پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ازجهنم آنفیلد تا چالش‌سلام نظامی؛ تقلب کن، «اسطوره» ایرانی بساز!

نازک بین: دنیای فوتبال در سال گذشته اتفاقات ریز و درشت زیادی را به چشم دید که مثل سال های گذشته دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی در راس ان ها بودند. رخدادهایی که شاید اگر ابتدای سال آن‌ها را با کسی در میان می‌گذاشتیم، با لبخندی، بی اعتنا از ما گذر می‌کرد. این نکته دقیقاً وجه تمایز «فوتبال» نسبت به سایر رشته‌ها است؛ ورزشی جذاب، هیجان انگیز که هیچکس نمی‌تواند اتفاقات آن را از قبل پیش بینی کند و به همین دلیل؛ کاملاً «غیر قابل پیش بینی» است.

با تکیه بر گزارش خبرگزاری مهر مروری می کنیم بر مهم‌ترین اتفاقاتی که، یا به دلیل وجه غیر قابل پیش بینی فوتبال، خاص و قابل بیان است، و یا به دلیل مهم بودنش، آن را ذکر کردیم.

خداحافظی با یک نسل خاطره

کم کم داریم به دورانی نزدیک می‌شویم که ستاره‌های نسل قبلی، از فوتبال خداحافظی می‌کنند؛ امسال هم مانند سال گذشته شاهد ترک مستطیل سبز توسط این بازیکنانِ درخشان بودیم.

کاسیاس و ژاوی دوتا از بازیکنان بزرگی هستند که اخیراً از دنیای فوتبال خداحافظی کردند؛ تلخ‌ترین شکل ترک فوتبال برای کاسیاس رقم خورد، «ایکر مقدس» به دلیل مشکل قلبی «مجبور» به خداحافظی از دنیای فوتبال شد. ژاوی هم دور از هیاهو و جایی که شاید هیچوقت فکرش را هم نمی‌کرد آنقدر نامش در آنجا تکرار شود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ استادیوم آزادی و دیدار با پرسپولیس که اتفاقاً بازی تشریفاتی‌ای هم بود و با شکست او هم همراه شد، آخرین حضور این ستاره اسپانیایی و قهرمان جهان در مستطیل سبز بود. ژاوی هم اکنون سرمربی تیم فوتبال السد قطر است.

پیتر چک، آرین روبن، فرناندو تورس، رابین فن پرسی و ساموئل اتوئو از دیگر بازیکنانی بودند که در سالی که گذشت از فوتبال خداحافظی کردند.

وقتی «آنفیلد» بارسا را حذف کرد!

شاید بتوان این بازی را «هیجان انگیز ترین» جدال سال نامید؛ شاگردان یورگن کلوپ با سه گل در بازی رفت و در نیوکمپ تنبیه شده بودند و تقریباً هیچکس امیدوار به حضور در فینال اروپا نبود. هیچکس به جز یازده جنگجوی کلوپ و پنجاه و چهار هزار و هفتاد و چهار هواداری که در آن فیلد بودند. آنها مثل همیشه به بهترین شکل ممکن بارسا را عقب راندند و در نهایت عجیب‌ترین نتیجه این فصل لیگ قهرمانان را رقم زدند. لیورپول در این دیدار فوق العاده، موفق شد بارسا با تمام ستارگانش را چهار بر صفر شکست دهد و به فینال این رقابتها صعود کند. بدون تردید این برد بدون حضور آن پنجاه و خرده‌ای هزار هوادار لیورپولی ممکن نبود.

رونالدو یک رکورد دیگر را هم شکست

او بی نظیر که نه، اما «کم نظیر» است؛ در ۳۵ سالگی همچنان دو متر و چهل سانتی متر می‌پرد و در سطح اول فوتبال جهان در حال درخشش به بهترین شکل ممکن است. رونالدو از ابتدای دوران حرفه‌ای خود در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس حضور داشته است و به نظر نمی‌رسد که این تیم ایتالیایی آخرین تیمی باشد که CR۷ در آن حضور دارد. فوق ستاره پرتغالی در ۱۰۰۰ دیداری که به میدان رفته، موفق به زدن ۷۲۵ گل و دادن ۲۲۱ پاس گل شده است. خودش گفته است احتمال دارد تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کند و با این اوصاف بعید نیست روزی را ببینیم که به رکورد ۲۰۰۰ بازی برسد!

