چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال تعویق جام جهانی ۲۰۲۲ یا تغییر میزبان؛ خرگوش‌های خطرناک

نازک بین: الکساندر شفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا عنوان کرد که باید مسابقات به تعویق افتاده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تا تاریخ ۳ آگوست (۱۳ مرداد۹۹) به پایان برسد. شفرین در مصاحبه خود عنوان کرد: باید تا سوم آگوست(۱۳ مرداد) لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را به پایان برسانیم. در شرایط سختی قرار داریم. می توانیم ادامه مسابقات را در ماه های می، ژوئن یا جولای برگزار کنیم.

وی افزود: البته این امکان نیز وجود دارد که نتوانیم بازی ها را برگزار کنیم. اگر دولت ها اجازه برگزاری بازی ها را ندهند، کاری از دست ما برنمی آید. این را می دانم که نمی توان بازی های باقی مانده را سپتامبر یا اکتبر(شهریور و مهر) برگزار کنیم. رئیس یوفا در پایان درباره احتمال برگزاری بازی ها به صورت متمرکز خبر داد و گفت: برای فشرده کردن بازی ها روش های مختلفی وجود دارد. می توانیم به صورت تک بازی در کشور بی طرف (متمرکز) بازی ها را برگزار کنیم. یا می توانیم بازی ها را به صورت تک حذفی با حضور ۸ تیم یا ۴ تیم پشت درهای بسته برگزار کنیم.

احتمال تعویق جام جهانی ۲۰۲۲ یا تغییر میزبان

باتوجه به تاخیر همه رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۰، این خطر وجود دارد که جام جهانی ۲۰۲۲ هم به تاخیر بیفتد و یا میزبانی از قطری‌ها گرفته شود.

به نقل از اسپورت ۲۴، جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. باوجود آنکه دو سال تا آغاز این جام جهانی قطر باقی مانده است اما شیوع ویروس کرونا تهدیدی هم برای این رقابت بزرگ به شمار می‌آید.

باتوجه به اینکه همه رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده‌اند در سال جاری شاهد هیچ رقابتی نخواهیم بود و همه رقابت های بزرگ در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهند شد و این باعث می‌شود که یک سال قبل از جام جهانی پر از رقابت های بزرگ باشد و این تیم ها و بازیکنان را قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ زیر فشار قرار می دهد. یورو ۲۰۲۰، کوپا آمریکا ۲۰۲۰ و مهم‌تر از همه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن همگی به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده‌اند و در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهند شد.

این چند رقابت بزرگ به جای سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ یعنی یک سال قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد و فیفا در این سال مجبور است که انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم برگزار کند و به همین خاطر سال بعد پر از رقابت‌های بزرگ خواهد بود و تیم‌ها فشار زیادی را تحمل خواهند کرد. معمولا یک سال قبل از برگزاری جام جهانی رقابت بزرگی برگزار نمی‌شود تا تیم‌ها خود را آماده این رقابت بزرگ کنند. باتوجه به این شرایطی که وجود دارد این احتمال زیاد است که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به تعویق بیفتد.

طبق نوشته این سایت اماراتی، در صورت تعویق جام جهانی قطر حتی احتمال گرفتن میزبانی هم از این کشور وجود دارد چرا که در صورت تاخیر این رقابت بزرگ به تابستان ۲۰۲۳ اعتراض کشورهای بزرگ را به دنبال خواهد داشت چرا که قطر قول داده که این رقابت ها را به خاطر گرمای هوا در زمستان برگزار کند و اگر بازی ها به تابستان بیفتد این احتمال زیاد است که کشورهای اروپایی و یا آمریکا به عنوان میزبان انتخاب شوند.

جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال زنان هم به تعویق افتاد

فدراسیون بین المللی فوتبال جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان را که قرار بود در ماه آگوست برگزار شود تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخت. به نقل از العاجل، دامنه گسترش ویروس کرونا در کشورهای جهان همچنان در حال بیشتر شدن است و روز به روز شمار قربانیان و مبتلایان به این ویروس در حال افزایش است. کرونا همه رقابت های ورزشی را به تاخیر انداخته و این بار نوبت به جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان رسید. این رقابت بزرگ قرار بود که به میزبانی دو کشور کاستاریکا و پاناما در ماه آگوست برگزار شود که ویروس کوید ۱۹ مانع از برگزاری آن شد.

فدراسیون فوتبال کاستاریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: با تصمیمی که گرفته شد این رقابت‌ها به تاخیر خواهد افتاد. به خاطر حفظ سلامت بازیکنان چنین تصمیمی گرفته شد. کاستاریکا آماده برگزاری این رقابت است و پایبند به اجرای همه خواسته های فیفا هستیم.

جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان از سال ۲۰۰۲ برگزار می‌شود و آمریکا و آلمان پرافتخارترین تیم های این رقابت ها هستند و کره شمالی و ژاپن هم از آسیا سابقه قهرمانی در این رقابت را دارند.

جشن قهرمانی استقلال تاجیکستان در بحبوبه شیوع کرونا!

به نقل از ESPN، تهدید ویروس کرونا ظاهراً آنطور که باید و شاید نتوانسته دست‌اندرکاران فوتبال تاجیکستان را بترساند. در شرایطی که تقریباً تمامی لیگ‌های فوتبال دنیا به خاطر انتشار این ویروس به حالت تعلیق در‌آمده‌اند، در کشور ۹ میلیون نفری آسیا مرکزی که اسم لیگش شاید به گوش پروپاقرص‌ترین طرفداران فوتبال دنیا هم نخورده باشد، فصل جدید فوتبال آغاز شده است.

این اتفاق روز گذشته (شنبه) با بازی تیم‌های استقلال دوشنبه و خوجند رخ داد که در آن تیم استقلال به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ تاجیکستان، گل خورده را با دو گل پاسخ داد و در ورزشگاهی خالی از جمعیت، برای نهمین بار قهرمانی‌اش در سوپرجام را جشن گرفت.

به این ترتیب تاجیک‌ها هم به کشورهایی مانند بلاروس، نیکاراگوئه و بروندی پیوستند تا بلکه در ایامی که لیگ‌های بزرگتر فوتبال دنیا متوقف شده، بتوانند نام خود را سر زبان‌ها بیندازند.

سازمان بهداشت جهانی در خصوص جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات در تمام دنیا حتی در تاجیکستان که هنوز یک مورد از ابتلا به کرونا در آن گزارش نشده، هشدار داده اما به نظر اهالی فوتبال این کشور، هنوز دلیلی برای جلوگیری از برگزاری مسابقات فوتبال وجود ندارد.

ویتالی لوچنکو، سرمربی تیم استقلال در نشست خبری در روز جمعه گفت: خودتان می‌دانید که لیگ‌های تمام کشورهای دنیا به خاطر شیوع کرونا تعلیق شده است. خدا را شکر، در تاجیکستان ما کرونا نداریم و فصل جدید فوتبال هم در کشورمان آغاز می‌شود.

با این حال نه تنها لوچنکو بلکه همتای او در تیم مقابل هم از تصمیم فدراسیون فوتبال تاجیکستان برای برگزاری بازی سوپرجام بدون حضور تماشاگر دفاع کردند.

لوچنکو ادامه داد: به نظر من بازی در ورزشگاه خالی نباید روی کیفیت مسابقه تأثیر بگذارد. من از هواداران خواهش می‌کنم که صبر داشته باشند. حداقل اینجا در کشور ما لیگ شروع شده و مسابقات فوتبال را داریم اما در کشورهای دیگر هواداران کاملاً از تماشای هر مسابقه‌ای محروم هستند.

فصل جدید لیگ ۱۰ تیمی فوتبال تاجیکستان از امروز (یکشنبه) با برگزاری سه بازی که آنها هم پشت درهای بسته خواهند بود آغاز می‌شود. در این لیگ ۴۲ بازیکن خارجی حضور دارند که اکثر آنها (۲۰ نفر) از کشور همسایه ازبکستان و ۱۰ بازیکن هم اهل غنا هستند. این در حالی است که در ازبکستان تا کنون ۲۰۵ مورد کرونا گزارش شده است.

بیانیه اتحادیه بازیکنان لیگ برتر انگلیس

طرفداری – شیوع ویروس کرونا باعث شد انگلیس هم مانند سایر کشورهای اروپایی لیگ خود را متوقف کند و این باعث می شود باشگاه ها و افراد ضرر مالی بالایی ببینند. اتحادیه بازیکنان لیگ برتر انگلیس موسوم به PFA در بیانیه ای اعلام کرد:

“تمام بازیکنان لیگ برتر می خواهند نقش مهمی در همکاری اقتصادی در این بحران داشته باشند و این کار را خواهند کرد. تمام بازیکنان لیگ برتر کاملا به وظیفه و مسئولیت خود در قبال جامعه آگاهند. آنها به شدت به کسانی که به زحمت افتاده اند، اهمیت می دهند. در طول این بحران، بحث در مورد نحوه همکاری بازیکنان فوتبال لیگ برتر ادامه داشته و علاوه بر بیانیه دیروز لیگ برتر، اتحادیه بازیکنان می خواهد تضمین دهد که همکاری مالی انجام خواهد شد.

-باشگاه هایی که ما در آن بازی می کنیم، به طور واضح به حمایت ما نیاز خواهند داشت؛ مخصوصا اگر این دوران تا ژوئن ادامه داشته باشد. 

