پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استرالیا به جرایم جنگی نظامیان خود در افغانستان اعتراف کرد

استرالیا روز پنجشنبه پس از پایان تحقیقاتی چهار ساله اعتراف کرد که نظامیان نیروهای ویژه این کشور مسئول قتل ۳۹ انسان بی‌گناه در افغانستان بوده‌اند. ر اساس نتایج این تحقیقات مشخص شده که نیروهای ویژه استرالیا اقدام به قتل زندانیان، ‌ کشاورزان و سایر غیرنظامیان کرده است
استرالیا به جرایم جنگی نظامیان خود در افغانستان اعتراف کرد

استرالیا روز پنجشنبه پس از پایان تحقیقاتی چهار ساله اعتراف کرد که نظامیان نیروهای ویژه این کشور مسئول قتل ۳۹ انسان بی‌گناه در افغانستان بوده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، ژنرال انگوس کمپل فرمانده نیروهای دفاعی (Defence Force) استرالیا گفت بر اساس نتایج این تحقیقات مشخص شده که نیروهای ویژه استرالیا اقدام به قتل زندانیان، ‌ کشاورزان و سایر غیرنظامیان کرده است.  

کمپل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گزارش تحقیقات به این نتیجه رسیده که اطلاعات معتبری در تایید ۲۳ حادثه منجر به قتل ۳۹ غیرنظامی افغان توسط ۲۵ سرباز نیروهای ویژه استرالیا وجود دارد. وی در عین حال ادعا کرد که “کشتن غیرقانونی غیرنظامیان و زندانیان هرگز قابل قبول نیست”.

برخی از افراد مسئول این جنایات هنوز در خدمت ارتش استرالیا هستند در حالی که برخی دیگر ارتش را ترک کرده اند. این گزارش تحقیقات توصیه کرده که ۲۳ رویداد شامل قتل ۱۹ نفر به تحقیقات جنایی به پلیس اجاع شود. استرالیا این تحقیقات را در سال ۲۰۱۶ میلادی در پی افشای اقدام نظامیان این کشور در قتل غیرنظامیان در افغانستان آغاز کرد اما در آغاز تلاش کرده بود که این گزارش ها را سانسور کند.

نیروهای ویژه استرالیا که از سال ۲۰۰۱ وارد افغانستان شدند بر اساس برخی مستندات و اتهام های مطرح شده، تنها در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ دستکم ۱۰ شلیک داشته اند که در آنها افراد غیرمسلح از جمله کودکان جان خود را از دست داده اند.  در یکی از این موارد که در سپتامبر سال ۲۰۱۳ رخ داد، در حمله به خانه ای، یک افغان و ۶ کودکش که در خواب بودند، کشته شدند.  قتل دو افغان توسط نظامیان استرالیا در سال ۲۰۱۲ و کشته شدن یک موتورسوار افغان در سال ۲۰۱۳ نیز از دیگر موارد جنایات جنگی است که نظامیان استرالیا متهم به انجام آن هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=93758 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x