جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از دیروز اولیور تویست تا امروز کریستال پالاس؛ لیگ برتر و زنان سپانیا

نازک بین- دیروز: داستان الیور تویست، داستان یک پسر یتیم است که در دهه ۱۸۳۰ در انگلستان زندگی فقیرانه ای را دارد. دیکنز در این داستان به ترسیم و تصویر پلیدی ها و سختی هایی که در آن زمان در نوانخانه های آن کشور در جریان بود، می پردازد. در واقع داستان الیور تویست، داستانی در مورد نبرد خوب و بد است. بد و فسادی که همیشه در تکاپو است تا خیر و خوبی را از بین ببرد و از آن سوءاستفاده کند. این داستان زیبا به نمایش عشق، حرص، طمع، نفرت، فداکاری، نیکوکاری و وفاداری می پردازد.الیور تویست در یک زایشگاه فقیرنشین در لندن به دنیا آمد. چند ساعت پس از تولد، مادرش را از دست داد و چون هیچ نشانی از پدر و بستگانش نداشتند، مجبور شدند او را به یک پرورشگاه بسپارند. خانم ”مان ” سرپرست پرورشگاه، زن سنگدل و تندخویی بود. او با کوچکترین اشتباه بچه ها را به سختی تنبیه می کرد و در سیاهچال می انداخت. الیور دوران کودکی اش را زیردست این زن سنگدل سپری کرد. وقتی ۹ ساله شد، او را به همراه چند کودک بی خانمان دیگر به یتیم خانه بزرگ شهر فرستادند..  از داستان کودک الیور تویست (Oliver Twist)  که در سال ۱۸۳۸ میلادی توسط نویسنده بزرگ، چارلز دیکنز به نگارش درآمد!

امروز– عقاب‌ها با همکاری بنیاد کرایدون، برای دومین زمستان متوالی پناهگاهی را برای بی‌خانمان‌ها فراهم کردند. یک بار دیگر در اوایل ژانویه امسال نیز که آب و هوا در لندن بسیار سرد شده بود، باشگاه کریستال پالاس این اقدام را از خود نشان داده بود. در زمستان امسال نیز این سالن، پذیرای گروهی از بی‌خانمان ها است. داوطلبانی که شامل کارکنان باشگاه می‌شوند و مسئولین مربوط به بنیاد کرایدون در زمینه بی‌خانمان‌ها، مواردی چون یک عصرانه گرم، صبحانه و لوازم لازم برای شست و شو را برای بی‌خانمان‌ها تامین کرده اند. سرمربی کریستال پالاس نیز با ملحق شدن به این جمع گفته است که وی از این مسئله بسیار خشنوداست. وقتی در یک باشگاه شاغل هستید، مواردی صورت می‌پذیرد که همه آن‌ها عمومی نمی‌شود؛ اما همیشه خوشحال می شوید وقتی که باشگاه‌ها اقداماتی در رابطه با جامعه و مخصوصا موارد مهم این‌چنینی انجام می‌دهند. فراهم کردن پناهگاهی برای بی‌خانمان‌ها در چنین هوای سرد باورنکردنی ، چیزی است که تنها باید تحسینش کرد. کلاهم را برای تمامی کارکنان باشگاه کریستال پالاس برای چنین اقدامی از سر برمی‌دارم که برای این پناهگاه غذا نیز تامین کرده‌اند. این اقدامی است که اثرش را بر روی همه می‌گذارد. به بنیاد کرایدون نیز تبریک می‌گویم زیرا که این کار با همکاری آن‌ها صورت گرفت. ما تنها جایی نیستیم که این همکاری را با بنیاد کرایدون انجام می‌دهیم؛ اما مایه خوشحالی است که این بنیاد چنین اهمیتی به این مسائل می‌دهد. ثبت در تاریخ-کریستال پالاس و بی خانمانها!

کلاهبرداری شرکت فرهنگی!

