چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اسماعیل گرامی, فعال مستقل بازنشستگان بازداشت شد

روز شنبه ۱۴ فروردین‌ماه، اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش در تهران بازداشت و به شعبه ی ۲ بازپرسی اوین منتقل شد. گفته می شود بازداشت این شهروند همراه با تفتیش منزل صورت گرفته و مامورین برخی از لوازم شخصی آقای گرامی و خانواده اش از جمله ۵ دستگاه موبایل را ضبط و با خود برده اند.

به گزارش محافل و تشکل های کارگری, روز شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، اسماعیل گرامی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت شد.

بر اساس این گزارش ها، بازداشت آقای گرامی همراه با تفتیش منزلش صورت گرفته و نیروهای امنیتی برخی از لوازم شخصی وی و خانواده اش از جمله ۵ دستگاه موبایل را ضبط کرده و با خود بردند.

در این گزارش ها آمده است، بازداشت این کارگر بازنشسته در رابطه با فراخوان تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران بوده و آقای گرامی پس از بازداشت به شعبه ی ۲ بازپرسی اوین منتقل شده است.

اسماعیل گرامی پیش از این نیز در جریان شرکت در تجمعات بازنشستگان و کارگران در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۹ بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

تشکل های کارگری از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد , اتحادیه آزاد کارگران ایران و شورای بازنشستگان ایران بازداشت وی را محکوم و خواهان آزادی این فعال بازنشستگان شده اند.

بیانیه سندیکای شرکت واحد:

اسماعیل گرامی از فعالین مستقل بازنشسته ها دیشب ۱۴ فروردین, توسط هجوم عوامل امنیتی به منزلش بازداشت شد.
مامورین لوازم شخصی و موبایل های تمامی اعضای خانواده را ضبط کردند و خواستار لغو بیانیه تجمع پانزده فروردین مقابل سازمان تامین اجتماعی بودند .

اسماعیل گرامی در تاریخ ۱۷اسفند هم توسط عوامل امنیتی در تجمع اعتراضی مقابل سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده بود که ازسوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین با حکم تعلیقی آزاد شده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت اسماعیل گرامی فعال بازنشسته را بشدت محکوم میکند وخواستار آزادی بی قید شرط این فعال بازنشسته میباشد.

شورای بازنشستگان ایران :

بازداشت آقای اسماعیل گرامی
کارگر بازنشسته

طبق اطلاع دریافت شده ، در آستانه تجمع امروز یکشنبه ۱۵ فروردین که از طرف بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل این سازمان اعلام شده است، شامگاه دیروز ۱۴ فروردین ، نیروهای امنیتی آقای «اسماعیل گرامی» همکار بازنشسته را در منزلش بازداشت کرده و گوشی های خود و همسرش را ضبط و همراه خود برده اند

در شرایط پرمشقت زندگی بازنشستگان بازهم میبینیم که بجای پاسخ و برآورده کردن مطالبات آنان، به شیوه همیشگی و بی ثمر بازداشت و سرکوب متوسل شده اند.

لازم بذکر است که آقای اسماعیل گرامی کمتر از یکماه قبل نیز در روز تجمع بازنشستگان در ۱۷ اسفندماه گذشته بازداشت و فردای همانروز آزاد شده بود.

شورای بازنشستگان ایران ضمن محکوم کردن چنین اعمال خلاف قانون و درخواست آزادی فوری ایشان، همچنان در دستیابی به خواسته ها و مطالبات بازنشستگان، همراه با همکاران خود مصمم و پیگیر خواهد بود.

شورای بازنشستگان ایران
۱۴ فروردین۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=109062 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x