لئو و آغاز یک چالش دیگر

همه او را یک شکسته خرده بزرگ می‌نامیدند؛ مسی نامی بود که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ تنها یک توپ طلا برده بود و تقریباً دیگر کسی امید به بازگشت ستاره ۳۲ ساله آرژانتینی نداشت.

اما لئو در سال ۲۰۱۹ علیرغم شکست در فینال جام حذفی و تحقیر جلوی لیورپول، از نظر فردی سالی درخشان داشت و در نهایت هم بالاتر از ویرجیل فن دایک و کریس رونالدو، توپ طلای ششم خود را دریافت کرد. همین موضوع انگیزه فراوانی را برای رقیب دیرینه او یعنی کریس رونالدو ایجاد کرده است و بعید نیست باز هم شاهد رقابت تنگاتنگ این دو بازیکن باشیم.

وقتی فوتبال سیاسی می‌شود

نمی‌توان گفت شما فوتبال دوست هستید اما مشکلی هم با دخالت سیاست در این ورزش محبوب ندارید؛ فوتبال هرگز نتوانسته ارتباط مناسبی با سیاست برقرار کند و هیچکدام از فوتبال دوستان هم از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

سالی که گذشت را شاید بتوان سیاسی‌ترین دوران این دهه نامید. در سال ۹۸ شاهد اتفاقاتی سیاسی بودیم که اتفاقاً فیفا هم بارها آن ها را محکوم کرده است. یکی از زشت‌ترین این اتفاقات، مربوط به شادی گل بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از گلزنی برابر آلبانی و فرانسه بود؛ این حرکت بازیکنان ترکیه در حمایت از اقدام نظامی این کشور علیه سوریه بود.

فیفا پیش از این سه بازیکن تیم ملی سوئیس را به دلیل شادی گل تحریک آمیزشان جریمه سنگینی کرده بود، اما این، تنها اتفاق سیاسی_ فوتبالی، نبود؛ AFC و فیفا در اقدامی عجیب، تیم ملی ایران و تیم‌های ایرانی را به بهانه نبود امنیت کافی در کشور، از میزبانی برابر تیم‌های خارجی محروم کردند. هرچند که این تصمیم چند روزه بود و عوض شد اما سایه تصمیمات سیاسی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان روی فوتبال هست.

کلوپ بعد از ۴ سال با لیورپول جام گرفت

شاید عجیب باشد اما لیورپولی که می‌بینید در حال قلع و قمع کردن یک به یک تیم‌های انگلیسی است، در چهار سال اول حضور یورگن کلوپ، موفق به کسب هیچ جامی نشده بود و حالا به نوعی دارند مزد صبر خود را به بهترین شکل می‌گیرند. لیگ قهرمانان اروپا پاداش خوبی برای تیم «آقای معمولی» بود؛ مردی که بعید است حالا کسی به توانایی‌های فوق العاده او شک داشته باشد.

لیورپولی‌ها سال گذشته بعد از «کام بک» محشری که روبروی بارسا رقم زدند، به مصاف یکی دیگر از تیم‌های انگلیسی یعنی تاتنهام رفتند که در نهایت با پیروزی برابر این تیمِ سختکوش، اولین قهرمانی کلوپ در لیورپول را کسب کردند.

دختر آبی را کشتند

دختر آبی»، صبح دوشنبه ۱۸ شهریور در بیمارستان مطهری تهران درگذشت. «دختر آبی» نام مستعاری بود که سحر خدایاری، ۲۹ ساله و اهل تهران برای خودش انتخاب کرده بود.

اسفند سال ۹۷، «دختر آبی» برای تماشای یک بازی فوتبال به ورزشگاه آزادی می‌رود، دستگیر  و به زندان ورامین منتقل می‌شود. به گفته خواهرش آزارهای روحی ناشی از تجربه زندان در مورد او ادامه می‌یابد. عصر دوشنبه ۱۱ شهریور، او به دادگاه می رود که حکم  بگیرد. قاضی در دادگاه حضور نداشته اما او می شنود که برای رفتن به استادیوم و جرایم مربوط به بدحجابی باید شش ماه زندان برود. خشمگین از این وضعیت او مقابل یکی از مجتمع‌های قضایی تهران خودسوزی می‌کند.