– تضمین می کنیم کارکنان باشگاه به جز بازیکنان صد در صد دستمزد خود را دریافت کنند. همچنین تضمین می کنیم تیم های EFL و باشگاه های بدون لیگ و کارکنانشان دستمزد خود را دریافت کنند. NHS (سازمان سلامت ملی) که بسیاری از کارکنانش از هواداران فوتبال هستند، در حال انجام کارهای بزرگی برای ما هستند. آنها قهرمان های واقعی هستند. فوتبال در این وضعیت متحد است. همبستگی و کنار گذاشتن هرگونه علاقه شخصی حائز اهمیت است. 

ما ۲۰ میلیون پوند به سازمان های خیریه اهدا می کنیم. ۱۲۵ میلیون پوند به EFL و لیگ ملی باشگاه ها اهدا می کنیم و طی ۱۲ ماه، ۳۰ درصد از دستمزد خود را کاهش می دهیم. ۲۰ میلیون پوندی که گفته شد، قطعی است اما معتقدیم این رقم بسیار بیشتر خواهد بود. 

خیلی از باشگاه ها برای ادامه حیات خود به افزایش بودجه نیاز دارند. باز هم اعلام می کنیم باید بین تمام باشگاه ها همبستگی به وجود آید. در آینده روی این کار می کنیم تا دیگر مشکلات کووید-۱۹ به طور مستمر حل شود. 

کاهش ۳۰ درصدی دستمزد بازیکنان برای ۱۲ ماه، رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون پوند می شود و همچنین باشگاه ها ۲۰۰ میلیون پوند مالیات کمتری خواهند داد. در ادامه راه ما آماده هر گونه همکاری با اتحادیه لیگ برتر و همچنین دولت انگلیس هستیم.”

اظهارنظر عجیب امیرخان درباره کرونا: می‌خواهند جمعیت را کنترل کنند!

بوکسور صاحب نام به انتقاد از برج‌های ۵G پرداخت و معتقد است اینها نتیجه ویروس کرونا بوده است.

به نقل از دیلی میل، امیرخان، بوکسور انگلیسی، نظر خود را در مورد همه گیری ویروس کرونا در جهان به اشتراک گذاشت. به گفته این ورزشکار، برج اینترنت ۵G مقصر همه چیز از جمله کرونا است.

امیرخان گفت: فکر نمی‌کنم این ویروس از چین باشد. این دروغ است، مردم می‌گویند آنها خفاش‌ها، مارها و سم خوردند. واقعاعقیده دارید؟ من خیر. ویروس کرونا در همه جا هست. فکر نمی‌کنید که این شرایط با برج‌های ۵G که در حال ساختن هستند ارتباط داشته باشد؟ این می‌تواند برای کنترل جمعیت انجام شود، برای خلاص شدن از شر بسیاری از ما، به ویژه هنگامی که آنها می‌گویند به افراد مسن آسیب می‌رساند. شب‌ها به این برج‌ها نگاه کنید که بنا شده‌اند. به مردم می‌گویند بیرون نروند. شرط می‌بندم که آنها قصد دارند یکی از این برج‌ها را در نزدیکی خانه من قرار دهند. چه کسی پشت این چیزهاست؟ امیدوارم به همین دلیل جنگ آغاز نشود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هر بار که ۳G  ۴G  ۵G ظاهر می‌شد، همیشه یک برنامه مشخص پشت آن وجود داشت. در سال ۲۰۰۳، هنگامی که ۳G در جهان منتشر شد، شیوع سارس رخ داد. سپس در سال ۲۰۰۹، ۴G معرفی شد و شیوع آنفولانزای خوکی مشاهده شد. حالا ۵G و ویروس کرونا. شاید با این حرف‌ها من را قرنطینه کنند و بگویند امیرخان به خاطر اینکه مشت‌های زیادی که به سرش خورده است این صحبت‌ها را بیان می‌کند.

خرگوش‌های خطرناک!

لیگ بلاروس با وجود بحران کرونا در اروپا همچنان در حال برگزاری است. مقامات این کشور خطر این ویروس را نادیده گرفته‌اند و مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند که این موضوع ممکن است پیامدهای تلخی داشته باشد.

در این میان درخواست هولیگان‌های فوتبال بلاروس برای نرفتن به ورزشگاه‌ها و خطر ابتلای کرونا تاثیرگذار بود و تعداد تماشاگران در دیدار باته‌بوریسف و روخ برست به حداقل رسیده بود. در تصویری که سایت getty images از این بازی منتشر کرده است هواداری با ماسک دیده می‌شود که به نظر می‌رسد کمی احتیاط کرده است اما پشت سرش سه تماشاگر حضور دارند که با پوشش خاص خود کاملا کرونا را نادیده گرفته‌اند. این دیدار با پیروزی یک بر صفر باته‌بوریسف به پایان رسید

https://akhbar-rooz.com/?p=25205 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x