جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ارتش سوریه وارد شهر الطبقه در شمال این کشور شد

ارتش سوریه برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه شد
ارتش سوریه وارد شهر الطبقه در  شمال این کشور شد

ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود در الرقه گزارش داد که  نیروهای ارتش سوریه استقرار در حومه فرودگاه را آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ به احتمال زیاد ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) وارد این شهر شده است. فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای سوریه واقع شده است. ارتش سوریه این فرودگاه را در اوت سال ۲۰۱۴  در نبرد با گروه تروریستی داعش از دست داد.

رسانه ها یکشنبه شب گزارش دادند که کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کرده اند. رسانه رسمی حکومت سوریه همچنین اعلام کرد که ساعاتی پس از توافق با نیروهای کرد، نیروهای نظامی ارتش این کشور وارد شهر تل تمر در شمال شرق سوریه شده‌اند

حضور ارتش سوریه در مناطق جنگی در حالی است که حملات نظامی ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه از پنج روز پیش تاکنون ادامه دارد. رسانه‌های سوری یکشنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش حرکت به سمت جبهه‌های جنگ در شمال شرق کشور را برای مقابله با تجاوز ترکیه آغاز کرده‌اند.

عصمت شیخ حسن از مسئولان نظامی وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک گفت که کردها  با روسیه به توافق رسیده‌اند که شهر عین العرب(کوبانی) تحویل دولت سوریه شود. وی پیش‌بینی کرد که نیروهای ارتش سوریه ظرف ۴۸ ساعت آینده در شهرهای عین العرب و منبج که در تصرف نیروهای سوریه دمکراتیک است، مستقر شوند.

اسکای نیوز: روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد

اسکای نیوز: روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد

در همین حال شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده است. اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از یک مقام کرد از این اقدام روسیه در شمال سوریه خبر داد. اطلاعات بیشتری پیرامون این خبر هنوز منتشر نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=7897 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x