پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد جمهوری خواهان: پیام شادباش نوروزی به‌مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۹

هموطنان گرامی

فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹‌ را به همه‌ی شما، در ایران و سراسر جهان، تبریک می گوئیم.

سالی که گذشت، سال دشواری برای کشور ما بود. سالی که فشار بحران اقتصادی با تشدید تحریم‌های دولت آمریکا افزون تر شد. بیکاری و فقر، ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد. گرانی و تورم افسارگسیخته‌تر و سفره‌ی کارگران و بخش بزرگی از اقشار زحمتکش خالی‌تر شد. سالی که با جاری شدن سیلاب در ۲۵ استان کشور، با واژگونی خودروها در دروازه قرآن شیراز و خسارات بزرگ به  اهالی بیش از ۴ هزار روستا آغاز شد، با سرکوب جنبش اعتراضی مردم در آبان‌ماه و کشتار و بازداشت هزاران تن، شلیک سپاه‌پاسداران به هواپیمای مسافربری و قتل ۱۷۶مسافر و خدمه‌ی آن ادامه یافت. با شیوع دم‌افزون بیماری کووید ۱۹ و اشاعه ویروس کرونا در ایران و جهان پایان می یابد.

سال ۱۳۹۸، سال فشار های اقتصادی و سیاسی بیشتر در کشور ما بود. سالی که در آن، اعتراضات به شرائط دشوار زندگی‌، عقب افتادن پرداخت دستمزدها، اخراج‌ها و بی حقوقی حاکم بر جامعه و محیط کار و زندگی، پاسخی جز سرکوب نگرفت. فضای امنیتی هم چنان تشدید شد. فعالان مدنی همچنان زیر فشار قرار گرفتند. روزنامه نگاران، دگراندیشان و فعالان جنبش‌های مدنی بازداشت و زندانی شدند. اقلیت های مذهبی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

سال ۱۳۹۸ درعین حال، سال اعتراضات گسترده‌ی مردم، تجمعات سراسری معلمان، اعتصابات کارگران، پرستاران، تجمعات دیگر اقشار اجتماعی به جان آمده، به خصوص خیزش های آبان ماه ۱۳۹۸در بیش از ۱۵۰شهر و ۲۹ استان کشور علیه دستبرد حکومت به جیب مردم‌ ، سال تشدید مبارزات زنان بر علیه حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی، سال مقاومت در برابر سرکوب و اختناق حکومت در ابعاد گسترده‌ نیز بود. تحریم وسیع انتخابات نمایشی مجلس یازدهم موفقیتی برای مردم بود. سالی که خواست آزادی زندانیان به جائی نرسید. امروز نیز علیرغم خواست همگان برای آزادی زندانیان در شرائط شیوع کرونا و نجات آنان از خطر مرگ در محیط بسته‌ی زندان، هنوز گوش شنوائی نیافته‌است و اقدامات سران جمهوری اسلامی به آزادی‌های گزینشی و محدود خلاصه شده است.

هموطنان عزیز

سال ۱۳۹۹ هر چند با بیم و هراس آغاز می‌شود، اما هم‌چون همیشه آغاز دیگری نه تنها در طبیعت که در زندگی تک تک ما نیز هست. امسال برای اجتناب از خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، باید نوروز را به نحو دیگری جشن بگیریم. ضروری است برای اجتناب از انتقال ویروس کرونا به همدیگر، در چهاردیواری خانه خود جشن بگیریم. از دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های نوروزی خودداری کنیم. از طرق مجاری ارتباط جمعی با هم تماس بگیریم. رهنمودهای کارشناسان و افراد مطلع در جهت مهار این اپیدمی خطرناک را به کار بندیم. تا این روزها و ماه‌های دشوار را نیز سالم پشت سر بگذاریم. برخورد مسئولانه‌ای که هم اکنون در تمامی زمینه‌ها از طرف شما مردم در کمک به کسانی که نیازمند آن‌اند صورت می‌گیرد، مایه‌ی امید برای روزهای بهتر در جامعه‌ی ماست. ما متحدا می‌توانیم بحران کنونی‌ را هم پشت سر بگذاریم و دست در دست هم از درد و رنجی که بر مردم کشورمان می رود، بکاهیم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران امیدوار است که سال ۱۳۹۹، سال به ثمر نشستن مبارزات مدنی شما مردم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی خود، کاهش دامنه فقر و بیکاری در کشور، سال پایان خطراتی هم چون شیوع کرونا، سال آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی، سال عقب نشینی استبداد و سال به ثمر رسیدن تلاش‌هایی باشد که برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک و متکی بر اراده‌ی آزاد شهروندان کشور صورت می‌گیرد.

عید نوروز را با ارجگذاری بر مبارزات خستگی ناپذیر  زنان و مردان آزاده‌ای که برای ایجاد جامعه ای متکی بر اراده جمهور مردم تلاش می کنند، با درود به فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی در بند و همدردی با خانواده های آنان و با ادای احترام به خاطره‌ی جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی، به همگان شادباش می گوئیم. تلاش بی وقفه‌ی کادر درمانی کشور اعم از پزشک، پرستار و کارمندان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ارج می گذاریم و در برابر از خودگذشتگی آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم؛ همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان کرونا اعلام می‌داریم.

 برای همه‌ی شما هموطنان عزیز، نوروزی شاد و نوبهاری خجسته آرزو می کنیم.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهریخواهان ایران

۲۹ اسفند ۱۳۹۸- ۱۹ مارس ۲۰۱۸

https://akhbar-rooz.com/?p=23418 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x