جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد بازنشستگان: چرا در تجمع ۷ بهمن شرکت می کنیم؟

Bildergebnis für تصاویر اعتراضات بازنشستگان"

کافی است به شعار « مجلس، دولت/ بس است فریب ملت» اشاره کرد که در تجمعات بازنشستگان مطرح شده و این خبر را هم کنار آن گذاشت؛ که شورای نگهبان برای انتخابات بعدی حدود یک سوم کل نمایندگان کنونی مجلس را به عنوان افرادی «دارای مسائل مالی» تصفیه کرده است. مجلسی که حدود یک سوم اعضایش به ادعای نهاد مرکزی نظارتی اش دچار فساد مالی است، طبعا نمی تواند پژواک مطالبات بازنشستگان باشد. حالا دیگر بعید است بازنشستگان مطالبه گر بر این اعتقاد باشند که از این مجلس و این دولت آبی برایشان گرم می شود. درست به همین دلیل سوال این است:

پس چرا بار دیگر تجمع می کنیم؟

متن کامل بیانیه:

چرا در تجمع ۷ بهمن شرکت می کنیم؟ اگر نمی کنیم چه می توانیم بکنیم؟

با گروههایی از بازنشستگان قرار گذاشته ایم تا بار دیگر و این بار در ۷ بهمن ۹۸ مقابل مجلس تجمع کنیم. مطالبات بازنشستگان به قدری صریح و شفاف است که محال است مسئولی باشد که آن را نشنیده باشد. این اولین بار نیست که بازنشستگان جلوی مجلس می روند و طبعا آخرین بار هم نخواهد بود. بازنشستگان حداقل در چند سال اخیر جزء پیشگامان تشکل یابی از طریق شبکه های اجتماعی بوده اند و آگاهی کاملی نسبت به دشواری های مطالبه گری در شرایط کنونی کشور دارند. کافی است به شعار « مجلس، دولت/ بس است فریب ملت» اشاره کرد که در تجمعات بازنشستگان مطرح شده و این خبر را هم کنار آن گذاشت؛ که شورای نگهبان برای انتخابات بعدی حدود یک سوم کل نمایندگان کنونی مجلس را به عنوان افرادی «دارای مسائل مالی» تصفیه کرده است. مجلسی که حدود یک سوم اعضایش به ادعای نهاد مرکزی نظارتی اش دچار فساد مالی است، طبعا نمی تواند پژواک مطالبات بازنشستگان باشد. حالا دیگر بعید است بازنشستگان مطالبه گر بر این اعتقاد باشند که از این مجلس و این دولت آبی برایشان گرم می شود. درست به همین دلیل سوال این است:

پس چرا بار دیگر تجمع می کنیم؟

واقعیت این است که تجمع ۷ بهمن، مثل تجمع های پیشین فرصت اعلام حضور مجدد، تاکید بر پیگیری مطالباتی، مقاومت در برابر سکوت و انفعال، تقویت روحیه مشارکت و همبستگی مطالباتی، دست رد زدن بر واپسین ترفندهای سیاست بازانه و زایل سازی بخشی از ثاتیر سرکوب جنبش های مطالباتی است.

ادامه خودداری از عدم اجرای مطالبات پایه ای بازنشستگان توسط حاکمیت، اراده ما را برای احقاق حق، برای برخورداری از یک زندگی انسانی پس از عمری کار و زحمت، برای دنیایی عاری از سرکوب (که نمونه اش تجمع بازنشستگان در ۱۹ و ۲۱ آبان بود) بیشتر خواهد کرد. ما به بازی در بساط انتخابات یا همایش های فرصت طلبانه در ستایش مسئولان نالایق تن نمی دهیم و از همبستگی با سایر مطالبه گران هم سرنوشت خود باز نمی مانیم.

همین پیام را هر بار که در برابر مجلس رفته ایم و شعارهای مان را فریاد زده ایم به زبان های مختلف خطاب به حاکمیت گوشزد کرده ایم و هر بار جز مشتی وعده های توخالی و دروغ پاسخی نگرفته ایم، بیش از پیش دریافته ایم که تا نیروی انبوهی نشویم و تا با سایر گروههای مطالبه گرانِ هم سرنوشت، گره نخوریم، خواسته های ما برآورده نمی شود. بازنشسته امروز در کنار دغدغه های حاد معیشتی خود، ناشر همین گره خوردگی و حامل حداقل چهار سال تجربه خودسامان یابی مطالباتی در شبکه های اجتماعی است.
پیروزی خواسته های ما بدون پیروزی جنبش مطالباتی ممکن نیست و جنبش مطالباتی اساسا با قشرها و لایه های گوناگون مطالبه گر در حوزه های معیشتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حقوق شهروندی شکل می گیرد. کمک به رشد و قوام این جنبش کمک به خود ما و عامل تقویت کنشگری ماست.

اتحاد بازنشستگان
۹۸/۱۱/۵

https://akhbar-rooz.com/?p=18746 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x