جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اتفاقی که جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داد – زیدان: اتلتیکو مادرید تیمی مردمی است؟

اتفاقی که جهان ورزش را تحت تاثیر قرار داد

کمک برایمو دابو به جاناتان باسبی در جریان مسابقات جهانی دوومیدانی دوحه همه را تحت تاثیر قرار داد.

به نقل از آس، جاناتان باسبی اهل جزیره آروبا به عنوان مهمان در بازی‌های جهانی دوومیدانی دوحه دوید. او نمی‌خواست ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر بدود بلکه تصمیم گرفته بود در رقابت‌های ۵۰۰۰ متر شرکت کند. این تصمیم ممکن بود برایش گران تمام شود. باسبی پس از طی ۳۰۰۰ متر ریتمش به نحو نگران کننده‌ای کند شد. در آخرین دور ممکن بود بیهوش روی زمین بیفتد اما برایما سانکار دابو، دونده اهل گینه بیسائو که او نیز مهمان بود متوجه این قضیه شد. دابو در کمک کردن به باسبی شک نکرد.

هر دو شرکت کننده دور آخر را با هم به پایان رساندند. دونده اهل گینه بیسائو باسبی را گرفته بود و باسبی نیز یکی دست‌هایش را روی کتف دابو گذاشته بود. تا پایان، دو دونده در چنین شرایطی پیست را طی کردند. ورزشگاه الخلفیه پر نبود اما سر و صدای زیادی به راه افتاد و تماشاگران در ۴۰۰ متر پایانی به شدت دو دونده را حمایت و تشویق کردند. زمان ثبت شده برای باسبی ۱۸:۱۰.۶۸ بود و دابو زمان ۱۸:۱۰.۸۷ را به ثبت رساند. این اتفاق به این خاطر افتاد که دابو اجازه داد دونده اهل آرابائو زودتر به خط پایان برسد.

باسبی یک دونده آماتور است که در فدراسیون جهانی دوومیدانی آماری از او به ثبت نرسیده است. با این حال حرکت او در آغاز رقابت‌های جهانی زیبا بود.

رکورد باسبی در نظر گرفته نخواهد شد چون به خاطر این کمک، دیسکالیفه شد. در قوانین دوومیدانی هیچ دونده‌ای اجازه ندارد به دیگری کمک کند.

شگفتی سازی اسلوونی در والیبال قهرمانی اروپا
یاران کوبیاک به فینال نرسیدند

تیم ملی والیبال اسلوونی با یک شگفتی سازی و شکست تیم ملی لهستان، به عنوان نخستین تیم راهی فینال رقابت‌های قهرمانی اروپا رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های والیبال قهرمانی اروپا ۲۰۱۹،‌ تیم‌های اسلوونی و لهستان در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند که در عین ناباوری تیم اسلوونی توانست دومین شگفتی خود در این رقابت‌ها را رقم زده و با شکست قهرمان جهان، به فینال صعود کند.

در ست نخست این بازی که به میزبانی شهر “لیوبیانا” در کشور اسلوونی برگزار شد، تیم میزبان تواست ۲۵ – ۲۳ پیروز شود، اما در ست دوم ۲۴ – ۲۶ نتیجه را به تیم قدرتمند لهستان واگذار کرد. در حالی که همه منتظر پیروزی قهرمان جهان در ست‌های بعد نیز بودند، این تیم اسلوونی بود که با عملکردی باور نکردنی در میان هواداران خود ست‌های سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۵ – ۲۲ و ۲۵ – ۲۳ پیروز شد تا در مجموع سه بر یک برنده این دیدار حساس شده و راهی فینال شود.

اسلوونی پیش از این نیز در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها با نتیجه ۳ – ۱ تیم ملی روسیه مدعی عنوان قهرمانی و قهرمان لیگ ملت‌ها را شکست داده بود.

وزنه برداری قهرمانی جهان-تایلند؛
نماینده فوق سنگین ایران اوت شد/ عبور تالاخادزه از رضازاده

نماینده فوق سنگین وزنه برداری ایران نتوانست در حرکت دو ضرب مسابقات قهرمانی جهان، رکوردی به ثبت برساند و از جدول دو ضرب و مجموع کنار رفت.

در آخرین روز رقابت های وزنه برداری جهان ۲۰۱۹ که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است،  محسن دادرس نماینده سنگین وزن ایران در حرکت یک ضرب با ثبت وزنه ۱۸۶ کیلوگرم در جایگاه دهم ایستاد.

محسن دادرس در اولین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را انداخت، در حرکت دوم نیز موفق به زدن وزنه ۲۲۵ کیلوگرم نشد. او در آخرین حرکت تقاضای وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را داد که در این حرکت نیز ناکام ماند.

دادرس پس از کیانوش رستمی دومین وزنه بردار اوتی تیم ملی ایران در این مسابقات است.

در این وزن علی داوودی نیز با رکورد ۱۹۰ یک ضرب، ۲۳۰ دوضرب  و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم نفر دهم جهان شد.

از سوی دیگر تالاخادزه در حرکت یک ضرب توانست وزنه ۲۲۰ و در حرکت دوضرب وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. این وزنه بردار با مجموع ۴۸۴ کیلوگرم رکورد خودش را ارتقا بدهد.

پیش از این حسین رضا زاده وزنه بردار ایران وزنه ۲۶۳ کیلوگرم را در دو ضرب بالای سر برده بود که تالاخادزه در دو ضرب توانست یک کیلوگرم بیشتر از وزنه بردار کشورمان بزند. با این حال باتوجه به تغییر اوزان وزنه برداری، رکورد رضازاده جای خود خواهد بود.

