شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه معلمان کشور آلمان خواستار آزادی همکار سندیکایی خود اسماعیل عبدی شد!

سندیکای معلمین در کشور آلمان خواستار آزادی بی قید و شرط اسماعیل عبدی اززندان رژیم جمهوری اسلامی ایران گردید.

نمایندگان  بیست و نهمین کنگره سندیکای معلمان  در روز جمعه مورخ ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۱  با اکثریت قاطع آراء یک درخواست با قید فوریت را که از طرف سندیکای معلمین  ایالت هسن در آلمان ارائه شده بود به تصویب رساندند. این درخواست بمثابه تقاضایی با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت،

اسماعیل عبدی ، معلم ریاضی دربند در زندانهای رژیم ایران، در ماه مارس بعنوان اعتراض به حبس انفرادی و همچنین انتقال به زندان دیگری که در آن شرایط بهداشتی ناگوار و وخیمی بواسطه بیماری کووید ۱۹ حاکم بود و علاوه براین زندانی شدن در بند محکومین جنایی و متخلفین مواد مخدر؛ در ماه مارس ۲۰۲۱ دست به اعتصاب غذا زده بود.

 همسر اسماعیل عبدی خواستار انتقال او به زندان دیگری که اختصاص به زندانیان سیاسی دارد، گردیده است. او همچنین از اتحادیه های بین المللی و نهادهای حقوق بشری درخواست نموده که از همسرش حمایت و پشتیبانی کنند.

 محکومیت و حبس بدلیل فعالیتهای سندیکایی

اسماعیل عبدی به مدت ۲۱ سال در مدارس اسلام شهر و تهران به تدریس اشتغال داشته و او همچنین بعنوان رئیس  سابق هیات مدیره ی انجمن صنففی معلمان تهران (Tehran Teacher Trade Association) فعالیت داشته است.   

عبدی از ماه ژولای سال ۲۰۱۵ بخاطر فعالیتهای سندیکایی خود در زندان بسر می برد. او در طول این مدت ۶ سال حبس  فقط چهار بار اجازه ترک زندان آنهم بطور کوتاه مدت را داشته است.

برای آزادی اسماعیل عبدی بارها نهاد آموزش بین الملل و همچنین سندیکای معلمان آلمان تلاش کرده اند. در ابتدای امسال بار دیگر اتحادیه های فرانسوی به این امرمبادرت نمودند. سندیکای معلمان آلمان فراتر از مورد عبدی خواستار آزادی تمامی همکاران سندیکایی خود میباشد که بدلیل فعالیتهای خود در زمینه حقوق بشر و حقوق سندیکایی دستگیر شده و در حبس بسر میبرند.

https://akhbar-rooz.com/?p=117364 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x