جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره ۲ جمعی از جان بدربردگانِ چپ درباره تصمیم برای تمدید بازداشت حمید نوری

اطلاعیه شماره ۲ جمعی از جان بدربردگانِ چپ، سوسیالیست و کمونیست از کشتارهای رژیم جمهوری اسلامی درباره تصمیم برای تمدید بازداشت حمید نوری در بازداشتگاه استکهلم
*****

حمید نوری به اتهام دست داشتن در اعدام‌های زندانیان سیاسی در ایران در تابستان سال ۱۳۶۷ و به اتهام “جنایت علیه بشریت” در نهم نوامبر زمانی که وارد فرودگاه آرلاندا استکهلم شد از سوی پلیس بازداشت شد. قرار اولیه براین بود که دادستان سوئد تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹رسما حمید نوری را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. دادستان با این توضیح که برای انجام تحقیقات به وقت بیشتری نیاز دارد، خواهان تمدید زمان بازداشت شد.

امروز۱۱ دسامبر، حدود ۳۰ نفر از حضار برای شرکت در دادگاه آمده بودند. چون تعداد حاضرین زیاد بود، اطاق دادگاه را عوض کردند. حمید نوری در اطاق شیشه ای با دوربین مدار بسته برای بقیه صحبت می کرد. او بسیار عصبانی بود. حمید نوری در صحبت هایش بسیار از “رهبر” دفاع کرد و با عصبانیت گفت: «من را باید آزاد کنید، این چه مملکتی است، من خواهان دادگاهی علنی هستم ، می خواهم وکیلم را عوض کنم»

بعد از پخش تصویر حمید نوری از دوربین مدار بسته، حضار دادگاه را ترک کردند و بعد از آن دادگاه تصمیم گرفت. قاضی به او گفت: «اتهامت بسیار سنگین است به همین دلیل بازداشت ات یک ماه دیگر تمدید می‌شود و در این مدت از ملاقات هم محروم خواهی بود.» دادگاه بازداشت حمید نوری را تا هشتم ژانویه۲۰۲۰ تمدید کرد.

همان گونه که در اطلاعیه نخست، اعلام کردیم: «ما، تعدادی از جان به در بردگان قتل عام سال ۶۷ که از نزدیک شاهد این قتل عام گسترده بودیم، با توجه به دستگیری یکی از عاملان کشتار ۱۳۶۷ تلاش می کنیم تا بار دیگرتوجه افکار عمومی در داخل و خارج کشور را نسبت به این قتل عام جلب کنیم.»
به همین دلیل، ما به عنوان جمعی از نیروهای مستقل چپ، سوسیالیست و کمونیست شکایت خود علیه این شخص به اتهام مشارکت در “جنایت علیه بشریت” را مستقیماً و با وکلای مستقل خودمان در استکهلم و گوتنبرگ ِ سوئد، هم به عنوان شاهد و هم به عنوان شاکی، دنبال کرده ایم. تاکنون تعدادی از ما، از طرف پلیس سوئد مصاحبه شده و مصاحبه بقیه رفقای هم بند ما که در خارج از سوئد هستند نیز در جریان است. از همه فعالین و رسانه هایی که اخبار مربوط به این پرونده را انتشار می دهند، تقاضا داریم که به دلایل حقوقی و پرونده در دست بررسی، اخباری که تایید کامل شده اند، انتشار یا باز انتشار دهند تا از ایجاد ابهام در افکار عمومی و استفاده ابزاری از این پرونده، اصل شکایت و دادخواهی جان بدربردگان و خانواده های جانفشانان و جانباختگان، در اثر اخبار نادقیق به انحراف کشیده نشود.

ما، به سهم خود تلاش خواهیم کرد برای اولین بار در تاریخ جنایت چهل ساله حکومت اسلامی، یکی از این جنایتکاران را به دام مجازات گرفتار کنیم. به همین دلیل، سایر زندانیان و خانواده های جانفشانان و جانباختگان را تشویق می کنیم که در این امر مشارکت فعال داشته و از طرق مختلف از جمله از طریق تماس با ما و وکلای ما، شکایت و یا شهادت خود را به پیش ببرند.

تلفن تماس:
مهرزاد دشتبانی ۰۰۴۶۷۰۱۴۹۹۶۵۰
آذرنوش همتی ۰۰۴۶۷۰۷۷۹۹۴۴۹


ننگ و نفرت بر شکنجه گران، آمرین و عاملین جنایات جمهوری اسلامی!
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

جمعی از جان بدر بردگان چپ، سوسیالیست و کمونیست از کشتارهای رژیم جمهوری اسلامی
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=14931 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x