چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد جمهوریخواهان ایران: حمله به معترضان، بمباران و کشتار مردم فلسطین را محکوم می کنیم!

درگیری و تنش بین دولت دست راستی اسرائیل و فلسطینان، ابعاد گسترده‌تری یافته‌است. اعتراضات مسالمت آمیز به حکم دادگاه اسرائیلی در مورد تخلیه‌ی اجباری خانه‌های فلسطینی‌ها در ناحیه‌ی «شیخ جراح»، از بیت المقدس فراتر رفته‌ و به تنش سراسری تبدیل شده‌است. واکنش دولت اسرائیل به اعتراض‌های مسالمت آمیز فلسطینی‌ها با اعلام آماده‌باش پلیس  و داعمال خشونت در مسجد الاقصی در آستانه‌ی عید فطر، درگیری با مردم و تنش با آن‌ها را به مناطق دیگر نیز کشانده‌است. انتشار ویدیوئی از یک مرد عرب که توسط افراطی‌های یهودی از اتومبیل بیرون کشیده‌شده و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، نمونه‌ای از خشونت جاری علیه اعراب ساکن اسرائیل است. این نوع درگیری‌ها به گسترش بیشتر تنش و خشونت متقابل اعراب و یهودیان در اکثر شهرهای اسرائیل منجر شده‌است.

خشونت‌های متقابل در برخی مناطق اسرائیل از کنترل خارج شده است. تا جائی که رئیس‌جمهور اسرائیل نسبت به ادامه‌ی این وضعیت هشدار داده است. شهردار« لد» وضعیت این شهر را مثل «جنگ داخلی» توصیف کرده‌است. هم اکنون در این شهر حکومت نظامی اعلام شده‌است. شواهد حاکی است دارودسته‌های دست راستی به شکار فلسطینی‌ها و اعراب اسرائیلی در شهرهای مختلف مشغول‌اند. هم زمان، بعد از شلیک موشک از طرف حماس به سوی شهرهای اسرائیل، ارتش این کشور باریکه‌ی غزه را در معرض بمباران‌های ویرانگر و انتقامجویانه قرار داده‌است. ارتش اسرائیل تا شامگاه پنجشنبه بیش از ۶۰۰ هدف را در غزه بمباران و در یک مورد یک برج ۱۳ طبقه را با خاک یکسان کرده است. میزان واقعی خسارات و تلفاتی که وارد شده، هنوز روشن نیست. اما بنا به اخباری که منتشر شده‌است حداقل ۱۱۹ تن کشته شده‌اند که ۱۷ تن از آن‌ها کودکان بوده‌اند. حماس و جهاد اسلامی نیز اعلام کرده‌اند که صدها موشک را به سوی شهرهای اسرائیل شلیک کرده‌اند. در همین رابطه اعلام شده است که ۹ تن در اثر موشک‌های حماس جان خود را از دست داده‌اند که یکی از آن‌ها از سربازان ارتش اسرائیل بوده‌است.

