شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد جمهوری خواهان: حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه را شدیدا محکوم می کنیم!

بیش از یک هفته از حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال سوریه می گذرد. این حمله مورد اعتراض اتحادیه‌ی اروپا، اتحادیه‌ی عرب قرار گرفته، شورای امنیت خواهان خویشتنداری شده است. دولت آمریکا نیز خواهان توقف این حمله شده است. اما ارتش ترکیه با ادامه‌ی بمباران مناطق و شهرهای تحت کنترل «یگان‌های مدافع خلق» که متشکل از مبارزان کرد و عرب و ترکمن هستند، به کشتار مردم و آواره نمودن صدها هزار نفر در آستانه‌ی فصل سرما و زمستان ادامه می دهد. رجب طیب اردوغان که بعد از اعلام خروج نیروهای آمریکائی دستور این حمله را صادر کرده‌است، در صدد است با شعار مقابله با «تروریسم» مناطق شمال سوریه را اشغال و نیروهای کرد در سوریه را سرکوب و خلع سلاح کند.

رجب طیب اردوغان به بهانه‌ی «جنگ علیه تروریسم» و با نقض قوانین بین‌المللی به خاک سوریه یورش آورده‌است. هدف این حمله علاوه بر ایجاد جای پائی محکم در بحران سوریه و دخالت در سرنوشت این کشور، قبل از همه، ضربه زدن به نیروهای مبارز کرد در سوریه است، نیروهائی که در مقابله با «دولت اسلامی» (داعش) و در هم شکستن آن همراه با متحدان عرب خود نقش بارزی داشتند. امروز این نیروها همراه با مردم مناطق شمال سوریه، در برابر یورش اردوغان تنها گذاشته شده‌اند، تا جائی که مجبور شده اند در برابر ددمنشی ارتش ترکیه به دولت سرکوبگر بشار اسد روی آورند.

یورش ارتش ترکیه به شمال سوریه، موجب توقف جنگ علیه بقایای «دولت اسلامی»، فرار بخشی از زندانیان وابسته این نیرو شده است. از سوی دیگر، دست اسلامگرایان تحت حمایت ارتش ترکیه را که از بقایای القاعده تا دارو دسته‌ی «ارتش آزاد سوریه» هستند، در غارت مردم و قتل و کشتار آنان در مناطق جنگی بازگذاشته‌است. اعدام صحرائی «هفرین خلف» از فعالان سیاسی سوریه و همراهانش یک نمونه‌ی دردناک از اخباری است که از اقدامات این نیروها منتشر شده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران حملات غیر قانونی و تجاوزکارانه‌ی ارتش ترکیه به شمال سوریه را شدیدا محکوم می کند و جامعه‌ی بین المللی را به احساس مسئولیت در قبال این اقدام جنگ طلبانه دعوت می کند. ما همبستگی عمیق خود را با مردم مناطق شمال سوریه اعلام می کنیم. ما از تلاش مبارزان کرد و عرب در این منطقه پشتیبانی می کنیم و از همه‌ی نیروهای طرفدار صلح و مدافعان حقوق بشر در منطقه و جهان می خواهیم که خواستار توقف فوری حملات ترکیه به مناطق شمال سوریه و خروج مهاجمان از این مناطق شوند. ما از هر تلاش دیپلماتیک بین المللی برای پایان دادن به حمله‌ی جنایتکارانه‌ی دولت ترکیه علیه مردم کرد در سوریه حمایت می‌کنیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران

 ۲۵ مهر ۱۳۹۸ – ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=8518 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x