جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار بغداد استعفا کرد

شورای استانداری بغداد با اکثریت آرا با استعفای فلاح الجزایری، استاندار موافقت کرد. خبر استعفای استاندار بغداد در حالی منتشر می‌شود که چند روزی است پایتخت عراق و برخی از شهرهای مهم آن با اعتراض‌های ضد دولتی رو به روست.

برنامه ‘اصلاحی’ دولت عراق اعلام شد

همزمان با کناره گیری فلاح الجزایری، دولت عراق اعلام کرد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد.

در پی بالاگرفتن اعتراض‌های ضد دولتی در بغداد و چند شهر دیگر عراق، هیات دولت با برپایی جلسه‌ای فوق العاده مجموعه از تصمیم‌های اصلاحی را تصویب کرد. دولت عراق اعلام کرد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد.

این برنامه ۱۷ بند دارد و علاوه بر ساخت ۱۰۰ هزار واحدهای مسکونی، شامل اعطای زمین و افزایش تسهیلات رفاهی برای خانوارهای کم درآمد می‌شود.

اعتراض‌ها در عراق در پنج روز گذشته ۱۰۴ کشته و ۶۱۰۷ مجروح برجای گذاشته که بیش از ۱۲۰۰ نفرشان مأموران امنیتی هستند. در جریان این اعتراض‌ها شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر داده شد و اظهارات سفیر ایران در بغداد در یک برنامه تلویزیونی نیز به احضار او به وزارت خارجه عراق انجامید.

این اعتراض‌ها بزرگترین چالشی است که دولت عادل عبدالمهدی از زمان روی کار آمدن در سال گذشته با آن روبرو شده است. نرخ بالای بیکاری و کمبود خدمات عمومی دلایل اصلی اعتراض‌هایی عنوان شده که در آن هزاران تن شرکت کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=6840 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x