پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اسحاق روحی فعال کارگری زندانی شد

سحاق روحی، فعال کارگری جهت تحمل محکومیت یک سال زندان خود راهی زندان سنندج شد. این شهروند کُرد از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به یک سال زندان محکوم‌شده بود که این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عیناً تأیید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، اسحاق روحی، شهروند اهل سنندج که در مراسم روز جهانی کارگر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به احکام زندان محکوم‌شده بود، جهت تحمل محکومیت یک‌ساله خود راهی زندان مرکزی سنندج شد.

آقای روحی  به همراه خانواده‌اش در روز جهانی کارگر از محل سکونتش در شهرک «نایسر» عازم مرکز شهر سنندج برای شرکت در این مراسم بود که مقابل پارک محمدیه سنندج،  توسط مأموران  اداره اطلاعات بدون در دست داشت حکم قضایی بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل می شود.

در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، آقای روحی بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «همکاری با حزب کومله ایران» توسط قاضی شاگلدی، رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، تفهیم اتهام شده و برای وی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر می‌شود.

در جلسه بازپرسی آقای روحی اتهام «همکاری با حزب کومله ایران» را رد و فعالیت‌های خود را در راستای احقاق حقوق خود و دیگر کارگران عنوان کرده بود.

این فعال کارگری به دلیل عدم توانایی در تأمین وثیقه صادره به زندان سنندج منتقل شد و در روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، پس از حضور دوباره در شعبه دوم بازپرسی وثیقه وی از ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل و با سپردن وثیقه  به‌صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=19352 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x