جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آرش جوهری فعال کارگری به ۱۶ سال حبس محکوم شد!

آرش جوهری فعال کارگری و اجتماعی به ۱۶ سال حبس محکوم شده اند. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران در بیانیه ای با اعلام این خبر نوشته است:

آرش جوهری، فعال کارگری ‌و اجتماعی که در شبکه های اجتماعی در دفاع از حقوق کارگران، زنان و کودکان فعالیت می کرد، بیش از سه ماه است که در بازداشت بسر می برد.

آرش جوهری در تاریخ پانزدهم مهر ماه ۹۹ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران، در خانه خویش بازداشت شد. ماموران بعد از بازرسی خانه، وسایل شخصی از قبیل موبایل، لپ تاپ و برخی مدارک خصوصی وی را ضبط کرده و او را به مکان نامعلوم بردند.

طی دو ماه اعضای خانواده وی به کلی از سرنوشت او بی خبر بودند و هیچ ارگان و مقامی پاسخگوی پیگیری های آنان نبود. آرش جوهری ، بازجویی های طولانی ، طاقت فرسا و توام با تهدید و ارعاب را از سرگذراند و ۲۰ روز را در انفرادی به سر برد. او با اتهامات بی اساس و کلیشه ای در دادگاه در مجموع به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. او به “ده سال حبس تعزیری بابت اداره کردن دستجات غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت “، “پنج سال حبس تعزیری بابت اجتماع و تبانی”و “یک سال حبس تعزیری بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شده است. او پس از اتمام بازجوئی ها به بند چهار زندان اوین متتقل شد و به سرعت برای او دادگاه تشکیل دادند.

نحوه بازداشت، شیوه بازجویی ، پرونده سازی و صدور حکم سنگین ۱۶ سال زندان برای آرش، نشان می دهد که رژیم جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تلاش دارد که زور و قدرت خود را با به بند کشیدن فعالین اجتماعی به نمایش بگذارد. روزی نیست که در این کشور تعدادی از فعالین کارگری، اجتماعی و فرهنگی دستگیر نشوند و با اتهامات واهی به زندان های طولانی مدت، شلاق و تبعید محکوم نگردند.

ما دستگیری و حکم ۱۶ سال زندان برای آرش جوهری را شدیدا محکوم می کنیم و از همه نهادهای کارگری، سازمانهای مدافع حقوق انسان و فعالین کارگری می خواهیم که نسبت به این حکم غیر انسانی اعتراض کنند و برای آزادی آرش جوهری تلاش کنند. باید صدای آرش جوهری و همه فعالین کارگری و اجتماعی و خانواده آنها باشیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=100885 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x