جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری در رابطه با صدور احکام شوک آور علیه فعالین کارگری

تصیمات باور نکردنی اخیر قوه قضائی و دادگاه های انقلاب اسلامی علیه فعالین این اعتصابات و اعتراضات، جوامع جهانی را  نیز در شوک فرو برده است

جمهوری اسلامی ایران که بر اثر اعتراضات و اعتصابات کارگری ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ، ﺍﺯ جمله ﻋﻠﯿﻪ  ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ. ﺗﻮﺭﻡ ،ﺭﺷﻮﻩ و  ﻓﺴﺎﺩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ،ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﺯﯾﺎﻥ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺻﺪﻭﺭ  ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺳﻨﮕﯿﻦﺯﻧﺪﺍﻥ ، ﺷﮑﻨﺠﻪ و ﺑﮑﺎر گیری ﺭﻭﺵ ﺟﺰﺍﺋﯽ قرون وسطایی تلاشی بی حاصل در مهار کردن اعترضات و خواستهای بحق جامعه و کارگران در رابطه با تضمین شغلی و امنیت اجتماعی سعی در ایجاد ترس و ارعاب در جامعه را نمود.

ولی این روش برخورد رژیم بجای ترس و وحشت کارگران را بیشتر از هر زمان دیگر مصمم تر در تداوم اعتراضات شان نمود.

عکس العمل رژیم جمهوری اسلامی ایران در برخورد به ابتدائی ترین خواستهای اقشار گوناگون اجتماعی و کارگران تصمیم به تشدید روند برخورد  و سرکوب در مهار کردن این اعتراضات بوده است.

تصیمات باور نکردنی اخیر قوه قضائی و دادگاه های انقلاب اسلامی علیه فعالین این اعتصابات و اعتراضات جوامع جهانی را  نیز در شوک فرو برده است.

بسیار شوک آور و باور نکردنی است که برای کسی که رهبر اعتراض به حقوق معوقه کارگران است ۱۴ سال حبس تعزیری و برای کسی که اخبار مبارزات آنان را منعکس کرده است ۱۸ سال حبس تعزیری صادر شود. در بسیاری از کشورها برای جانیان و قاتلان نیز چنین حکم های سنگینی صادر نمی شود.

بنا به گزارش های مختلف از ایران دادگاه رسیدگی به پرونده فعالین کارگری هفت تپه برای اسماعیل بخشی حکم ۱۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، برای محمد خنیفردیگر کارگر نیشکر هفت تپه حکم ۶ سال حبس تعزیری صادر کرده است. همچنین شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برای حامیان و منعکس کنندگان صدای اعتراض کارگران هفت تپه حکم ها سنگینی صادر کرده است. سپیده قلیان، ساناز الهیاری، عسل محمدی، امیر امیرقلی، و امیر حسین محمدی فرد هر کدام به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

این در حالی است که قبل از این بیدادگاه ها، احکام سنگین دیگری علیه بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در تهران و فعالین سندیکای کارگران شرکت اتوبسرانی تهران و حومه صادر شده بود. عاطفه رنگریز: یازده سال و شش ماه حبس، ٧۴ ضربه شلاق، ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها، دستجات سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند. مرضیه امیری: ده سال و شش ماه حبس و ١۴٨ ضربه شلاق.  نسرین جوادی: ٧ سال حبس، ٧۴ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند. حسن سعیدی پنج سال حبس، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند. سید رسول طالب مقدم: دو سال حبس، دوسال تبعید، ٧۴ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها، دستجات سیاسی، اجتماعی و همچنین ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند. ندا ناجی نیز با وجود صدور قرار وثیقه پس از بیش از ۴ ماه همچنان در زندان اوین زندانی است.

بر خلاف وعده و وعید های وزای خارجه کشورهای اروپایی در ضمن سفر جواد ظریف و اعمال فشار برای رعایت حقوق بشردر ایران، جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش در سرکوب فعالین کارگری و مدنی مصمم تر شده است و بر سیاست ارعاب، سرکوب و زندان خود شدت بخشیده است.

در مقابل تصمیم جمهوری اسلامی بر تداوم و شدت یابی سرکوب ها اعلام موضع و دادن اطلاعیه های حمایتی از طرف تشکل ها و اتحادیه های کارگری اگرچه ضروری است اما کفایت نمی کند. برای مقابل واقعی و عملی در مقبل این سیاست باید در ابعادی بین المللی به مقابل برخاست و حرکت و اعترضات وسیع تری را باید سازمان داد.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد اقدامات معینی را در این رابطه در دستور قرار داده است و امیدوار است که اقدامات ضروری و عاجل در دستور کار سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف ودر سطح دبین المللی برای مقابله با این سرکوب ها قرار گیرد.

۹ سپتامبر ۲۰۱۹

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=2812 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x