جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد جمهوری خواهان ایران: پیام شادباش نوروزی به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۰ شمسی

هموطنان گرامی

مقدم نوروز ۱۴۰۰  را با آرزوهای نیک گرامی می‌داریم و آغاز سال نو را به همه‌ی شما در ایران و در سراسر جهان و به همه‌ی کسانی که نوروز را جشن می گیرند، شادباش می‌گوئیم. امیدواریم سال ۱۴۰۰ آغازی برای جامعه‌ی ما  و سال تغییر و تحول در همه‌ی عرصه‌ها باشد. مردم ما طی قرن‌ها، جشن نوروز و سرآغاز بهار را به یکی از ماندگارترین سنت های تاریخی خود تبدیل کرده اند؛ هر ساله در این روز، با نو کردن زندگی خود، امید و آرزوی دگرگونی و بهبود در گذران اجتماعی را در سیمای بهار زنده نگاه‌داشته اند؛ با طبیعت همراه شده اند و آغاز فصل بهار را با امید به آینده ای بهتر جشن گرفته‌اند. مردم کشور ما علیرغم همه‌ی نابسامانی‌ها، سال نو را با آرزوی پایان خشونت، سرکوب، زندان، فقر، بیکاری و با امید به گذار از زمستان تاریک استبداد مذهبی جمهوری اسلامی به یک جامعه‌ی آزاد و عادلانه آغاز می‌کنند.

سالی که گذشت، سال سختی برای مردم کشور ما بود. سالی که شیوع کووید ۱۹ آن را به یکی از سال‌های سیاه دهه‌های اخیر تبدیل کرد. هر روز از واگیری گسترده‌تر آن در سراسر کشور خبر داده می‌شود. تدابیری که در همه جای جهان برای پیشگیری از این اپیدمی خطرناک اتخاذ می‌شود، در کشور ما به کندی پیش می‌رود. از تامین واکسن لازم از منابعی که در جهان شناخته شده و تایید شده هستند، هنوز در کشور ما خبر چندانی نیست. خامنه‌ای رهبر حکومت حتی دستور منع تامین آن از این یا آن کشور را نیز صادر می کند. درست است که دسترسی به امکانات داروئی برای بسیاری از کشورهای جهان آسان نیست. اما دشواری این کار برای کشورما مضاعف است. تحریم‌های بین المللی علاوه بر بی برنامگی حاکم بر کشور در این مورد، مزید بر علت شده‌اند. هر چند در حرف تامین نیازهای داروئی جزو تحریم‌های دولت آمریکا نیست، اما در شرائطی که همه‌ی مجاری نقل و انتقالات بانکی و تجاری به روی کشور ما بسته است، طبعا تامین امکانات درمانی نیز آسان نخواهد بود. مردم کشور ما در این روزهای سخت علاوه بر فشار اپیدمی و حکومتی ناکارآمد، هم چنان با فشار تحریم‌ها نیز مواجه‌اند.

سال ۱۳۹۹، سال فشار های اقتصادی و سیاسی بیشتر در کشور ما نیز بود. سالی که در آن بیکاری و فقر، تحت تاثیر اپیدمی و تحریم ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد. گرانی و تورم افسارگسیخته‌تر و سفره‌ی کارگران و بخش بزرگی از اقشار زحمتکش خالی‌تر شد. سالی که در آن، اعتراضات به عقب افتادن پرداخت دستمزدها، اخراج‌ها و بی حقوقی حاکم بر جامعه و محیط کار و زندگی، پاسخی جز سرکوب نگرفت. فضای امنیتی هم چنان تشدید شد. فعالان مدنی هم‌چنان زیر فشار قرار گرفتند. نویسندگان، روزنامه نگاران، دگراندیشان و فعالان جنبش‌های مدنی، جنبش زنان و کارگران بازداشت و زندانی شدند. اقلیت های مذهبی و اتنیکی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

هموطنان عزیز

سال ۱۴۰۰ آغاز دیگری نه تنها در طبیعت که در زندگی تک تک ما نیز هست. امسال نیز باید برای اجتناب از خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، نوروز را برای اجتناب از انتقال ویروس کرونا به همدیگر، در چهاردیواری خانه خود جشن بگیریم. از دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های نوروزی خودداری کنیم. تا این روزها و ماه‌های دشوار را نیز سالم پشت سر بگذاریم. برخورد مسئولانه‌ای که هم اکنون در تمامی زمینه‌ها از طرف شما مردم در کمک به کسانی که نیازمند آن‌اند، صورت می‌گیرد، مایه‌ی امید برای روزهای بهتر در جامعه‌ی ماست. ما متحدا می‌توانیم بحران کنونی‌ را هم پشت سر بگذاریم و دست در دست هم از درد و رنجی که بر مردم کشورمان می رود، بکاهیم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران امیدوار است که سال ۱۴۰۰، سال به ثمر نشستن مبارزات مدنی شما مردم، سال پایان یافتن تنش در سیاست خارجی کشور، سال پایان دان به تحریم‌ها، تهدیدها تنش‌ها در مناسبات با همسایگان و دیگر کشورها، سال بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش دامنه فقر و بیکاری، سال پایان خطراتی هم چون شیوع کرونا، سال آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی، سال عقب نشینی استبداد و سال به ثمر رسیدن تلاش‌هایی باشد که برای ایجاد یک جامعه‌ی دموکراتیک و متکی بر اراده‌ی آزاد شهروندان کشور صورت می‌گیرد. ما امیدواریم که سال ۱۴۰۰ سال گشایش های جدید در همۀ عرصه ها برای مردم کشورمان باشد. چهره‌ی مردم میهن مان شکفته‌تر، خانه های دلشان از مهر و دوستی آکنده تر و زندگی از خوشبختی، سرشارتر شود. زندان ها، به تاریخ سپرده شود و گرسنگی، نابرابری و تبعیض برای همیشه از میهن مان رخت بربندد. آرزومندیم بهار آزادی در کشور ما نیز فرارسد، تا رنج های طاقت فرسائی که تاکنون  بر مردم تحمیل شده، پایان گیرد و تلاش ها برای تامین دموکراسی  و عدالت اجتماعی به بار نشیند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران عید نوروز را با ارجگذاری بر مبارزات خستگی ناپذیر زنان و مردان آزاده‌ای که برای ایجاد جامعه ای متکی بر اراده جمهور مردم تلاش می کنند، با درود به فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی در بند و همدردی با خانواده های آنان و با ادای احترام به خاطره‌ی جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی، شادباش می گوید. ما تلاش بی وقفه‌ی کادر درمانی کشور اعم از پزشک، پرستار و کارمندان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ارج می گذاریم و در برابرِ از خودگذشتگی آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان کرونا اعلام می‌داریم. عید نوروز  و سرآغاز قرن نوین شمسی را به شما مردم  ایران‌زمین و همه‌ی همسایگان کشورمان که نوروز را پاس می دارند، شاد باش می گوئیم. نوروزی شاد و نوبهاری خجسته برای همه‌ی شما آرزو می‌کنیم.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهریخواهان ایران

۲۹ اسفند ۱۳۹۹- ۱۹ مارس ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=107639 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x