هر روز-یک ایرانی مقیم کشور ترکیه اعلام کرد از باشگاه استقلال به سفارت جمهوری اسلامی  ایران در این کشور شکایت کرده و البته باشگاه ترابزون اسپور نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ماجرا از این قرار است که پیش از حضور آندره‌آ استراماچونی مسئولان باشگاه استقلال بابت انتقال مجید حسینی به باشگاه ترابزون اسپور ترکیه ۸۸ هزار یورو از این باشگاه ترکیه‌ای طلب داشتند و قرار بود با مراجعه به این باشگاه در ترکیه این مبلغ را دریافت کنند. در همان روزها بود که استقلال قصد داشت با استراماچونی قرارداد امضا کند و شدیدا به این رقم برای پیش پرداخت نقدی به سرمربی استقلال احتیاج داشت اما با توجه به اینکه باشگاه ترابزون یک فقره چک در اختیار مدیران استقلال گذاشته بود آنان این چک را تبدیل به پول کرده و به حساب مربی ایتالیایی واریز می‌کردند.

بر اساس اسناد موجود، مسئولان باشگاه استقلال برای این کار بعد از مذاکره با یک فرد ایرانی مقیم ترکیه چک باشگاه ترابزون را در اختیار وی قرار داده و مبلغ ۸۸ هزار یورو به صورت نقد از این فرد دریافت کرده و به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کردند. تا اینجا همه چیز خوب پیش رفت و استقلالی‌ها به هدفشان رسیدند و استراماچونی را راضی به حضور در تهران کردند اما در ادامه مسئولان استقلال کاری عجیب و غریب انجام دادند.

گفته می‌شود استقلالی‌ها بعد از این اتفاق و در فاصله چند روز مانده به موعد چک با ارسال نامه‌ای به باشگاه ترابزون اعلام کردند رقم چک مدنظرشان یعنی همان ۸۸ هزار یور را به حساب اسماعیل خلیل‌زاده در ترکیه واریز کنند و از پاس کردن این چک به فرد دیگر خودداری کنند! در واقع استقلالی‌ها هم مبلغ چک باشگاه ترابزون را از یک ایرانی دریافت کردند و هم اینکه از این باشگاه خواستند رقم چکی که هنوز موعدش نرسیده به حساب رئیس هیات مدیره این باشگاه واریز کنند.

آرین خانی, که این پول را به استقلالی‌ها پرداخت کرده است در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه ماه‌ها است که برای دریافت ۸۸ هزار یورویی که برای حل شدن مشکل استقلال و پیوستن استراماچونی به باشگاه پرداخت کردم تلاش می‌کنم ولی مسئولان این باشگاه اصلا پاسخی به من نمی‌دهند. از طرف دیگر باشگاه ترابزون هم با ارسال نامه به باشگاه استقلال خواستار پس گرفتن چک خود شده است.

آن هم در حالی که این چک در اختیار من است و من بابت پولی که به حساب این باشگاه واریز کردم این چک را برای نقد کردن طلب ام از باشگاه استقلال گرفته ام.

وی افزود: در این خصوص به سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه هم مراجعه کردم و حتی بابت این اتفاقات از مسئولان باشگاه استقلال شکایت کردم و خواستار پیگیری از طرف سفارت شدم. نمی‌دانم چرا بابت لطفی که انجام دادم باید اینگونه جواب بگیرم ولی مطمئنا برای دریافت حقم اصلا کوتاه نمی‌آیم. این پول از سوی باشگاه ترابزون به حساب شخصی خلیل زاده واریز شده و وی باید این پول را به من پرداخت کند. خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با مسئولان باشگاه استقلال در این زمینه تماس گرفت اما آنها پاسخگو نبودند. به این ترتیب استقلال هم پول انتقال مجید حسینی را نقدی از این ایرانی دریافت کرد و هم جلوی پاس شدن چکی که دست وی بوده است را می گیرد. شکایت این فرد ایرانی به سفارت ایران در ترکیه موجب شد تا خبر آن در رسانه های ترکیه هم بازتاب داشته باشد. طبق اعلام برخی از گزارش های غیر رسمی، حتی مجید حسینی هم به تهران آمده تا بابت این مسائل توضیحاتی را ارائه بدهد. اسناد پرداخت ۸۸ هزار یورو ترابوزان اسپور به باشگاه استقلال هم بار دیگر منتشر شده است.

پناهندگان در ردیف نخست المپیک

براساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، تیم پناهندگان در افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۰ به عنوان تیم نخست رژه می‌رود. به نقل از شینهوا، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تصمیم گرفته است تا در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تغییراتی را در ترتیب مراسم رژه ورزشکاران ایجاد کند.

