جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد جمهوری خواهان: تحریم آمریکایی و تحریم واکسن آمریکایی، بازی خطرناک خامنه‌ای با جان مردم!

درباره فرمان ولی‌فقیه در تحریم واکسن آمریکائی و انگلیسی

در این لحظه‌ی خطرناک، تداوم و گسترش پاندمی کرونا، به هنگامی که جهش‌های خطرناک ویروس از یک‌سو و هراس از انتشار ویروس‌های جدید از سوی دیگر، جهانیان را سخت نگران کرده‌است، علی خامنه‌ای ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی، طی سخنرانی خود ورود واکسن‌های آمریکائی و انگلیسی را ممنوع اعلام می‌کند و مردم ایران با حکم تحریم واکسن‌های آمریکائی و انگلیسیِ مورد تائید سازمان بهداشت جهانی مواجه می‌شوند.

در حالی که اکثر دولت‌ها، از جمله دولت‌های منطقه، تلاش می‌کنند واکسن‌های مورد احتیاج مردم خود را از همه‌ی منابع موجود تامین کنند، میلیو‌ن‌ها تن از مردم، پس از ماه‌ها انتظار برای دستیابی به واکسن و دارو جهت نجات جان خود و عزیزان خویش، ناگهان با این حکم در برهوت بی‌برنامگی تاکنونی حکومت رها می‌شوند. آن‌ها فعلا باید به عکس‌ها و ویدئو‌ها نگاه کنند و منتظر معجزه بمانند. تکلیف آن‌ها متابعت از حکم حاکم غرق در تئوری توطئه و خودمحور است.

نظام «ولایت فقیه» همه‌ی اختیارات کشور را به علی خامنه‌ای ولی فقیه سپرده‌است. او حتی بدون مشورت و توافق با دولت، اداره‌ی بهداشت و مسئولان مربوطه، فرمان می‌دهد که ورود واکسن آمریکائی و انگلیسی ممنوع است. و با این حکم؛ حتی «خیّر»های خودی را نیز وادار می‌کند، دست از اقدام برای تهیه‌ی مقداری واکسن برای اهداء به مردم کشورشان بردارند.

علی خامنه‌ای در دستگاه حاکمیت جمهوری اسلامی مدعی است که مستقیماً از خدا دستور می‌گیرد. خدایی که گویی فقط از دهان او و حواریون او حرف می‌زند. اعتراض به تصمیمات او و خود او جرم است. تظاهرات، اعتصابات، حرکت جمعی برای دست یافتن به واکسن جلوگیری از ابتلا به بیماری نیز بعد از این فرمان جرم است. اعتراض جدی به او که چرا مردم را در دست کرونا اسیر می‌کند، طبق قانون ممنوع است. اگر هزاران تن به خیابان آمدند و گفتند واکسن می‌خواهیم، آن‌ها ضد انقلاب، نوکر اجنبی، محارب، دشمن خدا هستند. اما علیرغم این زندانی که ولی فقیه برای ایران ساخته‌است، کسانی که روی تخت بیمارستان افتاده و در معرض رنج و مرگ هستند، منع واکسن و دارو را پوچ و شرورانه می‌دانند. دخالت ولی فقیه در امور مربوط به بهداشت و درمان، اظهارنظر او بدون توجه به توصیه‌های متخصصان داخلی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در مورد پیشگیری از پاندمی، غیر قابل قبول است.

