جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ادامه ی اعتصاب کارگران هفت تپه با شعار” اتحاد، اتحاد، اتحاد”

در حالی که اعتصاب کارگران کشت و صنعت هفت تپه وارد هفتادو پنجمين روز شده، کانال خبری اين شرکت با هدف شکست اعتصاب کارگران خبرهايی در باره فعاليت در شرکت منتشر می کند. امروز عليرغم حضور کارگران...

درحالی که اعتصاب کارگران کشت و صنعت هفت تپه وارد هفتادو پنجمین روز شده، کانال خبری این شرکت  با هدف شکست اعتصاب کارگران خبرهایی در باره فعالیت در شرکت منتشر می کند. امروز علیرغم حضور کارگران در برابر فرمانداری شوش، کانال خبری شرکت عکس و پیام گذاشته که عملیات اورهال کارخانه شروع شده است

کارگران هفت‌تپه چهارشنبه پنجم شهریور، هفتاد و سومین روز اعتصاب خود را در مقابل فرمانداری شوش برگزار کردند.

این کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. دور جدید اعتراض این کارگران ۲۶ خردادماه شروع شد و همچنان ادامه دارد.

با وجود آن‌که برخی مقام‌های قضایی،‌ نمایندگان مجلس و مقام‌های دولت طی هفته‌های گذشته با این کارگران مذاکراتی داشته‌اند،‌ مطالبات آن‌ها هنوز محقق نشده است.

کارگران معترض هفت‌تپه خواهان خلع ید بخش خصوصی از این کارخانه و بازگشت آن زیر نظر دولت با نظارت کارگران هستند، از دیگر خواسته‌‌های این کارگران پرداخت دستمزدهای معوق، بازگشت به کار کارگران اخراجی،‌ تعیین تکلیف وضعیت شرکت و رسیدگی به پرونده اسدبیگی، مدیرعامل شرکت است.

از چندین ماه حقوق معوقه کارگران فقط دو ماه آن به قصد ایجاد شکاف بین کارگران اعتصابی پرداخته شد ومسئولان به اشکال مختلف تلاش می کنند اعتصاب کارگران را بشکنند اما کارگران می گویند ما به اعتصاب ادامه می‌دهیم تا به تمامی مطالبات برسیم. از جمله خلع ید بخش خصوصی و اختلاسگران از هفت‌تپه و هم‌چنین بازگشت به کار همکاران اخراجی و ۱۳۰کارگر غیرنیشکری و ۷۰کارگر بخش فنی و ۱۷۰کارگر دفع آفات که غیر قانونی اخراج شده‌اند.

جمعی از کارگران اعتصابی در پیامی با اشاره به ایستادگی خود نوشته اند: «تمام کارگرها اعتصاب هستن فرمانداری شوش، پس این یک کارگر چطور میخواد کارخانه به این بزرگی اورهال کنه؟؟ آقایونی که دارید با زور بچه ها وادار میکنید به کار خجالت بکشید، کانال خبری شرکت هفت تپه الکی پیام نفرست، چون اعتصاب ادامه داره، با این ۲تا عکس کارخانه اورهال نخواهد شد، بعد از رفتن اسدبیگی ها تعمیرات شروع خواهد شد، انقدر تلاش نکنید برای شکستن اعتصاب، به فکر بعدش باشید که با وجود اسدبیگی اختلاسگر باز هم ضربه خواهد خورد شرکت…تا پیروز چیزی نمونده، اتحاد، اتحاد، اتحاد،»

چند روز پیش پس از دیدار نمایندگان مجلس با کارگران اعتصابی، برخی از شبکه های اجتماعی و رسانه‌های حکومتی خبری درباره پایان اعتصاب کارگران هفت‌تپه منتشر کردند. این خبر به سرعت از سوی منابع کارگری تکذیب شد و کارگران بار دیگر تأکید کردند تا رسیدن به همه خواسته‌هایشان دست از اعتصاب بر نخواهند داشت.

خصوصی سازی خواست دولت و رهبر است

«به گزارش ایسنا به نقل از سایت معاونت اول ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز(چهارشنبه، ۵ شهریور) در جلسه بررسی مسائل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، گفت: اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از مهمترین تصمیمات مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی بوده است که همه باید از آن تبعیت کنند. متأسفانه همواره در برابر روند خصوصی‌سازی در کشور مخالفت‌هایی انجام می‌شود در حالی‌که واگذاری‌ها بر اساس قانون انجام می‌شود تا بخش خصوصی میدان‌دار اصلی اقتصاد کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور در عین حال با اشاره به این‌که ممکن است در فرآیند خصوصی‌سازی نیز تخلف یا فسادی شکل بگیرد، اظهار داشت: برای رسیدگی‌های قضایی به تخلفات و فساد در فرآیند خصوصی‌سازی نیز ملاک عمل باید قانون باشد و نباید اصل موضوع که از امور حیاتی کشور و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است با حاشیه‌سازی‌های سیاسی زیر سوال برود که آسیب آن به اقتصاد کشور وارد خواهد شد. قانون فصل‌الخطاب است و همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه باید از آن تبعیت کنند.»

همزمان با کارگران هفت تپه اعتراض و اعتضاب کارگران در صنایع مختلف جریان دارد.طی  هفته‌های اخیر کارکنان،‌ کارگران و بازنشستگان شماری از دستگاه‌های دولتی،‌ کارخانه‌های صنعتی و مجتمع‌های پتروشیمی و نفتی دست به اعتصاب زده و نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=44158 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک اتحادجو
بابک اتحادجو
3 سال قبل

اتحاد ، اتحاد ، اتحاد
خار چشم استبداد

ای کاش سازمان ها و احزاب سیاسی ازین اعتصاب کارگران قهرمان هفت تپه درس می‌گرفتند و علیرغم سرکوب شدیدی که از سوی حاکمیت جبار اسلامی و قبل از آن از سوی شاهان و سلاطین خودکامه شده اند و ناچار زندگی زیرزمینی و غیرعلنی پیشه کرده اند ، به خود بیایند و به این ضرورت تاریخی که همانا تشکیل « جبهه وسیع ضد دیکتاتوری » است پاسخ مطلوب میدادند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x