جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از تهدید کاتانچ تا خبر تبانی؛ مسی توقف ندارد؛ بی میلی ۶۰ درصدی

نازک بین- عراق و جمهوری اسلامی رفتارهای مشابهی در برخورد با مربیان خارجی دارند. رفتار عراقی ها بخاطر موقعیت محدود فوتبال شان کمتر از جمهوری اسلامی ایران ،عمل میشود.ابتدا با هزاران وعده ووعید و پختن آش نذری و سلام و صلوات مربی را میآورند و قراردادی منعقد میشود که خوب و بد اش پای خودشان است و کسی آنان را مجبور نکرده که قراردادی را امضاء و تعهدات اخلاقی،حقوقی و قانونی را بپذیرند.این بار نوبت مربی عراق رسیده  که شمشیر فیفا را به عراقی ها نشان دهد. در خبرها آمده سرمربی اسلوونیایی تیم ملی فوتبال عراق ۱۰ روز به فدراسیون فوتبال این کشور فرصت داد که مطالبات او را پرداخت کنند. او تاکید کرد که در غیر این صورت به فیفا شکایت خواهد کرد. روزنامه اسپورت عراق نوشت که کاتانچ در نامه‌ای که به فدراسیون عراق نوشته است ۱۰ روز به آنها فرصت داده تا مطالبات او را پرداخت کنند، در غیر این صورت به فیفا شکایت خواهد کرد.فدراسیون فوتبال عراق به دنبال انتخاب جایگزینی برای کاتانچ است و به نظر می‌رسد که هم‌چنان کارلوس کی‌روش جدی‌ترین گزینه برای هدایت عراقی‌ها است.

در همین ارتباط سایت عراقی “رووداو” به نقل از یک منبع مدعی شد که بازیکنان عراق در دیدار برابر ایران تبانی کردند و عمدا بازی را واگذار کردند. سایت عراقی “rudaw” ادعای عجیبی را درباره این بازی مطرح کرد و با تیتر” آیا بازیکنان عراق بازی را فروختند؟ نوشت: “یک منبع فاش کرد که گمانه‌زنی‌های درباره تبانی در این بازی و فروش بازی توسط بازیکنان عراق وجود دارد.این سایت در ادامه هم مدعی شد که کاتانچ به هیچ وجه از رفتاری که فدراسیون فوتبال عراق با او داشته راضی نیست، تاجایی که تصمیم گرفت که به کشورش اسلوونی برگردد و مربیگری در تیم ملی عراق را ترک کند.کاتانچ در نشست خبری بعد از بازی هم از دوران سخت خود در تیم ملی فوتبال عراق سخن به میان آورد و تاکید کرد که سخت ترین و خاص‌ترین روزهای دوران مربیگری خود را تجربه کرده است.خبر این سایت در سطح گسترده در رسانه های ایران منتشر شد اما نه تکذیب شد و نه تائید!سایت “رووداو” متعلق به اقلیم کردستان عراق است و از مواضع بارزانیها حمایت میکند.

مسی توقف ندارد

در ادامه مرحله گروهی رقابت های کوپا آمه ریکا دو بازی برگزار شد. ابتدا شیلی به مصاف بولیوی رفت و توانست با تک گلی که بریرتون به ثمر رساند به پیروزی برسد و سه امتیاز را به دست آورد.آرژانتین هم که در بازی قبلی خود برابر شیلی به تساوی دست پیدا کرده بود، در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها به مصاف اروگوئه رفت. این بازی که تقابل لیونل مسی و لوئیس سوارس بود با یک گل به سود آرژانتین به پایان رسید تا آلبی سلسته نخستین سه امتیاز خود را دشت کند.تک گل آرژانتین را رودریگز روی پاس لیونل مسی به ثمر رساند. در این گروه آرژانتین با ۴ امتیاز صدرنشین است و شیلی هم ۴ امتیازی است. کمیته برگزاری این رقابت های کوپا آمه‌ریکا مسی را به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب کرد. او در دیدار قبلی برابر شیلی هم هم بهترین بازیکن شده بود.

برنامه بازیهای بامداد دوشنبه:

ونزوئلا – اکوادور ؛ ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت تهران

کلمبیا – پرو ؛ ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت تهران

طلبکاران دنبال حکم جلب بازیکن استقلال!

باشگاه ورزشی بر اساس استانداردها و معیارهای بین المللی در ایران عصر جمهوری اسلامی نداریم و بیشتر بصورت حجره ای و بنگاه معاملات ملکی تاسیس و اداره می شوند. زمان آن رسیده که این حجره ها و بنگاهها برای خود نیز صاحب کلانتری و مجتمع قضائی جداگانه شوند تا بساط خبری و رفتار و اعمال ضدفرهنگی و ضد سلامت اقتصادی شان ،ساعت به ساعت بگیر و ببند و حکم صادر شود. بخوانیم یکی دیگر از رفتار و اعمال همیشگی این حجره ها و بنگاههای تجارتی:به گزارش ایسنا، حسین مرادمند در حالی تابستان سال ۱۳۹۹ از باشگاه شهرخودرو راهی استقلال شد که هنوز با این باشگاه مشهدی قرارداد داشت. طبق توافقات اولیه طرفین، قرار شد مرادمند کل پول رضایت‌نامه را با چک شخصی خود به شهرخودرو بپردازد و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را در ۳ قسط در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ از استقلال وصول کند، اتفاقی که ظاهرا با بدقولی مدیران استقلال روبرو شده و تا امروز با گذشت ۶ ماه از آن زمان پولی بابت این انتقال پرداخت نشده‌ و در نتیجه چک‌های شخصی و بی‌پشتوانه این بازیکن اکنون برایش دردسر درست کرده است.از آنجایی که چک‌های شخصی حسین مرادمند خرج شده، دارندگان این چک‌ها به دلیل عدم وصول مبلغ آن، به دنبال گرفتن حکم جلب هستند و این موضوع توسط طلبکاران و نزدیکان باشگاه شهرخودرو به بازیکن استقلال اعلام شده است.گفته می‌شود که حتی مرادمند خوش‌شانس بوده که پیش از ممنوع‌الخروج شدنش، به همراه کاروان استقلال راهی عربستان شد تا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد، چرا که با طی مراحل قضایی و در نتیجه همین پرونده پاسپورت مرادمند پس از ورود به ایران ضبط شده است.

