بیماری کرونا مبتلا شده و یکشنبه شب به بهانه ی انتقال به بیمارستان او را از زندان اوین خارج کرده اند اکنون در سلول های انفرادی زندان گوهردشت کرج بدون اجازه ی ملاقات با خانواده زندانی و در خطر جدی قرار دارد. اتحادیه ی آزاد کارگران ایران و سندیکای کارگران شرکت واحد نسبت به وضعیت وخیم این فعال کارگری هشدار داده اند.

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یکشنبه شب مورخ ۲۶ مرداد پزشک زندان اوین دستور اعزام جعفر عظیم زاده به بیمارستان را صادر میکند تا ریه و قلب وی تحت مداوا قرار گیرد. جعفر عظیم زاده پس از اعتصاب غذای ۶۳ روزه در سال ۹۵ دچار بیماری‌های جدی قلبی و گوارشی ‌و ریوی شده بود. اکنون نیز که در زندان به همراه ۱۱ نفر دیگر از زندانیان بند ۸ به بیماری کرونا مبتلا شده و در بهداری مرکزی اوین بستری بودند متعاقب دستور پزشک برای اعزام اورژانسی او به بیمارستان، مأمورین نه تنها وی را به بیمارستان نمیبرند بلکه جعفر را به زندان رجایی شهر واقع در‌گوهردشت کرج منتقل میکنند و از دو شب گذشته تاکنون در سلول انفرادی بدون اجازه تماس با خانواده ‌محبوس است.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که جعفر به کرونا مبتلا شده و طبق نظر پزشکان ابتلای به کرونا برای افرادی که بیماریهای زمینه‌ای دارند بسیار کشنده خواهد بود. جعفر از پیشتر با مشکلات ریوی و قلبی و گوارشی روبرو بوده است و اکنون نیز بجای مداوا در بیمارستان خارج از زندان او را به زندان رجایی شهر که به قتلگاه زندانیان معروف است انتقال داده‌اند.

مجموعه اتفاقاتی که در‌ماههای اخیر علیه جعفر صورت گرفته است به شکلی فاحش نشان از این دارد که نهادهای امنیتی قصد کشتن وی را دارند. بخشنامه آزادی زندانیان ۲۸ اسفند ۹۸ قانوناً شامل وی میشد اما اجازه آزادی به او را ندادند و برای اینکه توجیه قانونی بر این عمل بگذارند در اقدامی بیسابقه طی فقط ۲۰ روز هم برایش پرونده جدیدی گشودند و هم جلسات بازپرسی و دادگاهی را انجام دادند و هم حکم ۱۳ ماه حبس مجدد را برایش صادر کردند. از همان زمان نیز تاکنون ‌پس از مراجعات هر روزه همسر و خانواده او برای اعطای مرخصی، با بیرون آمدن جعفر مخالفت ورزیده‌اند. تمامی این اقدامات ورای اعمال فشار جدی به همسر جعفر و پرونده سازی برای وی و همچنین مصادره یکی از وثائق او که در زمان مرخصی تودیع شده بود است.

ماه گذشته نیز دو تن از زندانیان خطرناک که مهره‌ی نهادهای امنیتی در زندان هستند دو بار به قصد قتل جعفر، به وی حمله کردند که با دخالت دیگر زندانیان موفق به انجام کارشان نشدند اما تهدید به قتل جعفر که در حضور مسئولین بند صورت گرفته بود هیچگونه واکنشی از سوی مسئولین را به دنبال نداشت.

از دو شب گذشته که اعلام کرده بودند جعفر را به بیمارستان انتقال داده‌اند خانواده وی اکثر بیمارستانهای شهر را به دنبال او گشته‌اند اما جعفر را نیافتند و دادیاری و اداره زندانها و مسئولین اوین نیز هیچگونه خبری از مکان جعفر به آنها نمیدادند تا آنها را از نگرانی خارج کنند.

نهادهای امنیتی در این دوره تمام امکانات و حربه های مختلف را به کار بسته اند تا صدای این کارگر‌ زندانی را ساکت کنند و اکنون نیز با این اقدام کمر به قتل و نابودی او بسته اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در این اطلاعیه اقدامات ددمنشانه‌ی سیستماتیک علیه جعفر عظیم زاده را به شدت محکوم کرده و اعلام کرده است چنانچه هر اتفاقی برای جعفر عظیم زاده بیافتد مسئولیت آن بر عهده نهادهای امنیتی ‌و کل دم و‌ دستگاه قضایی و دولتی است و این اتحادیه در برابر آن ساکت نخواهد نشست.

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران از تمامی کارگران و نهادهای حقوق بشری در داخل ایران و در سطح جهان خواسته است متوجه خطرات جدی علیه جعفر عظیم زاده باشند و نسبت به این وضعیت به هر شکل ممکن اعتراض نمایند.

سندیکای کارگران شرکت واحد نیز با انتشار اطلاعیه ای در این مورد ضمن ابراز تاسف و نگرانی از وضعیت جعفر عظیم زاده که در وضعیت ویژه و اورژانسی پزشکی قرار دارد. هرگونه تحت فشار گذاشتن خانواده فعالین کارگری و سیاسی را بشدت محکوم کرده و با توجه به وضعیت وخیم جعفر عظیم زاده به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و بستری شدن وی دربیمارستان، خواستار آزادی بی قید وشرط این فعال کارگری و تمامی فعالین صنفی و سیاسی دربند شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=43805 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x