پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ادامه اعتراض تشکلات صنفی به احکام قضایی علیه فرهنگیان خراسان

شورای بازنشستگان ایران: لحظاتی تاریک در تاریخ ایران :

صدور ۴۱ سال زندان برای ۷ معلم و دستگیری ،تهدید وصدور وثیقه های سنگین برای تنی چند از معلمین دیگر فقط با یک منطق سازگار است:

” هیچ گونه اعتراضی موجه نیست. هیچکس حق ندارد علیه خصوصی سازی آموزش،گسترش فقر و بیسوادی،افزایش کودکان کار و کارتن خوابی ،کلمه ای سخن براند ! هیچ معلمی نباید به محتوای اسفبار متون کتابهای درسی ورود کند. هیچ کس نمیتواند به معضل گسترش اعتیاد و خودکشی در بین نوجوانان توجه نماید. هیچکس حق ندارد به تبعیض آشکار در خصوص بودجه کشور اشاره ای داشته باشد !”

و اگر معلمی سر تسلیم فرو نیاورد به سرنوشت ده ها همکار عزیزش گرفتار خواهد شد که هم اکنون در زندانند و یا منتظر احضار و اجرای احکام قرون وسطایی شلاق و زندانشان هستند.

زمانی در تاریخ پیش خواهد امد که با تعجب و ناباوری به این متون خواهند نگریست. آیا میشود که به این درجه از وقاحت رسید که فردی را به جرم دفاع از “حق آموزش رایگان” به زندان و شلاق محکوم کرد؟؟؟
جامعه متحول ایران بر سر تعیین تکلیف نهایی خود با این فجایع و مسببین آن،لحظه ای کوتاه نخواهد آمد و با تمام امکانات خود از معلمین آگاه و مسئول حمایت کرده و خواهان آزادی و لغو هر گونه قرار محکومیت برای همگی آنان است.

شورای بازنشستگان ایران
۱۲ بهمن ۹۸

اتحاد بازنشستگان: هر دم از این برهوت، خسی می رسد :

در طی مهر و آبان ماه سال ۹۷ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان فراخوانی جهت اعتراض به مسائل معیشتی فرهنگیان و دانش آموزان صادر کرد که به شکل تحصن در مدارس برگزار شد و با استقبال چشمگیری از سوی معلمان روبرو گشت.
اما روزهای بعد از تحصن، بازداشت اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان خراسان شروع شد و پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شدند.
با این وجود قوه قضائیه که گویی کار دیگری جز محکوم کردن عدالت محوران ندارد، بار دیگر ۴شنبه ۹ بهمن ماه ۹۸ احکام سنگینی برای این معلمان صادر کرد که حیرت همگان را به همراه داشت. در حالی که این فراخوان یک اعتراض مدنی بوده اما حاکمیت آن را بر نمی تابد و مطالبات صنفی معلمان را سرکوب می کند؛ طوری که برای این معلمان مجازات ۴۱ سال زندان، تبعید و شلاق را تعیین کرده است.

آیا اقدام به تحصن توسط معلمان مبنی بر ایجاد عدالت آموزشیعلیه خصوصی سازیِ آموزش و نیز خواستار بهبود وضعیت معیشتی معلمان شدن با توجه به تورم افسار گسیخته ای که حاصل عدم تدبیر و بی مسئولیتی همان هایی است که چوب قانون را به غلط بر سر معلمان این کشور می کوبند و نه بر سر اختلاس گران، جرم است؟!
به راستی چه کسانی باید محاکمه شوند؟ معلمانی که خواهان اجرای عدالت اند؟!
چگونه است که حاکمیت به پلیس فرانسه برای سرکوب خیابانی فعالان فرانسه معترض می شود اما یک تحصن آرام و کوتاه مدت معلمان را با احکام زندان و تبعید و شلاق پاسخ می دهد؟!

ما بازنشستگان صراحتا بیان می داریم اگرشما دولتمردان گوشی برای شنیدن حق خواهی ندارید، معلمان و بازنشستگان همواره فریاد عدالت خواهی را در همه جا سر خواهند داد و احکام صادره را محکوم کرده و خواستار آزادی بدون قید وشرط این عزیزان هستیم.

اتحاد بازنشستگان
۹۸/۱۱/۱۲

بیانیه‌کانون‌صنفی معلمان‌خوزستان در اعتراض به صدور احکام قضایی علیه فعالان صنفی معلمان خراسان‌شمالی :

