جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه وزارت اطلاعات علیه بهائیان در شیراز

همزمان با بازداشت تعدادی از بهائیان در شیراز، وزارت اطلاعات مدعی شد «برنامه‌ریزی عوامل فرقه ضاله بهاییت برای هنجارشکنی در ایام سوگواری آخر صفر» را خنثی کرده است!

همزمان با بازداشت تعدادی از بهائیان در شیراز، وزارت اطلاعات مدعی شد «برنامه‌ریزی عوامل فرقه ضاله بهاییت برای هنجارشکنی در ایام سوگواری آخر صفر» را خنثی کرده است!

روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان فارس روز سه شنبه اعلام کرد: تعدادی از عوامل تشکیلاتی فرقه بهاییت که با هدایت مسئولان خود در خارج از کشور به بهانه سالروز تولد یکی از سرکردگان فرقه، درصدد ساماندهی عناصر خود در مناطق مختلف شیراز و برگزاری جلسات و محافل خصوصی و نامتعارف در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
بنا بر این گزارش، عوامل این شبکه مدت‌ها قبل با سفر به خارج از کشور و برنامه ریزی گسترده،  قصد تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی اربعین حسینی را داشتند که با شناسایی و دستگیری به موقع عوامل دخیل در موضوع در این پروژه نیز ناکام ماندند.

صبح روز گذشته دستکم سه شهروند بهایی در شیراز به نام های فرزان معصومی، کیانا شعاعی و سروش آبادی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. مامورین همزمان منازل این شهروندان و شماری دیگر را نیز تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی از جمله کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه آنان را با خود بردند.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=8855 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x