پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ارتباط بسته شدن کانال سوئز با مروه السلحدار کاپیتان کشتی

مروه السلحدار نخستین زنی است که در مصر موفق شده به مقام کاپیتانی کشتی برسد

روزی که کشتی عظیم الجثه اِوِر گیوِن در مسیر کانال سوئز متوقف شد و این آبراهه را مسدود کرد، سر خانم مروه السلحدار بیش از پیش شلوغ شد. گوشی همراهش مدام زنگ می‌خورد که دوستانش خبر بدهند در شبکه‌های اجتماعی او را مسئول مسدود شدن این کانال معرفی کرده‌اند؛ یک زن که کاپیتان کشتی است و « حتما » هم ناخدا و فرمانده بدی هست که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد!

مروه السلحدار نخستین زنی است که در مصر موفق شده به مقام کاپیتانی کشتی برسد. اما در روزی که کشتی اور گیون در کانال سوئز متوقف شد و گیر افتاد، خانم مروه السلحدار به عنوان فرمانده یکی از کشتی‌های سازمان ایمنی دریایی مصر، صدها مایل دورتر از کانال سوئز و در آبهای اسکندریه مشغول فعالیت بود!

نکته عجیب‌تر اینکه رسانه‌‌ای مثل عرب‌نیوز اسکرین‌شاتی از خبر جعلی مربوط به مروه السلحدار را منتشر کرده و به شایعات دامن زده بود! شایعاتی که در توییتر و فیس‌بوک هم ادامه پیدا کرد و نام خانم السلحدار را سر زبانها انداخت.

خانم السلحدار می‌گوید تفکرات زن ستیزانه غالب در مصر باعث شده چنین خبر جعلی‌ای در کشورش پذیرفته شود. او می‌گوید دفعه اولی نیست که با این اتفاقات مواجه می‌شود. روزهای اولی هم که به عنوان کاپیتان در مرکز حمل و نقل دریایی کشورش مشغول به ‌کار شده با این مسائل برخورد داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=109126 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x