دولت نتانیاهو برای برون رفت از بن‌بستی که بعد از برگزاری چهار انتخابات در عرض دو سال گذشته، هم‌چنان گرفتار آن است، در صدد بهره‌برداری از این خشونت‌ها برای نجات خود است. بنیامین نتانیاهو نفع خود را در ادامه‌ی خشونت‌ها و  تشدید اقدامات جنگی علیه فلسطینی‌ها می‌بیند تا با جلب افراطی‌ترین جریان‌های دست راستی بتواند دوباره دولت خود را سرپا نگه دارد. از طرف دیگر، حماس نیز در رقابت با دولت خودگران فلسطین، با شلیک بی‌هدف صدها موشک به سوی شهرهای اسرائیل، بهانه‌ی لازم را برای بمباران مردم غزه و  اقدامات جنگی ویرانگر ارتش اسرائیل مهیا می‌کند. شلیک این موشک‌ها نه تنهاکمکی به پایان دادن به خشونت‌ها و تامین امنیت مردم فلسطین و اعراب اسرائیلی نمی‌کند، بلکه برعکس بر دامنه‌ی خصومت‌های کور می‌افزاید. فلسطینی‌ها باید به جای دامن زدن به خشونت و خصومت بیشتر و افتادن در دام دولت نتانیاهو، از تظاهرات مشترک اعراب و یهودیان طرفدار صلح در مخالفت با خشونت و جنگ حمایت کنند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار آتش بس فوری، توقف بمباران غزه و موشک باران شهرها از سوی حماس و خاتمه‌ی خشونت و سرکوب است. ما اقدامات دولت دست راستی اسرائیل در سرکوب اعتراضات فلسطینی‌ها، ترویج خشونت علیه اعراب ساکن اسرائیل، بمباران غزه، هم‌چنین موشک باران شهرهای اسرائیل را شدیدا محکوم می‌کنیم. اعتراض به صدور حکم تخلیه‌ی خانه‌های فلسطینی‌ها حق آنان است. این احکام باید لغو شوند. دولت اسرائیل باید به اشغال فلسطین، تبعیض علیه شهروندان عرب این کشور پایان دهد. ادامه‌ی اشعال سرزمین های فلسطینی و تبعیض علیه اعراب اسرائیلی عامل مهمی در ادامه‌ی چرخه‌ی خشونت و تشویق افراط‌گرائی در هر دو سو است. ما شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی را غیر قانونی می دانیم و از اجرای مصوبات سازمان ملل متحد، بازگشت اسرائیل به مرزهای ۱۹۶۷، تشکیل دو دولت و همزیستی دو ملت در کنار هم پشتیبانی می‌کنیم.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهوریخواهان ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۴ مه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=113308 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارش
ارش
2 سال قبل

شما با این هجویاتی که مینویسید نشانگر، شاهد و توجیه گر همان ارزشهایی هستید که حکومت جمهوری اسلامی بر پایه ان استوار است اول از همه نادانی عمیق. و این متاسفانه دلیل ادامه فاجعه ای است که حکومت ج. ا. میباشد.
اگر یک بحث معمولی را با برچسب توطئه، اتهام و داستان بافی
جواب میدهید، چطور حامی دموکراسی و حقوق بشر میتوانید باشید؟! اگر این ادعا را میکنید!؟ به قدرت رسیدن ج. ا. هنوز درس های لازم برای برپایی یک دولت دموکراتیک را به خیلی از ایرانیان یاد نداده است. و همین از دلایل پایداری و وجود منحوس جمهوری اسلامی است.
تاریخ را تکرار کردن حماقت محض است. همان شعارها، همان اعلامیه ها همان ادعاها تکراری شما خسته نمیشوید؟! مثل طوطی همان اراجیف را تکرار میکنید؟! شما نوشته هایتان بعضا قابل فهم نیست ولی از “انشای” من ایراد میگیرید؟!
فجایعی که شما به ان اشاره میکنید از قبل از ۱۹۴۸ شروع شد با شروع تاریخ بشریت. به هم چنین با کشتار یهودیان به دست مسلمانان و مسیحیان و بقیه اقوام در طول هزاران سال قبل. ادم ها همیشه برای یک دیگر رنج ودرد ایجاد کرده اند. فلسطینیان هم همینطور دست به کشتار یهودیان زده اند و هنوز ادامه دارد. حالا چه کار باید کرد؟ که این فجایع تکرار نشوند؟ مهم اینست!
١. حرف های نامربوط برای شما نامربوط است! من و شما متفاوت هستیم و طبیعی است که اختلاف داشته باشیم. تهمت بیجا نزنید

٢. شما از کدام ماموریت صحبت میکنید؟! من هم مثل خیلی از ایرانیان دوست دارم به تغییرات مثبت کمک کنم! به چه دلیل از “ماموریت” دم میزنید؟!

٣.  سازمان ملل از تمام این حکومتهایی تشکیل شده است که منافع خود را دنبال میکنند و خیلی از اعضاء ان دست کمی از جمهوری اسلامی در کشتار ندارند. همان جمهوری اسلامی که به تشکیلات زنان سازمان ملل پذیرفته شد با رای ۴٣ کشور دیگر. مصوبه های ان بوسیله همان دولت های عضو تولید میشود. و ارزش پشیزی ندارد. بعضی از دولتهای عضو را یاداوریتان میکنم: عربستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، مصر، سودان، قطر،… که بعضا از لحاظ اجتمایی صدها سال عقب ترند!

۴. منبع شما برای ادعای “اسراییل بزرگ . . از نیل تا فرات” چیست؟ اکثر کشورهای مجاور اسراییل بعد از خصومت دراز مدت و بظاهر مجبور به چاپلوسی اسراییل شدند!

