چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اظهارات محمود صادقی پیرامون اعتراضات ۹۸: علی شمخانی گفت «می زنیم!»

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تکذیب اظهارات محمود صادقی اعلام کرد: این اظهارات پیامدهای کلان امنیتی برای کشور دارد و قابل اغماض نیست و از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد. در ویدئویی که از محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ایران، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، وی با ارائه توضیحاتی در خصوص وقایع آبان ماه سال ۹۸ می گوید به علی شمحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره کشتار مردم در خیابان هشدار داده اما علی شمخانی گفته است «ما می‌زنیم».

در این ویدئو محمود صادقی می‌گوید در جریان وقایع آبان ۹۸ «من به شمخانی آن روز گفتم اینها مردم هستند» (که در خیابان هستند)، «اگر مردم به خانه نروند و در خیابان بایستند، می‌خواهید چه کنید» و شمخانی جواب داده است «ولو بلغ ما بلغ (با اتمام حجت) ما می‌زنیم». 

محمود صادقی، در بخش دیگری از این ویدئو می‌گوید که در جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ایران از مقام‌های حکومت پرسیده است که «آیا نشانه‌ای از دخالت گروهک‌های خارجی و اپوزیسیون» در این اعتراضات مشاهده شده است، پاسخ دادند که نشانه‌ای پیدا نشده و معترضان از مردم بوده‌اند.

شورای عالی امنیت ملی ایران، در واکنش به اظهارات محمود صادقی، در بیانیه خود، تاکید کرد: اظهارات نسبت داده شده به علی شمخانی «غیرواقعی»، «بی‌اساس»، «کذب» و «عاری از واقعیت» است. 

در متن اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی به نقل از تلویزیون دولتی ایران، آمده است: «دریابان شمخانی علی رغم حضور و سخنرانی در صحن مجلس و همچنین برگزاری جلسات مختلف با شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای پیرامون وقایع آبان ماه سال ۹۸، هیچگونه گفتگوی دوجانبه با آقای صادقی نداشته‌اند».

در این اطلاعیه، محمود صادقی به «طرح موضوعاتی مشابه بدون ارائه هرگونه مستند قابل دفاع» متهم شده و تاکید شده است: «سوءنیت نامبرده از بیان موضوعاتی از این دست محرز است».

شورای عالی امنیت ملی، اظهارات اخیر محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ایران، را «دارای پیامدهای کلان امنیتی، صرف‌نظر از اهداف سیاسی آن، برای کشور» برشمرده و تاکید کرد: این گونه اظهارات «قابل اغماض» نمی‌باشد، و «برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت وی از این اظهارات»، «از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد».

https://akhbar-rooz.com/?p=109272 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
3 سال قبل

چه کسی گفت که چاقو دسته ی خود را نمی بُرَد؟!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x