جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد فدائیان خلق: بیدادگاههای جمهوری اسلامی، تعداد بیشتری از فعالین مدنی و سیاسی را زندانی میکنند

اتحاد فدائیان خلق: بیدادگاههای جمهوری اسلامی بجای آزاد کردن زندانیان سیاسی در وضعیت مرگبار کنونی، تعداد بیشتری از فعالین مدنی و سیاسی را زندانی میکنند

با شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، جان همه زندانیان در خطر جدی قرار گرفته است. در چنین شرایطی قوه قضاییه نه تنها با آزادی و یا حداقل مرخصی تمامی زندانیان سیاسی مخالفت می‌کند، بلکه با ادامه صدور حکم حبس برای فعالان سیاسی و مدنی و یا ارسال ابلاغیه به منظور اجرای احکام حبس برای برخی دیگر، انسان‌های بیشتری را در معرض خطر مرگ قرار داده است. اخبار حاکی از آنند که علیرغم ادعای مقامات قضایی مبنی بر به تعویق انداختن زمان برگزاری دادگاه‌ها تا پایان فروردین ماه، طی روزهای آخر اسفند ماه ، بیدادگاه‌های اسلامی در تهران، کرج ، ارومیه، پردیس و…همچنان تشکیل شده و تعدادی از فعالین مدنی و بازداشت شدگان خیزش سراسری آبان ماه، به احکام سنگین حبس محکوم شده‌اند.

هرچند پس از تلاش خانواده زندانیان و فشارهای بین‌المللی، با مرخصی تعداد محدودی از زندانیان سیاسی موافقت شده است، اما بسیاری دیگرهمچنان درزندان بسر برده و به شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا بسر می‌برند.

نسرین ستوده، وکیل فعال حقوق بشرو زندانی سیاسی در اوین طی بیانیه‌ای با اعلام اقدام به اعتصاب غذا، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده است. این زن شجاع  و مبارز در بند، دراین بیانیه همچنین بدرستی مطرح کرده است که «نهادهای نظامی و اطلاعاتی ….با ادامه حبس زندانیان در شرایط پر مخاطره کنونی» در پی آنند که  «طوفان این ویروس کشنده زندانیان سیاسی و یا خانواده‌های آنان را از بین ببرد.»

شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، شدیدا این نگرانی را دامن زده است که حکومت اسلامی و در راس آن خامنه‌ای جنایتکار نقشه شوم قتل عام مخالفان در بند خود را، این‌بار توسط ویروس کرونا،  در سر می‌پروراند. 

در شرایطی که ویروس کرونا در ایران هر روزه صد ها انسان را به کام مرگ می کشد،  سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران با پشتیبانی قاطعانه از خواست برحق زندانیان سیاسی و خانواده های آنان، خواستار آزادی بدون قید شرط تمامی زندانیان سیاسی می باشد. ما ازهمه احزاب، سازمانها و جریانات آزایخواه، دمکرات و مدافعین حقوق بشر تقاضا می کنیم در اقدامی مشترک وبا یاری سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، برای آزادی زندانیان سیاسی که در خطرجدی مرگ بر اثر بیماری کووید- ۱۹قرار دارند، تلاش کنند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲ مارس ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=23880 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x