جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعیه کانون ره‌آورد ـ آخن ـ آلمان درباره‌ی اعتراضات مردم ایران: حکومت ایران مسئول خشونت‌هاست‌

کشورمان ایران این روزها بار دیگر صحنه‌ی رویارویی خشونت‌بار حکومت اسلامی با مردم و خواسته‌های‌شان است. این بار اعتراضات مردم با افزایش سه برابری قیمت بنزین که به‌شکل ناگهانی و بدون اطلاع قبلی اعمال شد، آغاز گردید و به ابراز نارضایتی‌های انباشته‌شده در بطن جامعه از سیاست‌های داخلی و خارجی حکومت فرا رویید.

افزایش ناگهانی قیمت بنزین تصمیم همه ارکان نظام جمهوری اسلامی است و رهبر جمهوری اسلامی و هر سه قوه در برابر این تصمیم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند که چرا در شرایطی که بر اثر ناکارآمدی‌های مسئولان و تحریم‌ها فشار اقتصادی هر روز بر مردم بیشتر می‌شود، برای جبران کسری بودجه‌ی خود از جیب مردم هزینه می‌کنند.

این اقدام بیش از هر چیز نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی به وضع زندگی مردم در کشور است. آن‌ها به ‌جای هزینه کردن از بودجه‌های کلان، غیرشفاف و نامشخص نهادهای نظامی، امنیتی و مذهبی و همچنین خرجی که برای نیروهای مورد حمایت خود در منطقه می‌کنند، حق زندگی مردم ایران را هر روز محدودتر می‌کنند و این جلوه‌‌ی بارزی از نقض حقوق بشر است.

برخوردهای خشونت‌بار مأموران امنیتی با اعتراضات مردم در دو روز گذشته و شمار بالای کشته‌شدگان، مجروحان و بازداشت‌شدگان در ده‌ها شهر بزرگ و کوچک ایران نشانه‌ی دیگری از تداوم ۴۰ ساله نقض حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران است. این رویدادها نشان می‌دهد که آن‌چه برای مسئولان حکومتی ارزشی ندارد حقوق بشر، حقوق شهروندی، مطالبات مردم و عدالت است.

مسئولان جمهوری اسلامی با مردم معترض تنها با زبان خشونت و زور سخن می‌گویند و همچنان بر سیاست‌های غلط خود که کشور را به باد داده است، پافشاری می‌کنند. آن‌ها همچون گذشته تلاش می‌کنند که برای جلوگیری از گسترش اعتراضات مانع از خبررسانی شوند و اینترنت و تلفن را قطع می‌کنند.

کانون ره‌آورد در شهر آخن آلمان ضمن ‌دفاع از حق زندگی مردم و حقوق شهروندی آن‌ها در ابراز مخالفت با تصمیمات نابخردانه حکومتی، و همچنین به دفاع از حق اعتراض مدنی  و حق آزادی بیان و اطلاع‌رسانی، مسئول اصلی خشونت‌های اخیر در کشور را حکومت ایران می‌داند.

ما خواهان روشن شدن هویت و شمار کشته‌شدگان و همچنین شناسایی قاتلان آن‌ها در اعتراضات اخیر، آزادی همه دستگیرشدگان و رسیدگی به خواسته‌های به‌حق مردم معترض هستیم.

کانون ره‌آورد معتقد است که در بازتاب آن‌چه اکنون در ایران می‌گذرد، در خارج از کشور باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. در این راستا باید با همکاری با یکدیگر  ندای مردم کشورمان را به گوش جهانیان برسانیم.

کانون ره‌آورد ـ آخن ـ آلمان
یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸
۱۷ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=12567 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x