«دختر آبی»  با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل می‌شود. خبر خودسوزی این زن در شبکه‌های اجتماعی موجب خشم عمومی شد. به ویژه که واکنش اولیه مقام‌های قضایی این بود که دختر آبی به‌خاطر بدحجابی و درگیری با مأموران پلیس امنیت دستگیر شده است.

از مرگ دختر ۹ ساله انریکه تا خداحافظی با الماس سیاه

اتفاقات تلخی را در این یکسال شاهدش بودیم که شاید موجب اندوه همهِ مردم دنیا شد؛ حجم این اخبار و اتفاقات بد بسیار امسال بیشتر به چشم آمد. یکی از این اتفاقات تلخ، بدون تردید خبر مرگ دختر ۹ ساله انریکه، سرمربی سابق بارسا و فعلی تیم ملی اسپانیا بود. سرطان میهایلوویچ سرمربی فعلی بولونیا هم یکی دیگر از این اتفاقات بدی بود که شاهدش بودیم.

اما هیچکدام از این اتفاقات ما و تمامی ورزش دوستان دنیا را به اندازه کشته شدن کوبی برایانت، الماس سیاه رقابتهای NBA حیرت زده نکرد. برایانت که ۴۱ سال داشت، بر اثر سقوط هلیکوپتر جان خود را به همراه دخترش، از دست داد.

تعلیق فوتبال در جهان به دلیل یک بیماری

هیچکس تصور چنین پایانِ ناامید کننده ای در فوتبال جهان را نمی‌کرد؛ حالا همگان از احتمال لغو تمامی بازی‌ها صحبت می‌کنند، احتمال به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ وجود دارد و بعضی از پایان فوتبال در اروپا و استراحت تیم‌ها تا آغاز فصل آینده صحبت می‌کنند. دلیل تمامی این گمانه زنی‌ها تنها یک مسئله است؛ بیماری‌ای عجیب و فراگیر به نام «کرونا».

کرونا ابتدا از چین شیوع پیدا کرد و پس از آن رفته به رفته به کشورهای اروپایی نزدیک شد. ایتالیا اولین کشوری بود که تمام بازی‌های خود را ابتدا بدون تماشاگر و سپس لغو کرد.

حالا و کمتر از یک ماه، این بیماری تمامی لیگ‌های معتبر اروپایی و بعضاً غیر معتبر اروپایی را لغو کرده، لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و همچنین تمامی بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی نیز به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رود تا روزهای آینده خبر به تعویق افتادن یک ساله جام ملت‌های اروپا و همچنین ادامه پیگیری بازی‌ها بعد از ریشه کن کردن این بیماری، رسانه‌ای شود.

تقلب کن، «اسطوره» ایرانی بساز!

بخشی از ما که همیشه در زندگی شخصی مدعی هستیم از تقلب، دروغ و جعل بیزاریم، پای منافع حتی کودکانه‌مان هم بیفتد نشان می‌دهیم که اتفاقاً خیلی هم خوشمان می‌آید و از هیچ‌کاری برای بالا بردن پرچم‌مان کوتاهی نمی‌کنیم.

ایسنا، نوشت: «نزدیک به ۵۰ سال است تیم ملی فوتبال ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده است. نیم قرن! نزدیک به ۳۰ سال است که هیچ تیم باشگاهی از ایران قهرمان آسیا نشده است. یعنی آخرین باری که یک تیم باشگاهی ایرانی قهرمان آسیا شد، اکثر بازیکنان فعلی که در لیگ توپ می‌زنند، حتی به دنیا نیامده بودند اما تقریباً در تمام نظرسنجی‌های اینترنتی حوزه فوتبال در آسیا همیشه ایرانی‌ها اول می‌شوند!