کانون‌های صنفی معلمان طبق اصل۲۶ قانون اساسی و مجوز و نظارت وزارت کشور و با مشارکت فرهنگیان هر استان جهت انتخاب نمایندگان خود تشکیل شده اند.
فلسفه وجودی و ذاتی آن نیز دفاع از حقوق معلم، دانش آموز و سامان بخشیدن به مقوله آموزش و پرورش در ابعاد مختلف از جمله ایجاد فرصت های برابر آموزشی، عدم پولی کردن مدارس، خروج معلمان از دایره خط فقر ، برخورداری از معیشت آبرومند و تغییر نگرش حاکمان نسبت به حوزه تعلیم و تربیت از اهداف مطالبه گری آنان می باشد.
در راستای این کنشگری صنفی، نمایندگان معلمان استان خراسان شمالی به ناعادلانه ترین شکل احکام قضایی برایشان صادر می شود و این در حالیست که مسئولین ار‌شد نظام بارها از حق اعتراض مسالمت آمیز آحاد مردم سخن گفته اند اما درعمل احکام قضایی صادره در سراسر کشور بر علیه معلمان و کارگران محک و شاخص های خوبی برای راستی آزمایی ادعاهای حاکمیت و دستگاه قضا می باشد که بدبینی و نفرت فرهنگیان را به آنان دو چندان کرده است و دو شاکله مهم دستگاه قضا، یعنی استقلال و عدالت را با چالش جدی مواجه کرده است.
برخوردهای دوگانه حاکمیت با قانون اساسی و اصول مصرح۲۶ و ۲۷ و چشم پوشی از تجمعات و اعتراضات بدون مجوز طرفداران خود و اعلام جرم علیه دیگر معترضان غیر خودی اعتبار و اعتماد عمومی به دستگاه قضا ونیروهای امنیتی را به پایین ترین سطح رسانده است.

کانون صنفی معلمان خوزستان احکام صادره علیه نمایندگان و منتخبان معلمان استان خراسان شمالی را شدیدا محکوم می نماید و دستگاه قضا و نهادهای امنیتی را به تجدیدنظر در احکام و فراهم کردن فرصت های برابر در حق اعتراض به تمام صنوف و گروهها بدون تبعیض فرا می خواند.

کانون صنفی معلمان خوزستان
١٢ بهمن ۱۳۹۸

بیانیه‌کانون‌صنفی‌فرهنگیان‌گیلان‌ درمحکومیت‌احکام‌قضایی‌ ۷معلم خراسانی :

چنین که هست نماند قرار دولت و ملک
که هر شبی را بی اختلاف روزی هست
چو دست دست تو باشد دراز چندان کن
که دست دست تو باشد اگر بگردد دست
علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد
دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست
خبر احکام ناعادلانه و نا باورانه ی کنشگران صنفی خراسان شمالی موجب بهت و حیرت نه تنها فعالان صنفی که موجب تاثر و حیرت اقشار مختلف جامعه شده است.باورش سخت است که دستگاه قضا چنین دست جفا گشوده باشد و بال جور گسترده و شریف ترین قشر مزد بگیر و نگران آموزش و کیفیت مطلوب آن را به شمشیر جفای قضا آغشته باشد.خبر شوک آور است. هفت نفر از کنشگران شناخته شده خراسان شمالی مجموعا به چهل و چند سال زندان و شلاق محکوم شده اند. این حکم سنگین و این حجم از کینه به کدامین گناه دامن آنان را گرفته است ؟اختلاس و ارتشا؟!!!غارت اموال ملی؟!!!سو استفاده از قدرت و موقعیت؟!!!سرکوب مردم؟ظاهرا موارد بالا نه تعقیب قضایی دارد و نه شماتت اخلاقی.

آنچه جرم است کنشگری صنفی و مطالبه گری است.سرنوشت مغموم کنشگران صادق و معلمان راستینی چون رسولبداقی٬ عبدالرضاقنبری٬ محمودبهشتیلنگرودی٬ اسماعیلعبدی محمدحبیبی٬ مختاراسدی٬ محسنعمرانی٬روح_ا…مردانی و اینک صدور چنین احکام غیر حقوقی برای کنشگران صنفی خراسان شمالی گواه موید ادعای ماست. محمدرضا رمضان زاده که به زندان و شلاق محکوم شده است همراه فعالان صنفی دیگر پس از فراخون شورای هماهنگی برای جمع آوری کمک به مناطق زلزله زده به کرمانشاه و سر پل زهاب رفت و در دو نوبت با مدیر کل آموزش و پرورش این استان و رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب ملاقات داشت و نقش فعال و تعیین کننده ای در احداث ۱۶ کانکس در مدت بسیار کم در سر پل زهاب برای جایگزینی مدارس تخریبی ایفا کرد.اما جای شگفتی است که فرادستان قضایی به جای تقدیر ازخدماتش اوو دوستانش را تعزیر کرده اند.رمضانزاده در ۹ شهریور ۹۷ قبل از برگزاری تجمعات و تحصن های کشوری همراه با اعضای هیئت مدیره کانون های صنفی استان های مختلف ایران در دیداری که با وزیر وقت آموزش و پرورش محمد بطحایی داشت٬ هشدارهای لازم را داد و گفت مهر را با مهر آغاز کنید.

