جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

داوود رفیعی کارگر معترض و اخراجی پارس خودرو را ۷۴ ضربه شلاق زدند!

داوود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودرو بعد از تحت فشار قرار گرفتن وثیقه ‌گذارش توسط دستگاه قضایی، هنگام مراجعه به دادسرای ناحیه ١٠جیحون برای پیگیری مسئله بدون حکم قطعی و اطلاع قبلی، توسط مأموران اجرای احکام هفتاد و چهار ضربه شلاق خورد!

این اقدام شنیع در حالی صورت می‌گیرد که روند دادرسی داوود رفیعی هنوز تکمیل نشده است و این حکم به تایید دیوان عالی قضایی نرسیده بود. شلاق زدن کارگران عملی ضدانسانی اما قانونی در جمهوری اسلامی است. اما داود رفیعی را نه تنها به شکل ضدانسانی بلکه به طور غیرقانونی شلاق زدند زیرا چنین حکم شرم آوری می بایست ابتدا به تایید دیوان عالی قضائی می رسید!

حکم داوود رفیعی تحت عنوان توهین به وزیر کار سابق و سخنگوی فعلی دولت، علی ربیعی صادر شده بود. رفیعی در جریان تلاش‌هایش برای بازگشت به کار در کارخانه پارس خودرو نسبت به عملکرد وزارت کار انتقاد داشت. او در یکی از اعتراضاتش پلاکاردی با شعار «مرگ بر وزیر کار» را با خود به همراه داشت و این امر دستمایه حکم هفتاد و چهار ضربه شلاق تایید نشده‌ی او شد.

داوود رفیعی در سال هزار و سیصد و نود و یک از کارخانه پارس خودرو اخراج شد و طی هشت سال گذشته همواره پیگیر بازگشت به کار خود بوده است. او بارها در رابطه با اعتراضات کارگری طعم بازداشت را چشیده است. از جمله این بازداشت‌ها می‌توان به بازداشت او در روز جهانی کارگر سال هزار و سیصد و نود و هشت به عنوان یکی از ده‌ها بازداشتی آن روز اشاره کرد. او همچنین در جریان اعتراض به زندانی شدن رضا شهابی نیز یکی از پنجاه و سه نفر بازداشتی روز پنجم دی‌ماه سال نود و شش بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=94955 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x