پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره ۱ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ (پیشنهادی دولت)

همکاران عزیز !
فرهنگیان بازنشسته و شاغل در سراسر ایران!

همانگونه که اطلاع دارید دولت در هفته گذشته لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را به مجلس برد. متاسفانه این لایحه در شرایطی از طرف دولت به مجلس فرستاده شد که بودجه درخواستی وزارت آموزش و پرورش (حدود ۷۳ هزار میلیارد) در آن لحاظ نشده بود! و بودجه با رقمی حدود ۵۷ هزار میلیارد به مجلس فرستاده شد. چنانچه حدود ۲۰هزار میلیارد کسری بودجه سال جاری را در نظر بگیریم، وضعیت سال آینده آموزش و پرورش را از هم اکنون می توان پیش بینی کرد.

بر اساس این بودجه حقوق فرهنگیان حداکثر پانزده درصد افزایش خواهد یافت که با توجه به میانگین تورم بالای ۴۲ درصد و به خصوص پس از گرانی بنزین به هیچوجه با شرایط اقتصادی و قوانین مصوب، همخوانی ندارد و پیش بینی می شود در سال آینده معلمان مانند اکثریت زحمتکشان جامعه ، فقیرتر گردند.

از نظر شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، این بودجه ناعادلانه است و متناسب با نیازهای واقعی جامعه به خصوص در حوزه آموزش عمومی نیست پس طبیعی است که به آن اعتراض کنیم و برای تغییر آن تلاش نماییم. لذا شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در گام اول، از تمام اصحاب قلم، معلمان نویسنده و نقاد، روزنامه نگاران و اقتصاددانان مستقل درخواست می کند با نقد لایحه بودجه، از طریق نوشتن یادداشت، تهیه گزارش و مصاحبه، سویه های مخاطره آمیز آن را برای همگان روشن نمایند.

ما از همکاران عزیز درخواست می کنیم در مدرسه و در ارتباط با دانش آموزان و والدین آنان، مسئولانه نسبت به ناعادلانه بودن بودجه روشنگری نمایند.

با توجه به اینکه دولت بهتر از همه می داند در این سال‌ها در حق فرهنگیان و دانش آموزان چه ظلم ها که نکرده است .اما دیگر بار از طریق این لایحه بر ادامه سرکوب معیشت فرهنگیان تاکید دارد لذا این فراخوان گام اول شورا در ارتباط با بودجه آموزش و پرورش و دفاع از حقوق صنفی و آموزشی معلمان و دانش آموزان است و فراخوان‌های اعتراضی بعدی به اطلاع فرهنگیان شریف خواهد رسید.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=15219 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x