در خلال جام‌ ملت‌های آسیا، سایت AFC برای انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ جام ملت‌ها نظرسنجی گذاشت، در هر پست که یک گزینه ایرانی بود، انتخاب شد. نه به خاطر تعداد قهرمانی که تقریباً صفر بود بلکه فقط به این خاطر که ما می‌خواستیم پوز بقیه را بزنیم!

حتماً دلایل فنی برای این اقدام می‌توان شمرد اما یکی از دلایل اجتماعی «تلاش برای پاک کردن احساس عقب ماندن» است. این که گمان می‌کنیم با تعدادی لایک و فشردن دکمه روی کیبورد می‌توانیم حق‌مان را در فوتبال آسیا بگیریم؛ حقی که قادر نیستیم در زمین فوتبال بگیریم!

موضوع نظرسنجی‌های اینترنتی هم فرقی ندارد. بهترین گل آسیا، محبوب‌ترین بازیکن آسیا، بهترین لژیونر آسیا، خوش‌تیپ‌ترین بازیکن و … هیچ فرقی نمی‌کند همیشه ما برنده‌ایم! چرا؟ چون ما ایرانی هستیم و باید بهترین باشیم. مهم نیست که سون هیونگ مین سوگلی تاتنهام است یا تاکومی مینامینو بازیکن لیورپول است. مهم این است که اگر نظرسنجی اینترنتی بگذارند ما ثابت می‌کنیم لژیونرهای ما که عمدتاً در تیم‌های درجه سوم اروپایی بازی می‌کنند با فاصله نجومی از آنها بهتر هستند!

چند روزی است سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب اسطوره فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا یک نظرسنجی برگزار کرده و از هواداران خواسته است از میان گزینه‌های ایرانی به اسطوره رای بدهید. سیدجلال حسینی، فرهاد مجیدی، سید‌مهدی رحمتی، قاسم حدادی‌فر و احسان حاج‌صفی پنج گزینه این نظرسنجی هستند. این نظرسنجی به شکل دیگری به ابتذال کشیده شد. اینجا دیگر بحث عرق ملی نبود، نبرد باشگاهی شد؛ جایی که برخی هواداران افراطی دست به هر رفتاری می‌زنند تا به قول خودشان پرچم را بالا نگهدارند!

ابتدا سیدجلال حسینی پیش افتاد. اما هواداران استقلال برای حمایت از سرمربی‌شان وارد شدند و رای او پیشی گرفت. بعد هواداران با ترفندهای اینترنتی موفق شدند راه جدیدی پیدا کنند تا بشود چند بار رای داد. از این تقلب نه‌تنها احساس شرم نکردند بلکه در صفحه‌های هواداری راه و روش آن را هم یاد دادند که بروید این طور رای بدهید تا بازیکن ما «اسطوره» شود!

خلاصه این که موفق شدیم این موضوع را هم مبتذل کنیم اما قطعاً AFC از این کل‌کل‌های کودکانه بدش نمی‌آید! هدف از این نظرسنجی‌ها نه ارتقای کیفیت فوتبال و اهدای جام و مدال و افزایش سهیمه در لیگ قهرمانان و … که صرفاً سرگرمی است و افزایش تعداد بازید سایت و صفحه مجازی!

توضیح این موضوع برای هوادار دوآتشه که انتخاب یک بازیکن به عنوان «اسطوره» سرسوزن اهمیتی ندارد، آب در هاون کوبیدن است اما نفس عمل حاوی نکته مهمی است. این که بخشی از ما که همیشه در زندگی شخصی مدعی هستیم از تقلب، دروغ و جعل بیزاریم، پای منافع حتی کودکانه‌مان هم بیفتد نشان می‌دهیم که اتفاقاً خیلی هم خوشمان می‌آید و از هیچ‌کاری برای بالا بردن پرچم‌مان کوتاهی نمی‌کنیم.

برخی می‌گویند نباید مقایسه کرد اما اتفاقاً مقایسه خوبی است. کسی که حاضر است در یک نظرسنجی بیهوده تقلب کند، اگر در موقعیتی قرار بگیرد که منافع مادی قابل توجهی در آن باشد، اخلاق‌مدار می‌شود و چشم‌پوشی می‌کند؟ شوخی می‌کنید!»