کاش نوار صحبت های آن جلسه و سخنان دیگر کنشگران صنفی همچون آقایان اسکندر لطفی و جعفر ابراهیمی٬منتشر شود تا جامعه ایرانی بیش از پیش دریابد که فعالان صنفی با وزیر آموزش و پرورش از کدامین دردها گفتند و شگفتا که وزیر وقت بر همه ی آنها بسیار همدلانه صحه گذاشت و حتی در مقام مقایسه حوزه کنشگری صنفی با سایر سهم خواهان قدرت٬ سخنان ستایش آمیزی درباره آنان گفت اما او خیلی زود با یاد بردن این جلسه و حرف هایی که بدان باور نداشت٬ آموزش و پرورش و دغدغه های صادقانه کنشگران در پیاده کردن درست سیاست آموزش رایگان و مبارزه با پولی شدن مدارس را وا نهاد و به نهادی رفت که اساس مدیریتش بر کسب پول برای تحصیل بنا شده است.نیم نگاهی به همین ماجرا به خوبی نشان می دهد که چرا باید اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خراسان شمالی آقایان محمدرضا رمضانزاده به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و سه میلیون جریمه نقدی٬حسین رمضانپور هشت سال زندان و دو بار ۷۴ ضربه شلاق حمید رضا رجایی چهار سال زندان و محرومیت از فعالیت های حزبی و نیز آقایان علی فروتن٬مصطفی رباطی٬سعید حق پرست و حسن جوهری هریک به ۴۴ ماه زندان محکوم شوند.این احکام وهن نظام قضایی است.سخره گرفتن حق و عدالت و به دار آویختن همه ی شئونات حقوقی است.سعدی وار باید نظام قضایی ایران و قاضیانی چنین از دانش حقوقی تهی و حق ستیز را خطاب قرار داد و گفت:«مکن که مظلمه خلق را جزایی هست»و به یاران صنفی خویش نیز از سروش رهگشای افصح المتکلمین چنین مژده می آوریم:«مظلوم دست بسته ی مغلوب را بگوی تا چشم بر قضا کند و صبر بر جفا کاین دست بسته را بگشایند عاقبت و آن گشاده باز ببندند بر قفا»

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکوم کردن صدور احکام ناعادلانه برای ۷ معلم خراسانی انتظار دارد دادگاه تجدید نظر با ابطال این احکام ٬دست التجا به دامن وفا زند و قلم رد بر علم جفا افکند. عقد حقد بزداید و رزق فسق از بساط سیاست و قضاوت برهاند و عهد عشق بگشاید.اگر قرار است جمهوری پاینده باشد و دین رحمانی زاینده٬ضروری است که بزرگان قوم در کار خیر شتاب کنند.دست قاضیان جور را از تعدی به ساحت معلمان و دیگر اقشار زحمت کش کوتاه سازند و قاضیان حق مدار را بر مسند قضا نشانند.با خلق الله با عتاب در خطاب نشوند.فرصت را غنیمت شمرند و بیش از این با خویش از در دشمنی در نیایند.عبوسیت را به کناری زنند و رحمانیت را دستور کار نهند.نرمش قهرمانانه به راستی اصلاح خطاها و پوزش از جفاهاست.نرمش اگر با اغیار واجب کفایی است چرا با یار واجب عینی نباشد؟

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان‌استان بوشهر در محکومیت احکام صادره برای فعالین صنفی استان خراسان شمالی :

“وقتی وجودت در مسیر خدمت به خلق قرار گرفت، بدان مورد توجه ایزد منان قرارگرفته ای”
هردم ازاین باغ بری میرسد”

داغ و درفش و زندان درهیچ برهه ای از تاریخ راهگشای مشکلات جامعه نبوده و در دنیای مدرن وعصرانفجارآگاهی نیز فاجعه بارتر مینماید
صدور حکم ناعادلانه و سنگین ۴۱ سال زندان و شلاق برای معلمان شریف فرهیخته و درمندی که جز تقاضای اجرای مفادصریح قانون اساسی مصوب مردم که ضامن ایفای حقوق حقه مردم ست ، در قالب تشکل قانونی کانون صنفی فرهنگیان خراسان شمالی از طرف قوه قضاییه که ادعای عدالتش عالم‌گیرشده ، بسی مایه تاسف ست .
درحالی که دزدان و اختلاس گران بیت المال آزادنه به امورات غارتگری شان مشغول اند و شریف مردمانی که دغدغه مند به آینده جامعه و پیشرفت آنند باید گرفتار حذف وزندان شوند ، وااسفاااا

رویه معمول برخورد خشن با فعالین حقیقی وسازندگان اجتماع بسی فاجعه بار ست که این یعنی به مسلخ رفتن امید تغییر و پیشرفت ،
دردمندانه ولی باعزت تقاضای تغییر این رویه داریم، که ادامه اش جز خسران همه جانبه و توقفش خیرجمعی ست .
درپایان کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر صدور چنین احکام ناعادلانه ای را قویا محکوم کرده و خواهان توقف این رویه از طرف محاکم قضایی و اعاده حثیت از این شریف مردمان فرهیخته را دارد .

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ خورشیدی

https://akhbar-rooz.com/?p=19215 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x