۵.دروغ به این بزرگی: “بیش از ۹۳% اراضی فلسطین را اشغال”؟ کشور های ارتجائی عرب بخصوص اردن اکثر این اراضی را باختند و دیکتاتور اردن به علت اکثریت فلسطینیها در کشورش از باختن کرانه باختری خوشحال بود! همان شخصی که ٢۵٠٠٠ نفر انها را کشت!
موضوعات خلق کرد، اسحاق رابین، شیلی و. . . . اگر ربطی دارند متاسفانه جایش اینجا نیست! موضوع اصلی مسئله فلسطینیان و بازیچه شدن انها بدست ج. ا. و ترکیه و دیگران است که انها را قربانی منافع توسعه طلبانه و ارتجائی خودشان میکنند و برای دیگران هم فاجعه می افرینند. گروه هایی مثل صادر کنندگان این اعلامیه ها هم هورا کشی میکنند و بس! شما رنج ودرد مردم را بخاطر منافع گروهی خودتان استفاده میکنید و برای شما هم زندگی مردم ارزش ندارد، بعضا گرچه شاید ناخواسته. اگر این به نظر شما نامربوط است بگذار که باشد! به من خیلی مربوط است!
۶. در تمام جنگهایی که شد اسراییل در موضع دفاع از خود بوده است. انهم با توازن قدرت بسود اعراب و مسلمانان. هنوز جنگ تبلیقاتی کاملا بسود فلسطینیان است. هنوز کسی از عذاب و رنج خانواده های یهودی کمتر سخن میگوید چه در اسراییل چه در بقیه دنیا. و این فقط عزم اسراییلیها را جزم تر میکند تا از خود دفاع کنند حتی اگر به درد و رنج فلسطینیها منجر بشود. چون جای دیگری برای رفتن نیست!
٧. جمعیت اسراییل در عرض چه سالهایی ١٠ برابر شد؟ اگر این امار شما واقعیت می داشت جمعیت اسراییل می بایست بیشتر از ده ها میلیون می بود که نیست! دروغ به این بزرگی! این افزایش جمعیت امکان پذیر شده با کمک ج. ا. و کشورهای ارتجائی مسلمان و روسیه و فرانسه و المان و شوروی سابق … همه اینها هم دلیلش ضدیت با یهودیان بوده است. چیزی که شما هم در ان شریک جرم هستید! شخصا و بخاطر ملیت ایرانی! از ۲۰۰۰۰۰ یهودی ایرانی کمتر از ۱۰۰۰۰ در ایران باقی مانده است.
کثافت کاریهای خمینی ملعون را به گردن اسراییل نیاندازید! با بازی کردن با امار و مخدوش کردن حقیقت اب به اسیاب جطمهوری فاشیستی اسلامی نریزید!

ارش
ارش
2 سال قبل

شواهد و حقیقت حاکیست که یهودیان برای هزاران سال قربانی جنایات رومی ها، یونانی ها،. …و مسیحیان و مسلمانان بوده اند و کسی هم صدایش در نیامد! حالا در عرض ٧٣ سال گذشته بیشتر از جنبه دفاعی از خود عکس العمل نشان میدهند! ولی شما فقط یک طرف قضیه را میگوئید! و برای جمهوری اسلامی هورا میکشید!