الرایه اعلام کرد؛ برگزارى لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز
ایران شانسى براى میزبانى ندارد

به نوشته روزنامه الرایه، کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برگزارى ادامه دیدارهای لیگ قهرمانان به مرحله تصمیم گیرى نهایى رسیده و قرار است ادامه این بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود.

AFC در مکاتبه با کشورهاى عضو از برگزارى ادامه لیگ قهرمانان آسیا پس از پایان بحران کرونا به صورت متمرکز در ماه آگوست (مردادماه) خبر داده است. در این مکاتبه همچنین از فدراسیون‌ها درخواست شده تمایل خود به میزبانى از رقابت‌های هر گروه را اعلام کنند.بر این اساس مسابقات هر گروه در یک کشور برگزار می‌شود و البته با توجه به حضور نمایندگان ایران و عربستان در هر چهار گروه منطقه غرب به نظر می‌رسد امکان میزبانى براى این دو کشور وجود نخواهد داشت و از سوى دیگر احتمال میزبانى کشورهاى امارات و قطر بیشتر است. همچنین به نوشته الرایه میزبانى در کشورهایى که کانون انتشار کرونا محسوب می‌شوند از جمله ایران امکان پذیر نخواهد بود.

جدیدترین فهرست ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شده‌اند

ورزشکاران رشته‌های مختلف به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاریها، جهان ورزش عجیب‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. فراگیری ویروس کرونا موجب شده است تقریبا تمام رقابت‌های ورزشی به تعلیق درآیند. همچنین رقابت‌های مهمی همچون المپیک ۲۰۲۰ توکیو، یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ برای حفظ سلامتی ورزشکاران برای یک سال به تعویق افتادند. با این حال برگزاری دیداری همچون آتالانتا و والنسیا در شهر میلان به بمب بیولوژیکی تبدیل شد و اکنون بیشترین مبتلایان به سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا تعلق دارند. در تنیس، هاکی روی یخ و شنا نخستین موردهای مبتلا به کووید ۱۹ در این هفته گزارش شد. سایت آس جدیدترین فهرست ورزشکاران، اعضای باشگاه‌ها و کمیته‌ها را که تاکنون تست کرونایشان مثبت اعلام شده است منتشر کرد. 

فوتبال

اسپانیا: اسکوئیل گارای، الیکوام مانگالا و خوسه لوییس گایا (والنسیا).

۳۵ درصد باشگاه والنسیا به کرونا مبتلا شده‌اند که تنها نام این سه بازیکن اعلام شده است.

شش عضو تیم اسپانیول که در این میان نام وو لی و کادرفنی دیده می‌شود.

۱۵ نفر از باشگاه آلاوس که فقط سه بازیکن به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

ژوناتاس (الچه)

آلمان: تیمو هوبرس و جیمز هورن (هانوفر)، لوکا کیلیان (پادربون) و یکی از بازیکنان فرانکفورت

ایتالیا: پائولو دیبالا، بلز ماتوئیدی و دنیله روگانی (یوونتوس).

مانولو گابیادینی، عمر کالی، آلبین اکدال، آنتونینو لا گومینا، مورتن تورسبی، فابیو د پائولی و بارتوش برژینسکی (سامپدوریا)

خرمن پتسلا، پاتریک کوترونه و دوسان ولاهوویچ (فیورنتینا)

ماتیا زاکانی (ورونا)

پائولو مالدینی (مدیرفنی میلان) و پسرش دنیل (بازیکن میلان)

انگلیس: میکل آرتتا (سرمربی آرسنال)، هادسون اودوی (چلسی) و په‌په رینا (استون ویلا)

چین: مروان فلینی (شاندونگ لوننگ تایشان)

ترکیه: فاتح تریم (سرمربی گالاتاسرای)

بسکتبال

رودی گوبرت و داناوان میشل (یوتا جاز)
کریستین وود (دیترویت پیستونز)
کریس کیلزمایر (سرمربی کلیولند استیت) 
کوین دورانت (بروکلین نتز) و سه نفر دیگر از این تیم 
مارکوس اسمارت (بوستون سلتیکس)
دو بازیکن لس آنجلس لیکرز
یک عضو از تیم دنور ناگتز 
سه نفر از اعضای تیم فیلادلفیا

تری تامکینز (رئال مادرید)
آلفونسو ریس (رییس انجمن بسکتبال اسپانیا) 

جان وسلی، کاستاس اسلوکاس و احمد دوری اغلو (فنرباغچه)

دوچرخه سواری

فرناندو گاویریا (تیم ملی امارات)
دمیتری استراخف (گازپروم-روس‌ولو)
ماکسیمیلیانو ریچزه (تیم ملی امارات) او اکنون بهبود یافته است. 

