پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد بازنشستگان: بازنشستگان برای تحقق خواست های خود نیازمند اتحاد و تشکل مستقل هستند

⏯ تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان در مقابل سازمان برنامه و بودجه ...

پیگیری و تحقق تمامی مطالبات پایه ای و مسلم بازنشستگان بدون تشکل یابی و اعتراضات متحد و هماهنگ، یورش گسترده و روزافزون نهادها و متولیان بی مسئولیت سرمایه داری حاکم را، به سطح معیشت و زندگیمان تسهیل می کند. امری که قطعا بازنشستگان و سایر مزدبگیران زحمتکش، در برابر آن به میدان خواهند آمد

در دوره ای چند ساله بازنشستگان از شاخص ترین نیرو های اجتماعی معترض بودند. در این دوره که بازنشستگان عرصه خیابان را برای انعکاس خواست ها و اعتراضات خود برگزیده بودند، با عبور از برخی شیوه ها که مبنای آنها دیدار با مسئولان و نمایندگان مجلس، چانه زدن و وعده های توخالی گرفتن و فرصت سوزی های بی نتیجه بود، برگزاری تجمعات چند هزار نفری در خیابان را تداوم بخشیده و ضمن شرکت سایر بازنشستگان، بسیاری از شاغلان و جنبش های اعتراضی را نیز به صف اعتراضات خیابانی فراخواندند و در اتحاد عمل با آنها قرار گرفتند. اگر چه گستردگی سرکوب ها و نیز اخیرا بحران کرونا موقتا مانع از ادامه پیگیری خیابانی مطالبات گردیده، اما ضرورت برخورداری از تشکل مستقل و سراسری و اتحاد، انسجام و عدم تفرقه در صفوف بازنشستگان، بیش از هر زمان نیاز اساسی ماست.

بازنشستگان برای تحقق خواست های خود، که سال ها برای آن مبارزه می کنند، باید متحد، متشکل و یکپارچه راه را ادامه دهند. بازنشستگان مزدبگیرانی هستند که پس از۳۰سال خدمت در نظام مبتنی بر استثمار و ستم طبقۀ سرمایه دار در مراکز تولیدی، خدماتی،درمانی و آموزشی از توان جسمی و فکریشان مایه گذاشته اند و نظام کار مزدی در طول ۳۰ سال نیروی کار شاغلان را به کمترین بهایی در اختیار گرفته و شرایط معیشتی و زندگی اسفباری را بر آنان تحمیل کرده است. اما حق مسلم و قانونی بازنشستگان است که در دوران فراغت از رنج کار، بدون محرومیت و دغدغه معیشت و سایر نیازها، در آرامش بسر برند.

بازنشستگان نباید دغدغۀ تأمین هزینه زندگی – هزینه مسکن و درمان، بهداشت، پوشاک، مسافرت و تحصیل فرزندان خود – را داشته باشند، مستمری و حقوق بازنشستگی باید تمامی هزینه های زندگی خانواده شان را تأمین کند. پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگی براساس داده های آماری و پیشنهاد تشکل های کارگری و بازنشستگان برای سال ۹۹ نباید کمتر از ۹ میلیون تومان در ماه باشد. در حالی که حقوق های کنونی حداقلی و چند برابر زیر خط فقر بوده و از واقعیت های زندگیمان به دور می باشد. برخورداری از بیمه جامع و درمان رایگان جزء حقوق اولیه و خواست همۀ بازنشستگان است. اداره و نظارت بر صندوق های بازنشستگی باید از طریق اعضای منتخب هر صندوق انجام گردیده تا دست غارتگران صندوق ها کوتاه گردد. بازنشستگان معترض نباید تحت هیچ گونه فشارهای امنیتی، پیگرد پلیسی و قضائی قرارگیرند. پیگیری و تحقق تمامی مطالبات پایه ای و مسلم بازنشستگان بدون تشکل یابی و اعتراضات متحد و هماهنگ، یورش گسترده و روزافزون نهادها و متولیان بی مسئولیت سرمایه داری حاکم را، به سطح معیشت و زندگیمان تسهیل می کند. امری که قطعا بازنشستگان و سایر مزدبگیران زحمتکش، در برابر آن به میدان خواهند آمد.

زنده باد اتحاد همه بازنشستگان ایران
زنده باد اتحاد و همبستگی همه نیروهای اجتماعی زیر ستم سرمایه داری: کارگران ، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، دانشجویان و دانش آموزان و همه زحمتکشان

گروه اتحاد بازنشستگان
اردیبهشت ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=29982 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x