جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از «مجلس نوش جانتان» تا «پای صندوق ها بیایید»!

صحبت از انتخابات بزرگ ملی حتما یک عوامفریبی است، روز انتخابات یا می تواند یک «یوم اله» دیگر برای حکومت باشد یا یک «روز ملی» برای جنبش انقلابی مردم. خیابان های خلوت در روز ۲ اسفند، همان معنای اعتراضی خیابان های شلوغ آبان ماه را خواهد داشت.
از «مجلس نوش جانتان» تا «پای صندوق ها بیایید»!

علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی در آستانه ی هر انتخابات گفته است مهم ترین موضوع برای او و کل نظام اسلامی در هر انتخاباتی این است که مردم حضور گسترده ای در پای صندوق ها داشته باشند. این سیاستی است که همه ی مقامات و نهادها و جناح های نظام همواره به آن وفادار بوده اند.

هر کدام از جناح ها اما آن را به گونه ی خاصی پیش برده اند. از جمله جناح اصلاح طلب. اصلاح طلب ها در هر انتخاباتی علیه این سیاست «رهبر» گفته اند و در جهت آن عمل کرده اند. آن ها در سخن این سیاست را وارونه جلوه داده اند. گفته اند و نوشته اند که جناح مخالف خواهان عدم شرکت مردم در انتخابات و یا حداقل شرکت است تا با توجه به نفرت مردم از اصولگرایان و رهبر حکومت آن ها را تحریک کنند که به صندوق ها «هجوم» بیاورند و «سیلی محکمی» به گونه ی اصولگرایان بزنند. چنین بوده است که در هر انتخاباتی علیرغم آن که آن ها از عملکرد شورای نگهبان در حذف کم یا زیاد نمایندگانشان راضی بوده اند و یا نبوده اند، همه ی تلاش خود را انجام داده اند تا در ارکستر بزرگی که به زمان انتخابات برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای تشکیل می شود سهم خود را داشته باشند.

این بار نیز جز این نخواهد شد. باید منتظر سخنان محمد خاتمی ماند که در آستانه ی هر انتخاباتی، برای مدتی به جلوی صحنه می آید تا مردم را فرا بخواند که این نمایش غم انگیزی را که به نام انتخابات در ایران برگزار می شود، «تکرار» کنند.

حسن روحانی وظیفه اش را از همین الان شروع کرده است. او که همین روز گذشته با اشاره به نتایج رد صلاحیت ها سرنوشت «انتخابات» را پیش بینی کرده و خطاب به اصولگرایان پیشاپیش گفته بود: «مجلس نوش جانتان»، امروز در سخنرانی دیگری گفته است:

«ما در آستانه یک انتخابات بزرگ ملی هستیم و امیدواریم همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند. این انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای تاثیرگذار است. حتی اگر اشکالی در گوشه و کناری دیده می‌شود و حتی اگر برخی مسیر را اشتباه کرده باشند، باید پای صندوق‌ها بیایید. ممکن است به ۱۰۰ نرسیم و به ۹۰، ۸۰ یا ۷۰ برسیم.»

«اشکال گوشه و کنار» ظاهرا بی اهمیت مورد اشاره ی رئیس جمهوری اسلامی این است که رهبر و اصولگرایان پیشاپیش مجلس را «ملا خور» و «نوش جان» کرده اند.

صحبت از انتخابات بزرگ ملی حتما یک عوامفریبی است، روز انتخابات یا می تواند یک «یوم اله» دیگر برای حکومت باشد یا یک «روز ملی» برای جنبش انقلابی مردم ایران علیه حکومت استبدادی.

سیاست فقط یک رویه ندارد. خیابان های خلوت در روز ۲ اسفند، همان معنای اعتراضی خیابان های شلوغ آبان ماه را خواهد داشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=18860 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آزادیخواه
آزادیخواه
4 سال قبل

تحریم انتخابات کمترین کاری است که میتوان در مقابله با حکومت جبار اسلامی انجام داد .
خواسته ی اکثر قریب به اتفاق مردم همان است که انها در اعتراضات اخیرشان عنوان کرده اند : « نه رفراندوم ، نه اصلاح » ،« اعتصاب ،انقلاب »

تجلی
تجلی
4 سال قبل

متاسفم ؛ یعنی نویسنده این متن متوجه نشده که روحانی با گفتن مجلس نوش جان تان ؛ داشت به اصولگرایان و یا هسته اصلی قدرت طعنه می زد . مخالف جریانی سیاسی و یا عقیدتی بودن حق هر کسی است ؛ اما تحریف سخنان جریان مخالف و حتی دشمن عملی بسیار نکوهیده است . از اخبار روز انتظار نداشتم .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x