سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اجرای حکم کار اجباری؛ گزارشی از آخرین وضعیت میثم بهرام آبادی

میثم بهرام آبادی، زندانی سیاسی سابق جهت اجرای حکم مجازات تکمیلی کار اجباری در شهرداری فراخوانده شد. آقای بهرام آبادی اسفندماه سال گذشته در حین شعارنویسی در تهران بازداشت و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه کار اجباری در شهرداری به صورت روزانه ۴ ساعت محکوم شده بود. وی نهایتا خردادماه امسال به مرخصی متصل به آزادی اعزام و از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش هرانا، آقای بهرام آبادی در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ در حوالی میدان انقلاب تهران به دلیل شعارنویسی توسط ماموران نیروی انتظامی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه کلانتری ۱۴۸ انقلاب منتقل شد. او نهایتا به دلیل وخامت حال به صورت شبانه به بیمارستان امام سجاد اعزام شد.

آقای بهرام آبادی در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۸ توسط شعبه ۱ دادسرای اوین از بابت اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی خیابانی به صورت مکرر” مورد تفهیم اتهام گرفت و قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی برای او صادر شد. این شهروند جهت ثبت ضرب و شتم صورت گرفته به پزشکی قانونی و نهایتا به زندان اوین منتقل شد.

وی پس از نزدیک به دو ماه و نیم بازداشت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۶ ماه حبس تعزیری و بابت مجازات تکمیلی به ۶ ماه کار اجباری در شهرداری به صورت روزانه ۴ ساعت محکوم شد. پس از تسلیم به رای، ۴۵ روز از میزان محکومیت وی کاسته شد.

میثم بهرام آبادی مدتی بعد جهت پیگیری پرونده شکایت خود از سروان مهدی پرستش، یکی از ماموران نیروی انتظامی به دلیل ضرب و شتم وی به شعبه ۳ دادسرای اوین مراجعه کرد. به گفته یک منبع مطلع در جریان این جلسه به آقای بهرام آبادی گفته شد که ۵۰ تن از پرسنل نیروی انتظامی شهادت داده‌اند که او خودزنی کرده و مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است. همچنین سروان مهدی پرستش نیز مدعی شده که آقای بهرام آبادی او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

این منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “بازپرس گفت که مامور نیروی انتظامی نیز ادعای ضرب و شتم کرده و توسط پزشکی قانونی هم ثبت شده است. بعد آقای بهرام آبادی را از پیگیری شکایت ترساند و گفت در صورت اثبات، حبس خودت بیشتر می‌شود و به زندان رجایی شهر منتقل خواهی شد. به همین دلیل میثم نیز از شکایت صرف نظر کرد”.

آقای بهرام آبادی نهایتا در تاریخ ۷ خردادماه امسال به مرخصی متصل به آزادی اعزام شد و مدتی بعد توسط شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت سپری مجازات تکمیلی احضار شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پس از مراجعه به دادسرا به او معرفی نامه به شهرداری منطقه ۲۲ شهید باقری داده شد و او نیز به شهرک چشمه میدان المپیک امور شهری فرستاده شد اما به دلیل افزایش آمار ابتلای شهروندان به کرونا و ترس از این بیماری همه گیر مدتی بعد از رفتن امتناع کرد. اخیرا مجددا با او تماس گرفته‌اند تا دوباره به شهرداری مراجعه کند”.

آقای بهرام آبادی پیشتر نیز به دلیلی فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی دیماه ۹۷ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ اسفندماه همان سال به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شد.

میثم بهرام آبادی، متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۷۱ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=95487 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x