پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اسکارلت جوهانسون به منتقدان گولدن گلوب پیوست

اسکارلت جوهانسون هنرپیشه سرشناس سینما معتقد است گلدن گلوب به اصلاحات اساسی نیاز دارد.

اسکارلت جوهانسون هنرپیشه سرشناس سینما به جمع ستارگان منتقد از انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود، بر سر فقدان تکثرگرایی و پنهان کاری پیوسته است.

به گزارش بی بی سی اوایل این هفته این انجمن به افزایش اعضای خود رای داد اما خانم جوهانسون و گروهی دیگر از منتقدان می‌گویند این نهاد به اصلاحات اساسی نیاز دارد.

مراسم جایزه گلدن گلوب بعد از اسکار در رتبه دوم محبوبیت ایستاده اما برگزار کنندگان آن به برخوردهای تبعیض آمیز و کارهای غیراحلاقی مانند پذیرش هدیه متهم شده‌اند.

در ماه فوریه گزارش افشاگرانه در روزنامه لس آنجلس تایمز خبر داد که انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود با ۸۷ عضو، یک عضو سیاه هم ندارد.

در هفته جازی این نهاد با اعلام مجموعه‌ای از اصلاحات وعده داد که سازمان خود را متنوع تر خواهد کرد.

این تغییرات شامل گسترش تعداد اعضای انجمن با تاکید بر جذب بیشتر اعضای سیاه‌پوست و استخدام یک مشاور برای اجرای تنوع‌گرایی می‌شود. این انجمن درعین‌حال گفته میزان محرمانه بودن شرایط عضویت خود را کاهش می‌دهد.

بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود گفته‌اند این اصلاحات کافی نیست.

خانم جوهانسون که نامزد دریافت پنج جایزه گولدن گلوب است از آنها که در صنعت فیلم هستند خواسته تا وقتی که در ساختار داخلی خود تغییرات قابل توجهی انجام نداده، این انجمن را تحریم کنند.

این هنرپیشه به ”پرسش‌های جنسیت‌زده‌ای ” اشاره کرده که برخی از اعضای این انجمن با او مطرح کرده‌اند، ”پرسش‌های که به آزار جنسی بسیار نزدیکند. ”

خانم جوهانسون گفته است به نظر من وقت آن رسیده که از انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود یک قدم فاصله بگیریم و بر اهمیت و قدرت درون اتحادیه‌ها صنعت خودمان به عنوان یک کل متمرکز شویم. مگر آنکه اصلاحات اساسی مورد نیاز در این انجمن اجرا شود.

مارک روفالو، هم‌بازی خانم جوهانسون در فیلم انتقام‌گیرندگان هم در حساب شبکه اجتماعی خود نوشته اصلاحات انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود ناامید کننده بوده است. به نوشته او: “حالا وقت آن شده که کارهای غلط گذشته را درست کنیم. صادقانه بگویم به عنوان یکی از برندگان اخیر جوایز گولدن گلوب نمی توانم از گرفتن این جایزه خوشحال و مفتخر باشم.”

در همین حال استودیوهای نتفلیکس و آمازون گفته‌اند همکاری با انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود را تا وقتی که اصلاحات درونی را گسترده‌تر نکرده متوقف می‌کنند.

”تد ساراندوس ” مدیر اجرایی نتفلیکس گفته است تا وقتی که تغییرات معنی‌داری در این انجمن ایجاد نشده رابطه شرکت خود را با برگزارکنندگان این مراسم به حالت تعلیق درخواهد آورد.

انتقادات از انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود در ماه فوریه پس از آن بالا گرفت که گزارش روزنامه لوس‌آنجلس تایمز ادعاهایی را درباره برخی رفتارهای غیراخلاقی این انجمن مطرح کرد.

بیش از ۱۰۰ شرکت‌ روابط عمومی هالیوود بعد از انتشار این گزارش تهدید کردند اگر تغییری در انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود انجام نشود، به هنرپیشه‌هایی که نمایندگی می‌کنند توصیه خواهند کرد با این انجمن همکاری نکنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112912 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x