مردم ایران اکنون سال‌هاست از محاصره و تحریم اقتصادی رنج می‌برند. محاصره و تحریمی که بی‌تدبیری و ماجراجویی جمهوری اسلامی زمینه‌ی تحمیل و بسط حداکثری آن را فراهم کرده‌است. احزاب و سازمان‌های سیاسی آزادیخواه و میهن‌دوست در این مدت برای جستجوی راهی جهت مهار این تحریم‌ها تلاش کرده‌اند. آن‌ها، با این که خود زیر ستم و سرکوب هستند، به خاطر مردم رنجدیده‌ی کشور با تمام قوا می کوشند حکومت و دولت را از ماجراجویی‌هایی که باعث حفظ و افزایش تحریم ها می‌شود، بازدارند. اما در تمام این مدت، نیروی اصلی ماجراجویی و تحریک در جمهوری اسلامی شخص ولی فقیه و نیروهای مستقیما وابسته به وی بوده‌اند. این‌ها دولت تعیین می کنند، توی گوش دولت می زنند، توی گوش دانشگاه و دانش می‌زنند، توی سر زنان و توی دهان معترضان می‌کوبند، بر قلب آنان شلیک می‌کنند و در تقلای آن هستند که سیاست خود را با زور و سرکوب تحمیل کنند. اینان هر روز بیشتر بر سرنیزه و خشونت متکی می‌شوند و همه‌ی راه‌های تغییر را به‌روی مردم می بندند.

ولایت فقیه، کالایی را به لیست تحریم های آمریکا اضافه کرد که حتی ترامپ و پمپئو از تحریم آن برائت جسته‌اند، چرا که آنان تحریم این قلم را بیش از حد بی‌رحمانه می‌دانند. حکومتی که آمریکا را به خاطر تحریم محکوم می‌کند، خود مهم‌ترین و فوری ترین کالای مورد نیاز مردم را به لیست تحریم‌های آنان اضافه می‌کند. ننگین بودن این کار، و شدت مغایرت آن با حقوق بشر و دموکراسی و انسانیت چنان است که ترامپ و پمپئو و پنس هم زیر بار آن نرفتند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران تصمیم خامنه‌ای برای ممنوع کردن دسترسی مردم ایران به واکسن‌های حیاتی آمریکائی و انگلیسی در مقابله با کووید ۱۹ را نقض آشکار حق زندگی و سلامت عمومی مردم و بازی با جان شهروندان کشور می‌داند. ما معتقدیم مسئول مرگ‌های ناشی از عدم تامین به موقع واکسن، ولایت فقیه و شخص خامنه‌ای است. این اقدام رابطه‌ای مستقیم با به خطر انداختن جان هزاران ایرانی دارد. خامنه‌ای باید بی‌درنگ حکم خود را پس بگیرد و از هرگونه دخالت در امور بهداشت و درمان دست بردارد. دولت جمهوری اسلامی مسئول اقدام فوری برای تهیه‌ی واکسن از طریق سبد کواکس برای حفظ سلامت مردم است. مردم خواهان اقدام عاجل برای تهیه انواع واکسن و دارو و امکانات درمانی و بهداشتی کشور هستند. حکومت در برابر مردم مسئولیت مستقیم دارد و باید پاسخگو باشد.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۵ دی ۱۳۹۹ – ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=100869 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

یعنی طرف طرح توطئه نیستید! ،جای خوشبختی است که با تاخیر اعلامیه دادید ، ولی چه خوب بود که همه با هم این اعلامیه را می دادند!

نسیم
نسیم
3 سال قبل

با درود های صمیمانه!
موضعگیری شما در محکومیت رفتار ضدبشری خامنه ای بعنوان شخص اول نظام جمهوری اسلامیصریح و صحیح است. لطفا” دو نکته ذیل را بررسی و در صورت امکان پاسخ دهید:
۱- اگر”مسئول مرگ‌های ناشی از عدم تامین به موقع واکسن، ولایت فقیه و شخص خامنه‌ای است”، چرا نباید بصراحت به جنایت علیه بشریت یا حداقل اقدام به جنایت علیه بشریت متهم گردد؟
۲- نوشته اید که: “دولت جمهوری اسلامی مسئول اقدام فوری برای تهیه‌ی واکسن از طریق سبد کواکس برای حفظ سلامت مردم است”. این جمله شائبه تحریم داروئی ایران را که رژیم مستقیم و غیرمستقیم و بدروغ ادعا می کند، دامن می زند. چرا به کواکس محدود کرده و نخواهیم که دولت از هر کانال ممکن نسبت به خرید واکسن اقدام کند؟ از اسکناس پر کردن در چمدان های تروریست های حماس که مشکل تر نیست.
به امید وحدت همه دموکراسی خواهان ایران.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x