شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه بین المللی صنایع غذائی و هتلها (ای یو اف) خواهان آزادی فوری محمود صالحی و عثمان اسماعیلی شد

اتحادیه بین المللی صنایع غذائی و هتلها (ای یو اف) به مقامات ایران برای آزادی فوری محمود صالحی و عثمان اسماعیلی نامه نوشته و خطاب به مسئولین تاکید گرده است که از دولت شما می خواهیم که فوراً و بدون قید و شرط آقای صالحی و اسماعیلی را آزاد کنید. وضعیت سلامتی محمود صالحی نا مناسب است و به پزشکی منظم نیاز دارد

متن کامل نامه :

آقایان عزیز ، به نمایندگی از بیش از ۲.۵ میلیون عضو ما در سراسر جهان ، IUF خواستار آزادی فوری دو مدافع حقوق کار گران ، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی ، دستگیر شده در ۱۶ مه پس از احضار به دادستانی در سقز هستیم.

طبق اطلاعات ما ، این دو متهم به انتشار اطلاعات مربوط به جشن ۱ مه هستند ، روزی که بیش از یک قرن توسط کارگران در سراسر جهان جشن گرفته می شود. برای سالهای زیادی ، آقای صالحی به دلیل دفاع از حقوق کارگران مورد آزار و اذیت ، بازداشت و بارها زندانی شده است. حقوق اساسی کارگران برای آزادی تشکل ، حقوقی که در اسناد حقوق بین الملل از جمله کنوانسیون های سازمان بین المللی ملل متحد تعیین شده است.

ILO در گذشته توجه به وضعیت آقای صالحی را در زمینه نقض این حقوق جلب کرده و خواستار احترام به حقوق کارگران شده است. آزار و اذیت ، دستگیری و زندانی کردن مدافعان حقوق کارگر، تنشهای عمیق اجتماعی و اقتصادی ایران را برطرف نخواهد کرد. برعکس ، این تنش ها فقط وقتی شروع به کار می کنند که کارگران در استفاده از حقوق اساسی خود آزاد نباشند.

IUF از دولت شما می خواهد که فوراً و بدون قید و شرط آقای صالحی و اسماعیلی را آزاد کنید. وضعیت سلامتی محمود صالحی نا مناسب است و به پزشکی منظم نیاز دارد.

به رهبر جمهوری اسلامی ایران ، آیت الله سید علی خامنه ای
به رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ، حسن روحانی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس،
سفیر دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ژنو ، سوئیس

ما دولت شما را مسئول سلامتی جسمی و روانی این دو نفر می دانیم. ما اعضای خود را از وضعیت مطلع خواهیم کرد و منتظر اقدامات سریع شما هستیم.
۲۱ می ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=114331 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x