IOC در این باره اعلام کرد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۳ کشوری که به ترتیب آخر از همه کشورها رژه می‌روند عبارتند از آمریکا، فرانسه و ژاپن. این سه کشور به ترتیب میزبان بازی‌های ۲۰۲۸، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۰ هستند. پیش از این تیم پناهجویان که نخستین حضورش را در المپیک ۲۰۱۶ ریو تجربه می‌کرد، بعد از یونان به عنوان متولد بازی‌های المپیک رژه می‌رفت اما در بازی‌های المپیک توکیو به عنوان تیم اول رژه می‌رود.

لیگ فوتبال زنان اسپانیا
شکست سنگین رئال در شب پیروزی پرگل بارسلونا

دیدارهای هفته یازدهم لیگ فوتبال زنان اسپانیا با شکست سنگین رئال مادرید برابر لوانته و برد پرگل بارسلونا مقابل والنسیا همراه شد.

هفته یازدهم لیگ فوتبال زنان اسپانیا برگزار شد و دیدار میان بارسلونا تیم صدرنشین جدول با والنسیا با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید. بنابراین بارسلونا با ۲۸ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و والنسیا با ۱۱ امتیاز در جایگاه دهم جدول ایستاد.دومین دیدار حساس میان تیم‌های اتلتیکو مادرید و بتیس با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در نتیجه اتلتیکو تنها با کسب ۲۵ امتیاز جایگاه دومی خود را تثبیت کرد و بتیس با ۷ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفت.

دیدار ناامید کننده میان رئال مادرید و لوانته با شکست سنگین رئال با نتیجه ۴ بر صفر به پایان رسید و در نهایت رئال با کسب ۱۰ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول باقی ماند و لوانته نیز با ۱۹ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت.بنابراین در دیدارهای امشب بارسلونا با ۲۸ امتیاز و اتلتیکو مادرید با کسب ۲۵ امتیاز جایگاه‌های اول و دوم جدول را به خود اختصاص دادند.

دیپورتیو لاکرونیا نیز با ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. تیم اسپانیول نیز با یک امتیاز در قعر جدول به سر می‌برد.۱۶تیم در لیگ این فصل حضور دارند که نتایج دیدارهای هفته یازدهم لیگ فوتبال لالیگا زنان بدین شرح است:

اسپانیول صفر – اسپورتینگ هوئلوا صفر
بتیس ۲ – اتلتیکو مادرید ۲
والنسیا صفر – بارسلونا ۴
بیلبائو ۳ – لوگرانو صفر
دپورتیو لاکرونیا ۲ – سویا یک
تنریف یک – سی دی هیل فکت یک
رئال مادرید صفر – لوانته ۴
سوسیاد یک – والکانو یک

 حمله وکیل بیرانوند به ناظمی: کسب جایزه مدیر لایق می‌خواهد

وکیل دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به توییت رئیس روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان واکنش تندی نشان داد. مازیار ناظمی رئیس روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، در توییتر خود مدعی شده بود این جایزه به بیرانوند نمی‌رسد. او در این ارتباط نوشت: با همه شایستگی ها، علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن آسیا نشد! توپ طلا را جایی دیگر فرستادند! از سال ۲۰۰۴ به این طرف هیچ بازیکن ایرانی صاحب توپ طلا نشده است.

مصطفی سلیمانی، وکیل علیرضا بیرانوند با انتشار یک استوری در اینستاگرامش در واکنش به اظهار نظر ناظمی، نوشت: ورزشی که شما مدیرش هستید از این بهتر نمیشه! کسب این جایزه مدیر لایق می‌خواهد. بازیکن نمیتونه هم در زمین بجنگه، هم در راهروهای AFC و بی‌شک هیچ ایرانی با این مدیریت صاحب توپ طلا نخواهد شد.

فدراسیون جهانی جودو: سعید ملایی با پرچم مغولستان مبارزه می‌کند

فدراسیون جهانی جودو خبر داد سعید ملایی دارنده مدال طلای جهان و جودوکار سابق ایران با دریافت تابعیت مغولستان، از این پس با نام این کشور در رویدادهای بین المللی حاضر خواهد شد.

فدراسیون جهانی جودو خبر داد سعید ملایی جودوکار سابق ایران پس از دیدار با رییس جمهور مغولستان و دریافت شهروندی این کشور، در رقابت‌های مسترز چین و دیگر رویدادهای بین المللی زیر پرچم مغولستان برای گرفتن سهمیه المپیک توکیو‌ تلاش خواهد کرد.

