شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد در رابطه تهدیدهای جانی فعالین کارگری

تهدید جانی فعالین کارگری را محکوم می کنیم!

بنا به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران رضا شهابی عضو این سندیکا در نامه ای به مسئولان قضایی از تهدید جانی خود و اعضای خانواده اش خبر داده است.

تهدیدهای تلفنی فعالین کارگری توسط عوامل اطلاعاتی رژیم امری تازه ای نیست. هر سال قبل از برگزاری مراسم روز اول ماه مه تعدادی از فعالین کارگری از طرف عوامل اطلاعاتی و امنیتی مورد تهدید قرارمیگیرند. آتحادیه آزاد کارگران ایران در آخرین اطلاعیه خود از تهدید جعفر عظیم زاده و پروین محمدی، از فعالین این اتحادیه، در رابطه با برگزاری مراسم اول ماه مه را به اطلاع عموم رسانده است. تهدید جانی فعالین کارگری و مدنی توسط “عوامل ناشناس” اتفاقی است که باید با واکنش قاطع عفو بین الملل، سازمان جهانی کار، کنفدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری، اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای بین المللی قرار گیرد. اگر با این روش بطور جدی برخورد نشود این شکل از سرکوب به امری عادی تبدیل میشود. توسل به تهدید توسط “افراد ناشناس” روش شناخته شده ای است که با هدف ارعاب انجام گرفته و  نشانه ترس از پذیرش مسئولیت آن است. رژیم جمهوری اسلامی هراسان از رشد گسترده اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار اجتماعی دست به تهید جانی فعالین این جنبش ها زده است. اما تهدید جانی، زندان، شکنجه و شلاق نیز نتوانسته است جلوی رشد مستمر این اعتراضات را بگیرد. جمهوری اسلامی و مسئولین امنیتی و قضایی آن بخوبی واقفند که جرم فعالینی مثل رضا شهابی، جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، اسماعیل عبدی و … مبارزه برای ابتدایی ترین حقوق کارگری و مدنی است و حنای امنیتی کردن این خواستها به اتهام “تشویش اذهان عمومی” و “توطئه علیه امنیت ملی” نزد افکار داخلی و بین المللی رنگی ندارد. تهدید جانی و اعمال خشونت فیزیکی به فعالین کارگری و مدنی و اعضای خانواده آنها توسط “افراد ناشناس” نه از سر قدرت بلکه از سر استیصال و درماندگی در سرکوب مبارزات کارگری و مدنی است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد (سازمان مرکزی کارگران سوئد متشکل از ١۴سندیکای کارگری، سندیکای کارگری ترانسڀورت، سندیکای فلز، اتحادیه کمونال و اتحادیه معلمان سوئد) ضمن محکوم کردن تهدید جانی فعالین کارگری و مدنی و اعضای خانواده آنها قویا از جمهوری اسلامی ایران میخواهد که به این روش های مرعوب کننده پایان دهد. ما به سهم خویش با افشاگری حول این تهدیدها در سطح بین المللی خواهان پیگیری، دستگیری و محاکمه آمران و عاملین این تهدیدها هستیم و در تبدیل آن به یک خواست و اعتراض وسیع بین المللی از هیج تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

٢٩ آوریل٢٠٢١ 

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد/ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=111848 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x