پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعیه برگزاری پلنوم وسیع کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

دومین پلنوم وسیع کمیته مرکزی سازمان ما، با تاخیر چند ماهه ناشی از وضعیتی که بیماری “کووید – ۱۹” بوجود آورد، در اوائل مردادماه ۱۳۹۹ (اواخر ماه ژوئیه ۲۰۲۰)، برگزار گردید.

پلنوم با یک دقیقه سکوت به پاس همه جانبختگان راه آزادی و سوسیالیزم در ایران شروع به کار نمود.

طبق اساسنامه، کنگره پانزدهم سازمان می بایست در اواسط سال جاری برگزار می شد اما بنا به وضعیت پدیدآمده و مشکلات و موانع بسیار برای نشست مجازی، برگزاری کنگره پانزدهم به زمان مناسب تری موکول شد. به همین دلیل و به منظور تعمیق بخشیدن به مباحث در دستور و بهره گیری هر چه بیشتر از خرد جمعی ، شماری از کادرهای سازمان بنا به دعوت کمیته مرکزی فعالانه در این پلنوم مشارکت داشتند.

ارائه گزارش مختصری از سوی مسئول هماهنگی کمیته مرکزی در باره عملکرد کمیته مرکزی از پلنوم گذشته تا کنون و گزارش کار ارگان های مرکزی از سوی مسئولین آنها، بخش نخست جلسه را به خود اختصاص داد. شرکت کنندگان در پلنوم با مشارکت فعال، مجموعه گزارشات را در زمینه های مختلف در بخش دوم پلنوم مورد بررسی و بحث قرار دادند.

بهبود فعالیتهای سازمان در عرصه های مختلف، تقسیم انرژی متناسب با عرصه های گوناگون کاری بنا به اهمیت و جایگاه هر یک، بهره گیری وسیعتر و مفید تر از مکانیسمهای نوین ارتباطی از جمله برجسته ترین نکاتی بودند که شرکت کنندگان روی آنها انگشت گذاشته و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در طی این بحث و گفتگو ها، تلاش برای تدابیر لازم جهت بر طرف کردن نارسائی ها و نوعی از سازماندهی جدید، لزوم خود را نشان داده و فعال بودن رفقا در تجزیه و تحلیل سبک کار تشکیلاتی  و ارائه پیشنهادات در پیشبرد فعالیت های سازمانی، به نحو برجسته ای مشاهده می شد.

در زمره فعالیتهای بیرونی، به فعالیت های دمکراتیک و موقعیت کنونی جنبش چپ، پرداخته شد. بعد از بررسی و گفتگوها، به برخی از موفقیت ها و نا کامی ها در این دو عرصه اشاره گردید. در این قسمت به ویژه، بررسی عملکرد “همبستگی برای آزادی و برابری در ایران” که در فاصله دو پلنوم و پس از تائید “فراخوان ده جریان بر پایه تفاهم نامه مشترک” در پلنوم نخست، تشکیل و پا به عرصه فعالیت گذاشت، بخش مهمی را به خود اختصاص داد. اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان، تشکیل آن را گامی مهم  در راستای رسیدن به یک ائتلاف دموکراتیک که هدف سازمان طی دوره های متمادی بوده و برای آن انرژی بسیاری را صرف نموده است، ارزیابی نمودند. ضمن برشماری کمبود، نارسائی و نواقص در این زمینه، غالب شرکت کنندگان، بر لزوم هدفمند بودن فعالیت در این عرصه و ادامه کاری متناسب و گسترش آن تاکید داشتند.

پیش نویس بیانیه ای سیاسی تهیه شده بود که مقرر گردید پس از نهائی شدن آن متعاقب این اطلاعیه منتشر شود.

در خاتمه  و در فضائی رفیقانه و صمیمانه، کمیته مرکزی ضمن قدردانی از کادرهای سازمان که به دعوت شرکت در پلنوم  پاسخ مثبت داده بودند، برای همه در جهت فعالیت در راه پیشبرد وظایف سازمانی، آرزوی موفقیت نمود.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

جمعه ۱۰مرداد ماه ۱۳۹۹ – ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=42193 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد صابری
حامد صابری
3 سال قبل

با سلام به دوستان عزیز ، دوبار گزارش ارایه شده از این پلنوم وسیع !! رو خوندم ، گزارشی سربسته و در بسته و کلی ، که خواننده با مطالعه آن ، بی اختیار بیاد گزارش اجلاس های مجلس خبرگان می افتد . گزارشی سرد و بی روح و فاقد حداقلی از اطلاعات که به درد مخاطب بخورد .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x