تنیس

تیاگو سیباث ویلد (۲۰ ساله و برزیلی)

هندبال

مدز لارسن و خدئون گواردیولا (راین-نکار-لاون)

اتومبیلرانی

عضو تیم مک لارن

کمیته المپیک 

آلبرتو موناکو (عضو کمیته بین المللی المپیک)
کازا تاشیما (نایب رییس کمیته ژاپن)

والیبال

اروین انگابت (قهرمان اروپا با تیم فرانسه در سال ۲۰۱۵ و بازیکن کنونی زنیت کازان)

هاکی روی یخ 

دو بازیکن تیم اتاوا سناتور

فوتبال آمریکایی

سین پیتون (سرمربی نیو اورلینز سینتز)

شنا

کامرون فان در برگ (قهرمان المپیک لندن)

لغو دیدار دوستانه ایتالیا و انگلستان

قرار بود دیدار دوستانه انگلستان و ایتالیا امشب (۲۷ مارس) در ومبلی آغاز شود با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا این دیدار لغو شد.در همین زمان، استادیوم ومبلی به رنگ پرچم ایتالیا درآمد و روی نمایشگر بیرونی آن نوشته شد:از یکدیگر جدا شده ایم اما در کنار یکدیگر هستیم؛ فورتزا ایتالیا.

آخرین وضعیت کشورهای درگیر ویروس کرونا

 توئیتر رسمی تیم ملی انگلستان نیز نوشت: اگرچه شاید امشب نمی توانیم در زمین احساسمان را به اشتراک بگذاریم اما در این شرایط، کنار یکدیگر هستیم و متحد باقی می مانیم!

گفتنی است هر دو کشور ایتالیا و انگلستان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند. اوضاع در ایتالیا به مراتب بدتر است. فقط طی ۲۴ ساعت اخیر ۹۱۹ نفر در ایتالیا جان خود را از دست دادند که رکورد بیشترین مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در طول یک روز از زمان شیوع این ویروس محسوب می شود.

روایت دیبالا از روزهای سخت ابتلا به کرونا

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال یوونتوس گفت که کرونا در روزهای نخست حسابی او را اذیت کرده اما الان حالش بهتر شده است. به نقل از مدیاست، پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی یوونتوس به همراه همسرش به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شد.این بازیکن آرژانتینی که دوران درمان را پشت سر می‌گذارد، در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی باشگاه یوونتوس، درباره تجربه خود از کرونا سخن گفت. دیبالا گفت: روزهای اول نمی‌توانستم هیچ کاری انجام دهم. بعد از پنج دقیقه تمرین کردن دیگر توان نفس کشیدن نداشتم و خسته می‌شدم. در عضلات خود احساس درد می‌کردم و توانم از بین می‌رفت اما خوشبختانه الان وضعیتم بهتر شده است.او ادامه داد: بعد از چند روز وضعیت خودم و همسرم بهتر شده است. الان تمرینات خود را آغاز کرده‌ام اما در روزهای نخست اصلا نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. دیبالا سومین بازیکن یوونتوس است که به ویروس کرونا مبتلا شد. ماتوئدی و روگانی هم به این ویروس مبتلا شدند اما طبق اعلام باشگاه یووه، بازیکنان دیگر این تیم مشکلی ندارند و پاسخ تست آنها منفی اعلام شده است. ایتالیا به خاطر شیوع ویروس کرونا روزهای سختی را تجربه می‌کند. این کشور بیشترین تعداد مرگ و میر در جهان به خاطر کرونا را دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=24275 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x