پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد فدائیان خلق: حمله ارتش ترکیه به شمال وشمال شرقی سوریه را محکوم می کنیم

ارتش ترکیه از شامگاه چهارشنبه  17 مهر( ۹ اکتبر) پس از بمباران هوایی شمال وشمال  شرقی سوریه که عمدتا  نیروهای کرد و «یگان های مدافع خلق » درآن مستقر هستند، تهاجم نظامی وسیعی را در این منطقه آغاز کرده است. این حملات تا کنون باعث مرگ بیش از صد نفر، تعداد زیادی زخمی وآوارگی ده ها هزار نفر شده است.

آغازعملیات ارتش ترکیه بر علیه کردها با ادعای کاذب « ایجاد منطقه امن » ، ۲ روز بعد از دستور ترامپ به خروج نیروهای امریکایی از این منطقه و گفتگوی تلفنی او با اردوغان بخوبی نشان از دادن چراغ سبز و بواقع مشارکت غیر مستقیم  امریکا (ترامپ) در این اقدام جنایتکارانه بر علیه مردمان این منطقه و بویژه نیروهای کرد می باشد.

طی کمتر از دو سال این دومین باریست که ارتش ترکیه با تهاجم نظامی آشکار ،  دست به کشتارساکنین این مناطق می زند. در ژانویه ۲۰۱۸ نیز شهر عفرین  هدف حمله نظامی ارتش ترکیه قرار گرفت و در نبردی نابرابر پیش از ۱۰۰۰ تن از ساکنین این شهر کشته شدند.

در شرایطی که کودکان ، زنان و مردان کرد و عرب دراین مناطق بیرحمانه کشته می شوند، تصویب نشدن بیانیه پیشنهادی پنج عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست  اضطرای وغیرعلنی روز پنج شنبه شورا به دلیل مخالفت آمریکا و سکوت چین و روسیه در «محکوم کردن» اقدام نظامی ترکیه در سوریه، بار دیگر نشان داد که قدرت های بزرگ با وجود داشتن اختلافات استراتژیک ، آنجا که منافعشان ایجاب می کنند، در باز گذاشتن دست حکومت های جنایتکار در سرکوب و کشتار عملا هم صدا می شوند.

 هدف اصلی اردوغان  که  در سودای نوع جدیدی از «خلافت عثمانی» بسر می برد از این تهاجم نظامی ، تحقق استراتژی دیرینه نسل کشی کردها می باشد. کردهایی که نه تنها باشجاعت و فداکاری بی نظیر نقش مهمی در مبارزه با نیروهای داعش ایفا کردند بلکه طی چند سال اخیر کوشیده اند با ایجاد یک سیستم خودگردان ، مدلی از جامعه را  که بویژه زنان در آن نقش و جایگاه برابر دارند را بشارت دهند. 

 جان گرفتن دوباره « داعش» که ، رابطه اقتصادی نهانی ترکیه با این نیروی ارتجاعی در آغاز شکل گیری آن از چشم جهانیان پنهان نماند از عواقب دیگر این تعرض نظامی می باشد.

در این میان ، حکومت اسلامی در ایران هر چند در ظاهر از تهاجم نظامی اردوغان ا براز ناخشنودی نموده است  اما به واقع  سرکوب نیروهای کرد  در سوریه را  غنیمت و فرصتی مناسب برای پیشبرد اهداف  مداخله گرانه خود در منطقه  می شمارد.

با گذشت چند روز و با وجود برتری تسلیحاتی ارتش ترکیه ، نیروهای مبارز کرد و عرب  شجاعانه در مقابل این  تهاجم وحشیانه ، مقاومت می کنند.

سازمان اتحاد فداییان خلق ایران  تعرض نظامی ارتش ترکیه و نیروهای شبه نظامی مرتجع ، به شمال وشمال شرقی سوریه و کشتار ساکنین این منطقه را قاطعانه محکوم می کند .ما هم صدا با تمام نیروهای مترقی و آزادیخواه ، همبستگی خود را با مردمانی که  در نبردی نابرابر اما با عزمی راسخ  ازآنچه که  با مبارزه و فداکاری و به قیمت جان هزاران زن و مرد رزمنده بدست آورده اند ، سرسختانه  دفاع می کنند ،اعلام می داریم . 

سازمان اتحاد فداییان خلق ایران 

تاریخ ۱۲/۱۰/۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=7675 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x