۶۰ درصد بی میلی

نگرانی در مورد پایین بودن میزان واکسیناسیون COVID-۱۹ باعث شده بیش از ۶۰ درصد شرکت های ژاپنی تمایلی به برگزاری بازی‌های المپیک و تماشای این رویداد نداشته باشند. طی روزهای اول تا نهم ماه جاری میلادی (ژوئن) شرکت تحقیقاتی «توکیو شوکو» در رابطه با برگزاری بازی های المپیک در توکیو یک نظرسنجی به صورت آنلاین میان ژاپنی ها انجام داد. طبق نتیجه این نظرسنجی بیش از ۶۰ درصد ژاپنی تمایلی به برگزاری این بازی ها و تماشای آن ندارند.

kyudo newدر مورد نتیجه این نظرسنجی نوشت: ۳۴.۷ درصد از ۹۱۶۳ شرکت پاسخ دهنده ترجیح می دهند بازی ها لغو شوند در حالی که ۲۹.۳ درصد خواستار به تعویق افتادن این رویداد هستند. این در حالی است که ۳۶ درصد شرکت ها اظهار داشتند که می خواهند المپیک طبق برنامه برگزار شود، این آمار حدود ۸ امتیاز کمتر از نظرسنجی قبلی در ماه فوریه است. همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته ۳/۷۶ درصد شرکت ها پایین بودن میزان واکسیناسیون را دلیل برای به تعویق انداختن یا لغو بازی ها عنوان کردند. همچنین ۷۵.۷ درصد هم نسبت به اینکه ورود پرسنل المپیک از خارج از کشور می تواند به وخیم تر شدن وضعیت ویروس کرونا در ژاپن کمک کند، ابراز نگرانی کرده بودند.طبق نظرسنجی آنلاین انجام شده ۶۳.۶ درصد دیگر پاسخ دادند که منحرف کردن کارگران پزشکی برای این رویداد باعث فشار بر سیستم بهداشت عمومی در ژاپن می شود.در مورد تاثیری که لغو یا به تعویق انداختن بازی ها روی تجارت آنها خواهد گذاشت، ۵۸.۸ درصد از ۴۰۹۲ شرکت پاسخ دهنده گفتند که این موضوع «تأثیر منفی زیادی» خواهد داشت ، در حالی که ۴۱.۲ درصد نظر مخالف داشتند.سی و دومین دوره بازی های المپیک اول تا ۱۷ مردادماه به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.

سوپرجام در کشورهای مختلف

نگاهی به مسابقات مختلف سوپرجام در کشورهای مختلفی از اروپا و آسیا نشان می دهد جام خیریه انگلستان قدیمی ترین سوپرجامی است که در دنیا برگزار می شود. قدمت سوپرجام انگلستان ۱۱۳ سال است .در آستانه برگزاری چهارمین دوره از مسابقات سوپرجام فوتبال ایران، مرور مسابقات سوپرجام در کشورهای مختلفی از بهترین های اروپا و آسیا خالی از لطف نیست.به گزارش طرفداری، در آسیا، کشور قطر قدیمی ترین سوپرجام را دارد، مسابقات سوپرجام در این کشور تحت عنوان جام شیخ جاسم از سال ۱۹۷۷ شروع شده وقدمت ۴۴ ساله دارد.آن چه در ادامه مشاهده می کنید سال تاسیس سوپرجام در کشورهای مختلف اروپا و پر افتخار ترین قهرمانان سوپرجام در این کشورهاست:

انگلستان (جام خیریه)؛ 1908، منچستر یونایتد با ۲۱ قهرمانی

هلند(جام یوهان کرویف)؛ 1949، آیندهوون با ۱۱ قهرمانی 

فرانسه؛ ۱۹۴۹، پاری سن ژرمن با 10 قهرمانی

ترکیه؛ ۱۹۶۶، گالاتاسرای با ۱۶ قهرمانی 

اسپانیا؛ 1982، بارسلونا با ۱۳ قهرمانی

آلمان؛ 1987؛ بایرن مونیخ با ۸ قهرمانی 

ایتالیا؛ 1988، یونتوس با ۹ قهرمانی 

در بین آسیایی ها هم مرور این مسابقات نیاز است:

قطر(جام شیخ جاسم)؛ 1977، السد قطر با ۱۴ قهرمانی

امارات؛ ۱۹۸۹، العین با ۴ قهرمانی 

ژاپن؛ 1994، کاشیما با ۶ قهرمانی 

ایران؛ 2005، پرسپولیس با ۳ قهرمانی (در فاصله اولین سوپرجام تا سال ۲۰۲۱ تنها ۵دوره از مسابقات سوپرجام در ایران رسمی شده است)

عربستان؛ 2013، الهلال عربستان با ۲ قهرمانی

https://akhbar-rooz.com/?p=116902 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x