جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ازفراخوان دادخواهی مادران جانباختگان پنجم دیماه پشتیبانی می کنیم!- بخشی از ایرانیان جمهوریخواه ساکن بلژیک

از فراخوان دادخواهی مادران جانباختگان پنجم دیماه پشتیبانی می کنیم!

اعلامیه ای توسط ۲۰ نفر از مادران و بستگان جانباختگان اعتراضات مردمی در ایران که فرزندان و نزدیکانشان در چهار دهه گذشته توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند، انتشار یافته و در آن آمده است:” ما مادران ساکت نمی نشینیم. ما مادران و خانواده های داغدیده که در طی ۴۰ سال فرزندان مان، جان خود را در راه آزادی و برقراری عدالت از دست داده اند، از مردم شریف و آزاده ایران و جامعه بین المللی می خواهیم که روز ۵ دی ماه (۲۶ دسامبر)  مصادف با چهل امین روز کشته شدن  فرزندان مان، را روز بین المللی ادای احترام به قربانیان آبان ماه اعلام‌ کرده و با برگزاری مراسم یادبود، یک دقیقه سکوت کنیم. یا بهر طریق که می‌توانیم یاد عزیزان مان را گرامی داشته و این جنایات را محکوم کنیم. ما هم چنین خواهان اعزام کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای بازدید به ایران و تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور و نظارت خانواده‌های آسیب دیده  برای بررسی ابعاد فاجعه و اعلام دقیق تعداد کشته شدگان، مجروحان و بازداشت شدگان و روشن شدن وضعیت فرزندان مان و هم چنین شناسایی عوامل دست اندر کار این جنایت هستیم”.

ما ضمن همدردی و همبستگی با خانواده ها، از خواسته های دادخواهانه آسیب دیدگان خیزش آبانماه پشتیبانی می‌کنیم و یاد جانباختگان را گرامی داشته، جنایت حکومت اسلامی ایران را محکوم می کنیم.

ما در بروکسل در حمایت از فراخوان دادخواهانه مادران، تظاهراتی را در میدان لوکزامبورگ، جلوی پارلمان اروپا، برگزار می کنیم. تمام ایرانیان ساکن بلژیک را به شرکت در این حرکت دعوت می‌کنیم.

در سکوت، با روشن کردن شمع و در دست داشتن عکس های جانباختگان آبانماه ۹۸، یاد جان‌باختگان تمام سالهای سیاه دیکتاتوری و استبداد حاکم بر کشورمان را گرامی ‌بداریم.

آدرس: میدان لوکزامبورگ 
Place du Luxembourg
زمان: شروع برنامه ساعت ۱۶ پایان ۱۷
تاریخ: پنجشنبه ۲۶ دیماه ۲۰۱۹ برابر با ۵ دیماه ۱۳۹۸

بخشی از ایرانیان جمهوریخواه ساکن بلژیک

۳ دى ١٣٩٨ برابر با ۲۴ نوامبر ٢٠١٩

https://akhbar-rooz.com/?p=16152 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x