شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران: چرا اسماعیل گرامی را محکوم کرده اید؟

‍ ‍ پاسخ دهید ! چرا اسماعیل گرامی را به زندان، شلاق و جزای نقدی محکوم کرده اید؟

این روز ها بوق و کرنای عدالت و آزادی نقل مجلس و محافل کسانی است که سودای قدرت و به دست گیری کرسی ریاست جمهوری و قوه مجریه کشور را در سر دارند! چه ادعاهایی که در برنامه های تبلیغاتی اعم از فیلم ها و نوشته ها و نمایش های مناظره ای تلویزیونی نمی کنند. هریک چنان از نقض عدالت و آزادی های فردی و اجتماعی سخن می‌رانند تا به مردم بقبولاند هیچ نقشی در سلب این حقوق از مردم نداشته است.

این روزها همه مدافع بازنشستگان، کارگران، حاشیه نشینان، زنان سرپرست خانوار، کولبر و سوخت‌بر هستند ومی‌خواهند سفره ای دیگر به جای سفره کوچک این مردم بگشایند. خود را پاسخگو می دانند و درست در این هنگامه بازار گرمی انتخاباتی، کارگرانی بازداشت و روانه دادگاه می‌شوند و حکم های ناروا و ظالمانه می گیرند .
از جمله‌ی این اقدامات حکم ۵ سال زندان ، ۷۴ ضربه شلاق و دومیلیون تومان جریمه ی نقدی برای اسماعیل گرامی بازنشسته ی ۶۷ساله ایست که بیش از دوماه پیش درخانه‌اش دستگیر و تا رفتن به دادگاه در بازداشت به سر برده است ودر دادگاه به اتهامات واهی اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محاکمه شده است .

اما واقعیت امر آنست که اسماعیل گرامی با سایر بازنشستگان به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی به وضعیت سخت معیشتی دستگیر و محاکمه گردیده است .
رئیس کنونی قوه قضاییه و رئیس جمهور احتمالی آینده در مناظره تلویزیونی خود مدعی است که پاسخگوی اقدامات خود و حوزه مسوولیت خویش است . آقای رئیس قوه قضاییه شما که نبود عدالت را بخاطر نابرابری ها بین طبقات توضیح می دهید و علت آن را دولت های تاکنونی میدانید ! پاسخ دهید چرا شهروند بازنشسته ای را که دقیقا به همین نابرابری هامعترض است و خواهان رفع آن گردیده است در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت الامر شما «به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی »مجرم و به زندان و شلاق و جزای نقدی محکوم می گردد ؟

این ظلم به شهروند بازنشسته ای که تنها امکانش در نهایت فریاد علیه بی عدالتی است که دیگران آن را آفریده اند نیست ؟
این بیداد علیه کسی که سالیان عمرش را در کار و زحمت برای این کشور قرار داده است و حالا در کسوت بازنشسته خواهان حفظ کرامت انسانی خود و همردیفان خویش است، نیست؟
این شلاق و تازیانه را قرار است برتن انسان زحمت کشی فرود آورید که مطالبه زندگی شرافتمندانه و حق بهتر زیستن را دارد ! ابزار بیعدالتی نیست؟

آیا انتظار دارید مردمی که امروز شاهد صدور این احکام ناروا ی زندان و شلاق و شکنجه و نقره داغ شدن کارگران و بازنشستگان هستند، باور کنند که سخن از عدالت و حق محرومان ادعای درستی است ؟
ما در اتحاد سراسری بازنشستگان ایران ، این احکام ظالمانه را علیه فعالان کارگری محکوم و خواهان رفع این ستم ها و آزادی هرچه سریع‌تر آقای اسماعیل گرامی و سایر کارگران و معلمان و فعالان صنفی دانشجویی هستیم.

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
۱۴۰۰/۰۳/۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=115841 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x