چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی به تعویق افتاد

وکیل احمدرضا جلالی از به تعویق افتادن اجرای حکم وی خبر داد.

هلاله موسویان، وکیل احمدرضا جلالی، روز چهارشنبه، ۱۲ آذر، در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که با پیگیری‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، موکلش به زندان رجایی‌شهر منتقل نشده و اجرای حکم اعدام او به تعویق افتاده است.

خانم موسویان تأیید کرد که این خبر در پی مراجعه‌اش به دادگاه به او اعلام شده است.

مشخص نیست که اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی که تابعیت دوگانه ایرانی سوئدی دارد، برای چه مدتی به تعویق افتاده است.

به‌گفته خانم موسویان، در حال حاضر «تنها راه این است که کشور متبوع ایشان اقدامی بکند و اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، فقط از طریق مذاکره با مقامات سوئد قابل انجام است».

وزیر امور خارجه سوئد در روزهای اخیر خبر داد که در تماس با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، خواستار توقف اجرای این حکم شده است.

احمدرضا جلالی اردیبهشت ۹۵ هنگامی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی از محل زندگی خود در سوئد به ایران سفر کرده بود، به اتهام «جاسوسی» بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین‌الملل در مورد اعدام او ابراز نگرانی کرده‌اند و طی روزهای گذشته هم چندین سازمان حقوق بشری درخواست توقف این حکم را داده‌اند.

از جمله روز چهارشنبه ۱۴۹ برنده جایزه نوبل از رشته‌های مختلف و از سراسر جهان با امضای طوماری از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستند تا این پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی را آزاد کند تا او بتواند به خانه و زندگی‌اش بازگردد.

علی خامنه‌ای در طول سال‌ها هرگز به این گونه نامه‌ها واکنشی نداشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=95729 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x