هازارد همان بازیکنی خواهد شد که همه انتظار داریم

زیدان: اتلتیکو مادرید تیمی مردمی است؟
اینجا در رئال مادرید هم مردم صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و به سختی کار می‌کنند!

زیزو می‌گوید درک نمی‌کند چرا یک تیم را تیم پولدارها می‌نامند و دیگری را تیم فقرا.

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دربی مادرید شرکت کرد. دیداری که فردا در ورزشگاه واندا مترو پولیتانو در چارچوب هفته هفتم لالیگا انجام می‌شود.

به گزارش مارکا، زیزو به خبرنگاران گفت:

فارغ از اینکه بازی فردا دربی است، ما در رئال مادرید همواره مسئولیت بزرگی برای هر بازی به گردن داریم. چه بازیکنان چه کادر فنی، همه افراد حاضر در این باشگاه به سختی تلاش می‌کنند و مسئولیت پذیر هستند. می‌دانیم باید در این بازی چه کنیم. بازی فردا هم یک هفته دیگر از لالیگا است و چون بازی بعدی ما است، مهم ترین بازی هم هست. سیمئونه گفت اتلتی هنوز هم تیم مردمی و پایین شهری است؟ وارد چنین بحث‌هایی نمی‌شوم اما این را می‌گویم که مردم اینجا هم صبح زود بیدار می‌شوند و به سختی کار می‌کنند و مثل بقیه هستند. اینکه مردم بخواهند بگویند این باشگاه، متعلق به پولدارها است و دیگری برای قشر فقیر، به من ربطی ندارد. چیزی که می‌دانم این است که مادریدیسیمو‌ها می‌خواهند به بازیکنانشان افتخار کنند و ما در همین مسیر حرکت می‌کنیم.

هدف ما در بازی فردا پیروزی است. درست مثل همه بازی‌های دیگر. مطمئنا فردا با سختی‌های زیادی بابت بازی مقابل تیمی بسیار خوب و قوی متحمل خواهیم شد ولی هدف ما تغییری نمی‌کند. نگران هیچ چیز نیستم. برای بازی خودمان را به بهترین نحو آماده می‌کنیم و برای برد به زمین می‌رویم. کدام بازیکن اتلتی در ترکیب رئال جای داشت؟ به این چیزها هم فکر نمی‌کنم. از نظر من ترکیب خودم، بهترین‌ها هستند ولی به تمام بازیکنان احترام می‌گذارم.

کورتوا همچنان دروازه بان اول است؟ همه ما در یک کشتی هستیم. خواست من، آمادگی هر ۲۵ بازیکن تیم است. روی همه حساب می‌کنم و ای کاش می‌شد هر ۲۵ بازیکن را بازی داد.

هازارد؟ از قابلیت‌های او خبر داریم. می‌دانیم او جواب خواهد داد همان طور که در سویا ارزش هایش را ثابت کرد. همه دنیا از هازارد توقع دارد در سطح فوق العاده‌ای باشد و او به همان بازیکنی که انتظار داریم، تبدیل خواهد شد.

برنامه باشگاه برای رودریگو؟ می‌دانیم چه کار می‌کنیم. فردا او با تیم دوم بازی می‌کند. رودریگو بازیکن تیم اصلی است ولی کم کم به جمع ما اضافه می‌شود. تصمیم درباره او را از قبل گرفته بودیم. رودریگو با کاستیا بازی می‌کند و از شرایطش هم خوشحال است. مقایسه او با وینیسیوس؟ آنها دو بازیکن کاملا متفاوت هستند ولی هر دو بازیکنان خوبی هستند و این خبر خوبی است. هر دو مایل به پیشرفت نیز هستند.

شکست ۳-۷ در دربی پیش فصل؟ این بازی با آن بازی هیچ ارتباطی ندارد. اصلا آن بازی را دوباره تماشا نکردم. صدرنشینی فعلی ما برایم هیچ اهمیتی ندارد. اتفاقات گذشته هیچ اهمیتی ندارد و مهم، عملکرد تیم در بازی فردا است. این بازی دوئلی بین من و سیمئونه نیست؛ رویارویی مادرید و اتلتیکو است.

ایسکو، مودریچ و مارسلو؟ خبر خوب اینکه همگی بهتر هستند و با تیم تمرین کردند. لوکاس وازکز؟ او را در سطح فوق العاده‌ای می‌بینم. بنزما؟ تیم برای من در اولویت است اما همه از اهمیت کریم در تیم آگاه هستیم. کاسمیرو؟ او تعادل کم نظیری در زمین به تیم می‌بخشد. هر بازیکنی با ویژگی‌هایش به تیم کمک می‌کند.

 رقابت فوتبال باشگاهی زنان برگزار می‌کند

AFC برای نخستین بار یک رقابت را با حضور چهار تیم برتر باشگاهی برای زنان برگزار خواهد کرد.

به نقل از اسپورت ۲۴، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد که برای نخستین بار یک رقابت را با حضور بهترین تیم‌های باشگاهی زنان برگزار کند. طبق اعلام AFC با پایان سال جای یک رقابت با حضور چهار تیم برتر قاره آسیا برگزار خواهد شد و تیم‌ها به صورت دوره‌ای برابر هم بازی خواهند کرد.

براین اساس چهار تیم از بهترین‌های لیگ های استرالیا، چین، ژاپن و کره جنوبی برابر هم صف آرایی خواهند کرد تا بهترین تیم قاره آسیا انتخاب شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز زمان و مکان دقیق این رقابت را اعلام نکرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=5944 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x