سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

احزاب سبز اروپا، شرکت انریک مورا در مراسم تحلیف رئیسی را محکوم کردند

احزاب سبز اروپا شرکت انريک مورا نماينده ی اتحاديه ی اروپا در مراسم تحليف رئيسی قاتل هزاران زندانی سياسی را محکوم کردند. بیانیه ی سبزخت از جانب خانم اولین اویت بروک، رئیس احزاب سبزهای اروپا، امضا شده است

احزاب سبز اروپا شرکت انریک مورا نماینده ی اتحادیه ی اروپا در مراسم تحلیف رئیسی قاتل هزاران زندانی سیاسی را محکوم کردند. در بیانیه ای که از جانب خانم اولین اویت بروک، رئیس احزاب سبزهای اروپا، منتشر شده چنین آمده است:

احزاب سبز اروپا، شرکت انریک مورا
در مراسم تحلیف رئیسی را محکوم می کنند

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ماورای محافظه کار جدیدایران، هم‌اکنون در حال تحلیف ریاست جمهوری است. از شدیدتر شدن وضعیت ایران در رژیم پس از دوران روحانی باید هراس داشت. فراموش نکنیم که رئیسی توسط چندین سازمان غیردولتی به جنایت علیه بشریت متهم است.

نهادها و انجمن‌های همبستگی با حقوق بشر در ایران که در اروپا فعالیت می کنند، به دلیل حضور انریک مورا، معاون وزیر امور خارجه اروپا، مسئول و مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مسأله هسته ای ایران، در این مراسم، به شدت اروپا را به چالش کشیده اند.

ما می توانیم آن ها را درک کنیم!

ما به عنوان سبزهای اروپایی همبستگی و پشتیبانی خود را با این انجمن ها اعلام می‌کنیم و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله فعالان محیط زیست هستیم.

ما هم چنین حمایت ویژه خود را از سه زن مدافع حقوق بشری در ایران: خانم ها شیرین عبادی، دارنده جایزه نوبل، نسرین ستوده، برنده جایزه ساخاروف و نرگس محمدی فعال حقوق بشر اعلام می کنیم.

اولین اویت بروک، رئیس احزاب سبزهای اروپا
۵ اوت ۲۰۲۱ – ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=121896 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x