آ.بزرگمهر
آ.بزرگمهر
2 سال قبل
پاسخ به  ارش

مثل اینکه ماموریت داری زیر تمام مقاله ها و اعلامیه ها حرف های نامربوط بنویسی.
با یکی که میداند صحبت کند بعد اظهار نظر کن.
 قطعنامه ۳۳۷۹مجمع عمومی سازمان ملل، مصوب سال ۱۹۷۵ تصریح داشته، صهیونیسم نوعی از انواع نژاد پرستی و تبعیض نژادی است. دولت صهیونیست اسراییل با تاکید بر پروژه ایجاد اسراییل بزرگ ظرف سه دهه اخیر با انواع و اقسام جنگ افروزی ها برای گسترش مرزهای جغرافیایی خود از نیل تا فرات عمل کرده است و با نادیده گرفتن عامدانه تمامی خطوط قرمز اخلاقی و حقوق بشری با هدف افزایش قدرت از طریق افزایش جمعیت با طرح های دقیق و حساب شده، شهرها ومناطق فلسطین را بمباران می کند. آن ها برای بیرون راندن مردم از خانه هایشان در های خانه فلسطینیان را منفجر و در صورت امتناع ساکنان از خروج از خانه، کودکان را از پنجره به خیابان پرتاپ می کنند و با محاصره محلات فلسطینی مانع رساندن آب، غذا و دارو به زخمی ها می شوند. دولت اسراییل به واسطه کمک های مالی و نظامی آمریکا توانسته است بیش از ۹۳% اراضی فلسطین را اشغال نماید. دولت های بنیاد گرای اسراییل با تخریب زیر ساخت های شهر های فلسطینی و با ترور رهبران مقاومت و حبس و شکنجه مخالفان و ایجاد نا امنی روانی و بی ثباتی شغلی و معیشتی توانسته اند بیش از ۵۰% فلسطینیان را از سرزمین خود بیرون کنند و با ستاندن همه امکانات زندگی، میلیون ها فلسطینی توانمند و شاغل در سرزمین آبا و اجدادی شان را در فقر و استیصال کامل آواره و ساکن اردوگاه ها در حاشیه شهر ها و دیگر کشور های همسایه سازند. آنها پس از تخریب شهرها وخانه ها، زمین های فلسطینیان را غصب و اقدام به ساخت شهرک های یهودی نشین و سپس با دادن امتیازات چشمگیر به یهودیان ساکن در کشورهای جهان آنان را تشویق به مهاجرت و سکونت در این شهرک ها می کنند. به طوری که ظرف دو دهه جمعیت یهودیان ده ها برابر اضافه شده است.

ارش
ارش
2 سال قبل
پاسخ به  آ.بزرگمهر

هموطن عزیز ا. بزرگمهر: من هم جز توطئه جهانی صهیونیست ها هستم و ماموریتم را از شخص نتانیاهو دریافت کرده ام!!!
مسئله سیاست درستی است که از این فجایع و کشت و کشتارهای جلو گیری کند نه تکرار مکررات.

کاملا روشن شده که مشکل تمام منطقه جمهوری اسلامیست!
کشور اسرائیل لولو خور خوره ی تمام دولت های فاسد و جنایتکار کشورهای مسلمان بوده است از همان اغاز، که به گروه هایی مثل حماس بال وپر داده اند. و بزرگترین ضررها متوجه مردم کشورهای مسلمان شده است که به وسیله دولتهای خود گول خوردند و در همان شرایط تلخ و فلاکت بار مانده اند بخصوص مردم تونلها فلسطین. در عوض مسلمانان میتوانستند که اول شرایط خود را عوض کرده و بعد متوجه مشکل دیگران بشوند، فلسطینیان هم همینطور. یعنی بجای تنفر از یهودیان میبایست به زندگی صلح امیزی با یهودیان اولویت میدادند که نکردند. این همان ایده لایق گرایی، دموکراسی و حقوق بشر است که شما هم بعضا به ان اگاهید،بجایش به خصومت و جنگ افروزی رو اوردند و باختند. در جنگ معمولاً نقل و نبات پخش نمی کنند. بخصوص که مسلمانان توهمات ریختن یهودیان را به دریا داشته اند و ان افکار را از دست نداده اند و انهم بر اساس تعصبات دینی شان بوده است. شما و خیلی افراد دیگر ایرانی هم از این توهمات رنج میبرید و توهمات روشنفکری هم جزئی از انست.

در هر کشوری یک عده پیدا خواهند شد که به توسعه طلبی اعتقاد دارند، اسراییل هم همانطور، ولی نه با ان افکاری که شما اورده اید.

شما و امثال شما میخواهید افکار تبعیض امیز خودتان را پشت “مبارزه با صهیونیزم” قائم کنید و بدین وسیله هورا کش جمهوری اسلامی شوید شاید نا اگاهانه.

ان یهودیانی که به اسراییل مهاجرت کرده اند از کشورهای دیگر مجبور به اینکار شده اند مثل ایران، روسیه، فرانسه،. . .

اصل موضوع اینکه جمهوری فاشیستی اسلامی مشکل منطقه است و میخواهد از مبارزات مردم فلسطین را در راه اهداف سیاست توسعه طلبانه اش سو استفاده بکنند!

