جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد بازنشستگان: هر چه کنی کِشت، همان بِدروی

هرگاه مردم از ظلم سیستماتیک حاکمیت در اوج فقر و درماندگی و نبود آزادی به تنگ آمدند، با زندان و باتوم و گلوله پاسخ گرفته اند و مجلسِ ظاهرا منتخب مردم، همچنان مترسکی نظاره گر بوده‌ و تمام لوایح ضد مردمی دولت در خصوص معیشت زحمتکشان را مصوب کرده است.
مردمی که نادیده انگاشته شده اند هر روز که می گذرد زندگی سخت تری را تجربه می کنند اما درعوض مجلسیان با گرفتن حقوق های نجومی برگرده ی همین مردم به کسب و کارشان در جهت سود بیشتر می پردازند.

سالهاست کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، جوانان فارغ‌التحصیل بیکار و دانشجویان خواسته هایشان را به شکل‌های مختلف فریاد زده اند اما حضور و اراده هیچ نماینده ای را جهت احقاق حقشان مشاهده نکرده اند. هر بار و هر دوره مضحکه انتصخابات فرمایشی که میدان بازی اصولگرایان و اصلاح ‌طلبان است به شکل سیرک بر پا می‌شود و میلیاردها تومان پول برای تبلیغات بی پرنسیب آنان از جیب گرسنگان و زحمتکشان به یغما می‌رود.

حافظه ی مردم انفعال مجلس و بی ارادگی اش را در کسب حقوق خود در ابتدای مجلس ششم و بایکوت مطبوعات که”توقیف فله ای مطبوعات” نام گرفت هنوز از یاد نبرده است؛ توقیفی که در صحن علنی مجلس یعنی؛ نمایندگان میلیونها نفر از مردم رخ داد و بی هیچ چالشی از جانب مجلسیان پذیرفته شد.

در طی سالیان دراز که مردم استخوان خرد کردند، چهره حقیقی مجلس آشکارتر شد مردم آگاه زیر تیغ استبداد آهسته آهسته پیمانی نانوشته را رقم زدند و دوم اسفند ۹۸ یک “نه” بزرگ را با عدم شرکت در انتصخابات به یادگار گذاشتند.

انتصخابات دوم اسفند شکست بزرگ دیگری برای حاکمیت است و نشان می دهد که مردم خیزش آبان را فراموش نکرده اند و پیام آن را در هر فرصتی که برایشان فراهم شود پیگیری می کنند.

اتحاد بازنشستگان
۹۸/۱۲/۳

https://akhbar-rooz.com/?p=20899 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x