فدراسیون جهانی تاکید کرده سعید ملایی از این‌پس عضو تیم پناهندگان IJF نبوده و یک هفته دیگر در مسابقات مسترز “چینگ دائو” و همچنین دیگر رویدادهای جهانی جودو با هدف کسب سهمیه المپیک، زیر پرچم مغولستان مبارزه می‌کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

* سایپای تهران – فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه پاس قوامین
داور: پیام حیدری
کمک‌ها: سعید قاسمی و سیدیعقوب حجتی
کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و حامد سیری
داور چهارم: محسن بابایی
ناظر: اسماعیل صفیری

پارس جنوبی جم – ماشین‌سازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی جم
داور: سیدوحید کاظمی
کمک‌ها: حسن ظهیری و براتعلی مولوی
کمک داوران اضافی: روح‌الله شریفی و عبدالنبی پورخلف
داور چهارم: محمد راهی
ناظر: رسول فروغی

پنجشنبه – ۱۴ آذر۹۸

استقلال تهران – شهر خودروی مشهد، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی‌نژادیان
کمک داوران اضافی: علی بای و سیدعلی اصغر مومنی
داور چهارم: محمد عطایی
ناظر: حسین عسگری

تراکتورسازی تبریز – شاهین شهرداری بوشهر، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تبریز
داور: سیدرضا مهدوی
کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی و هیوا بهمنی
کمک داوران اضافی: سعاد وفاپیشه و کیوان علی محمدی
داور چهارم: رامین بابایی
ناظر: حسین نجاتی

گل‌گهر سیرجان – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۶، ورزشگاه سیرجان
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: علی میرزابیگی و قهرمان نجفی
کمک داوران اضافی: احمد محمدی و میثم حیدری
داور چهارم: بهمن عبداللهی
ناظر: ایرج نظری

نساجی مازندران – فولاد مبارکه سپاهان، ساعت ۱۶، ورزشگاه قائمشهر
داور: محمدرضا اکبریان
کمک‌ها: آرمان اسعدی و ایوب غلامزاده
کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ و سعید رحیمی‌مقدم
داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا
ناظر: حیدر شکور

صنعت نفت آبادان – پیکان تهران، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه تختی آبادان
داور: علی صفایی
کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و یوسف مغروری
کمک داوران اضافی: حسین زمانی و علی ابراهیمی
داور چهارم: محمدعلی پورمتقی
ناظر: مسعود مرادی

ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی
کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و مرتضی منصوریان
داور چهارم: مهدی الوندی
ناظر: محسن ترکی

قرعه کشی کوپا آمه ریکا ۲۰۲۰ انجام شد

گروه‌بندی ۱۰ تیم حاضر در منطقه آمریکای جنوبی و دو تیم میهمان برای شرکت در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای سال ۲۰۲۰ انجام شد.دوره بعدی جام ملت‌‌های آمریکای جنوبی به صورت مشترک توسط آرژانتین و کلمبیا میزبانی می‌شود. بر همین اساس مسئولان کنفدراسیون آمریکای جنوبی (کنمبل) تصمیم گرفته‌اند که مرحله گروهی این دوره از رقابت‌های را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کنند.به منظور جلوگیری از سفرهای طولانی تیم‌ها میان کشورهای میزبان – کلمبیا (کشوری در شمال منطقه آمریکای جنوبی) و آرژانتین (جنوبی‌ترین کشور آمریکای لاتین) – ۱۲ تیم حاضر در این رقابت که شامل دو میهمان یعنی قطر و استرالیا می‌شوند را در دو گروه قرار گرفته‌اند: گروه شمال و گروه جنوب.

در گروه A (جنوب) تیم‌های ملی آرژانتین، استرالیا، بولیوی، اروگوئه، شیلی و پاراگوئه حضور دارند و در گروه B (شمال) تیم‌های ملی کلمبیا، برزیل، قطر، ونزوئلا، اکوادور و پرو.

کوپا آمه‌ریکای سال ۲۰۲۰ روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ۹۹) با مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و شیلی در ورزشگاه مانومنتال شهر بوئنوس آیرس آرژانتین آغاز و فینال آن (۲۱ تیر ۹۹) در شهر بارانکیای کلمبیا برگزار می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=14163 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x