شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعیه شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه درحمایت از کاوان حیدری

مردم ستمدیده و مبارز کردستان از ابتدای به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی تا امروز مورد یورش و سرکوب بیرحمانه این حکومت مستبد و جنایتکار قرار گرفته اند. میلیتاریزه کردن کردستان، شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی تا قتل کولبران تنها گوشه ای از ظلم و ستم پایان ناپذیر این رژیم فاشیستی مذهبی نسبت به مردم کردستان است. علاوه بر این سرکوبگری ها، تبعیض ها و بیعدالتی همچون نرخ بالای بیکاری، نبود خدمات اجتماعی، گسترش آسیب های اجتماعی، کردستان را به یکی از محروم ترین نقاط ایران تبدیل کرده است. با این وجود مردم ستمدیده کردستان همراه و هم پیمان با جنبش های اعتراضی و اجتماعی در دیگر نقاط ایران برای احقاق حقوق خود به مبارزه ادامه داده اند. طی چهار دهه گذشته کردستان کانون به هم پیوستگی پیشروان جنبشهای آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی در ایران بوده است.

متاسفانه شرایط به شدت پلیسی و سرکوب خشن حکومتی باعث شده است که هر ساله صدها نفر از جوانان این منطقه راه فرار و مهاجرت را پیش گیرند. در این مسیر کوچ اجباری هم برای این مردم ستمدیده بعضا با مرگ ونیستی همراه بوده است. چند ماه قبل یک خانواده اهل سردشت قربانی امواج بیرحم متلاطم دریا شدند. اینک زندانی سابق و پناه جو آقای کاوان حیدری با وجود خطر مرگ و یا زندانی و شکنجه در صورت بازگرداندن به ایران، از طرف دولت آلمان به کمپ دیپورتی ها فرستاده شده است.

شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه تمام نهادها و ارگانهای بشردوست و حامی پناهندگان را برای حمایت بیدریغ از کاوان حیدری فرامی خواند. بیشک اخراج نامبرده از جانب دولت آلمان و تحویل وی به حکومت جنایتکار اسلامی یا هر کشور دیگر، نقض فاحش حق و حقوق پناهندگی بر اساس ماده چهارده اعلامیه جهانی حقوق بشر خواهد بود. با حمایت همه جانبه از کاوان نگذاریم سرنوشت او نیز به سرنوشت محمدرجبی، سعیدتمجیدی و امیرحسین مرادی دچار شود.

حق برخورداری از پناهندگی برای تمام فعالان سیاسی، اجتماعی، رسانه ای، عقیدتی، ملی و مذهبی یک حق مشروع وبه رسمیت شناخته شده ی بین المللی است. با اتحاد، همبستگی و حمایتهای گسترده و سراسری وجدانهای خفته را بیدار کنیم. اکنون مسئولیت حفظ زندگی و امنیت روحی روانی کاوان حیدری به عهده دولت آلمان است. امیدواریم دولت آلمان با تجدید نظر در مورد کیس پناهندگی کاوان و خودداری از اخراج وی حق حیات و زندگی را به او برگرداند.

شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه
٢۶ مارس ٢٠٢١

https://akhbar-rooz.com/?p=108320 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x