جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ارتش جمهوری آذربایجان وارد شهرستان آقدام در قره باغ شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه از ورود ارتش این کشور به شهرستان “آقدام” واقع در ۳۷۸ کیلومتری جنوب –غرب باکو ، خبر داد.

 شهرستان آقدام که در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده  بود، بر اساس توافق سه جانبه ۹  نوامبر (۱۹ آبان  ماه) روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد.

 آقدام  که یکی از شهرستانهای مهم منطقه قره باغ به شمار می رود، در  ۲۷ سال گذشته مانند شش شهرستان دیگر تحت اشغال، بطور کامل تخریب شده است.

این شهرستان  واقع در ۲۵ کیلومتری شهر “خانکندی” مرکز قره باغ کوهستانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است  و راه ورود به سه شهرستان دیگر “خوجاوند”، “اسگران” و “آقدره” در قره باغ است.

 با ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهرستان آقدام، آوارگان جنگی آذربایجانی ساکن این شهرستان پس از ۲۷ سال فاصله فرصت بازگشت به خانه خود را دارند.

  این در حالی است که منابع خبری جمهوری آذربایجان و ارمنستان گزارش دادند، ارامنه در حین ترک این شهرستان خانه ها و  دیگر واحدهای مسکونی و اجتماعی را به آتش کشیدند.

  بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، دو  شهرستان باقی مانده  ” کلبجر ” و ” لاچین ” در قره باغ تا  11 آذرماه  به جمهوری آذربایجان پس داده شود .

https://akhbar-rooz.com/?p=93887 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x