پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اروپا به تعهداتش عمل نکند، گام چهارم کاهش تعهدات هم عملی می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید ایران همچنان به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد.

سید عباس موسوی، روز دوشنبه ۸ مهر در نشست هفتگی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد تا زمانی که اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکند ایران کاهش تعهدات خود در برجام را ادامه خواهد داد.

موسوی همچنین با اشاره به پیشنهادات اختصاص طرح ۱۵ میلیارد دلاری به ایران، گفت: «همیشه ابتکار و پیشنهاداتی مطرح می‌شود، برخی از این ابتکارات را ایران داده و برخی هم از سوی دیگران طرح شده است. ولی آن چه که برای ما مهم است و اکنون در درجه اول اولویت قرار دارد این است که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند و بتوانند ایران را قانع کنند در غیر این صورت ایران گام بعدی کاهش تعهدات خود در برجام را خواهد برداشت.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه افزود: «اما آنها متاسفانه اجرای پیشنهادات و تعهدات خود را به آمریکا و مناسبات ایران و آمریکا گره زده‌اند.»

وی همچنین ادامه داد: «طرح تخصیص ۱۵ میلیارد دلار از طرح‌های آنهاست و ما امیدواریم راه حلی برای طرح خود پیدا کنند. راه ما روشن است و همان طور که پیش از این گفته‌ایم تا زمانی که اقدامات عملی و قابل توجهی از سوی اروپایی‌ها برای انجام تعهدات‌شان در برجام صورت نگیرد ایران به اقدامات خود برای کاهش تعهدات برجامی ادامه می‌دهد تا به نحوی توازن در تعهدات در این توافق بین‌المللی به وجود آید البته همانطور که اشاره کردم راه دیپلماسی همچنان باز است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=6120 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x