پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد بین المللی: از فراخون مادران جان باختگان حمایت کنیم!

اعتراضات آبان ماه ۹۸ با جرقه گرانی بنزین شروع شد اما با قاطعیت هر چه تمام تر کلیت نظام سرکوبگر حاکم و در راس آن حاکمان مرتجع رژیم جمهوری اسلامی را هدف قرار داد.

خیزش مردم در اعماق در آبان ماه سال ۹۸ در ادامه خیزش دی ماه ۹۶  کلیت ساختار رژیم سرمایه داری جمهوری سلامی را به لرزش شدید در آورد و سردمدارانش را وحشت زده کرد و آنها جنایتی دیگر را بر چهل سال جنایت خود علیه بشریت افزودند. جمهوری اسلامی کلیه نیروهای سرکوب گر و مزدوران خود را بطور تمام عیار علیه جنبش اعتراضی فرودستان در سراسر کشور و به خصوص مناطق محروم به میدان آورد و با کشتار بی رحمانه صدها زن ومرد بی دفاع و کودکانی در سنین  ۱۳ تا ۱۸ سال، مجروح کردن صدها نفر دیگر، بازداشت و شکنجه هزاران نفر واذیت و آزار خانواده هایشان، به گمان خود توانسته است مدت زمانی دیگر به عمر ننگین خود بیافزاید.

اکنون بیش از یک ماه از خیزش آبان ماه و اعتراضات سراسری می گذرد و جمهوری اسلامی با سرکوب خونبار معترضین به نفرت و انزجار عمومی علیه کلیت حکومت ضد انسانی اش صدها بار و به نحو برگشت ناپذیری افزوده است. 

روز ۵ دی ماه توسط تعدادی از مادران جان باختگان که فرزندانشان در طول چهل سال حاکمیت جمهوری سلامی به قتل رسیده اند، به عنوان روز ادای احترام به کشته شدگان آبان ماه اعلام گردیده و از مردم خواسته اند به هر طریقی می توانند در این روز جنایات رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کنند.

در بخشی از بیانیه این مبارزین آمده است: “ما مادران ساکت نمی نشینیم. ما مادران و خانواده های داغدیده که در طی ۴۰ سال فرزندانمان، جان خود را در راه آزادی و برقراری عدالت از دست داده اند، از مردم شریف و آزاده ایران و جامعه بین المللی می خواهیم که روز ۵ دی ماه (۲۶ دسامبر)  مصادف با چهلمین روز کشته شدن فرزندانمان، را روز بین المللی ادای احترام به قربانیان آبان ماه اعلام‌ کرده و با برگزاری مراسم یادبود، یک دقیقه سکوت کنیم یا به هر طریق که می‌توانیم یاد عزیزان مان را گرامی داشته و این جنایات را محکوم کنیم.” 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران ضمن همدردی با خانواده های جان باختگان آبان ماه ۹۸ و حمایت از فراخوان  مادران جان باختگان به سهم خود تلاش می کند که مجامع بین المللی کارگری و تشکلات مترقی و مدنی جهانی را در محکومیت جنایات جمهوری اسلامی و همبستگی با جنبش نان، کار و آزادی  در ایران هر چه مطلع تر و پیگیرتر نماید.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۲۰ دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=15808 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x