آ.بزرگمهر
آ.بزرگمهر
2 سال قبل
پاسخ به  ارش

این انشائی که نوشتی معاوم نیست باید د رکجای فجایعی که از سال ۱۹۴۸ علیه مردم فلسطین صورت گرفته باید «قاب » کرد و آویزان کرد. چون معلوم نیست از کی ، کجا و کی نوشته ای ؟

با حماس ، حماس و جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ، جمهوری اسلامی که نمی توان در باره ی یک ملت که ۱۰۰ سال ست تحت سطله ی انگلیس ( تا سال ۱۹۴۸) و ۷۵ سال در اشغال اسرائیل ست همینطور حرف زد.

پیش از به قدرت رسیدن حکومت جنایتکار ولایت فقیه در ایران و قبل از به قدرت رسیدن حماس در بخشی از فلسطین مردم فلسطین تمام عمر در سرزمین های اشغالی قلسطین و دیگر کشور های منطقه آواره بوده اند.
چه اسراری داری که صورت مسئله را عوض کنی ؟
مگر میشود توطئه های جهانی بعداز پیمان ورسا توسط انگلیس ُ فرانسه و آمریکا در سال ۱۹۲۰ را فراموش کرد که برای استراتژی جنگ افروزانه ی خود کانون های تشنج و اختلاف با مرز کشی های احمقانه ایجاد کردند. ( مردم کردستان را در سه کشور تازه تاسیس ترکیه ، سوریه و عراق قرار دادند که زیر سلطه حکومت های دست نشانده انگلیس و فرانسه با دیگر اقلیت های دینی و قومی راه به جائی نبرند ـ بدیهی ست که کرد ها در ترکیه باید زبان رسمی ترکی را یاد می گرفتند ، در عراق و سوریه عربی و در ایران هم زبان فارسی از اول بوده ست)
موضوعی که شما نمی خواهید هضم کنید ترور اسحاق رابین در اسرائیل توسط یک یهودی ارتودوکس تمام تلاش های پیشین برای صلح را نابود کرد. رابین و شمعون پرز و یاسر عرفات در سال ۱۹۹۴ جائزه صلح نوبل را دریافت کردند.
در آن زمان ارداه ای وجود داشت که نمی خواست صلح و همزیستی مسالمت آمیز پیش برود.
اسمی از حماس وجود نداشت. در دنیای شما فقط جمهوری اسلامی وجود دارد و حماس و مشتی فحش و فضیحت.
ولی حاضر نیستی مطالعه کنی که چرا اسحاق رابین را کشتند؟
مسائل جامعه اسرائیل را نمی خواهی ببینی یا خیال می کنی حماقت های حماس و جمهوری اسلامی می تواند اصل موضوع را پاک کند.
در مورد رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی هم خیلی ها طفره رفتند. در مورد پینوشه در شیلی هم همین طور بود خیلی ها به آن حکومت ها کمک کردند.
از جمله اعلیضرت آریامهر در آنجا سرمایه گزاری کرد. ولی یعداز برچیدن آن حکومت روسیاهی باقی ماند برای دشمنان حقوق بشر .
در مورد قضیه فلسطین و اسرائیل نیز کسانی که حق حاکمیت مردم فلسطین را برسمیت نشناختند و هنوز طفره میروند به همان سرنوشیتی دچار می شوند که حامیان هیتلر و آفریقای جنونی و شیلی نصیبشان شد.
حتما متوجه هستید که منظورم رضا شاه ومحمد رضا شاه بود نوبت جمهوری اسلامی هم میشود.
ولی فلسطین ۱۰۰ سال ست که منتظر استقلال ست که متاسفانه تنها کشوری ست که به این سرنوشت دچار شده ست.

ارش
ارش
2 سال قبل
پاسخ به  آ.بزرگمهر

نقطه نظر های بخصوص مرا پیش بکشید تا جوابتان را بدهم.

ارش
ارش
2 سال قبل
پاسخ به  آ.بزرگمهر

ایا این نظرات شخصی شماست یا مسئول در اخبار روز هستید؟ یا هر دو؟
چرا یک بحث معمولی را بسویی مثبت دنبال نمیکنید؟

ارش
ارش
2 سال قبل
پاسخ به  ارش

تصحیح: تونلها باید نگونبخت باشد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x